English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

تدارک مقدمات میزبانی از ۲۰۰ هزار زائر در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سال گذشته پیش بینی تردد ۱۰ هزار زائر از مرز باشماق بود که در عمل شاهد حضور ۷۶ هزار نفر زائر بودیم و امسال مقدمات برای میزبانی و استقبال از ۲۰۰ هزار نفر تدارک دیده شده است.

تدارک مقدمات میزبانی از ۲۰۰ هزار زائر در کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ علی اصغر دریایی امروز مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۶۵ موکب در سطح استان از جمله ۱۲ موکب در مرز باشماق مریوان برای استقبال از زائران اربعین اسقرار پیدا می کند و همانند سال گذشته یکی از این موکب‌ها، موکب فرهنگ و هنر در کنار موکب رسانه است و در سایر موکب ها نیز عمود فرهنگ و هنر برپا می شود.

وی افزود: مسئولیت این اداره کل علاوه بر رسالت سازمانی، مدیریت کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان است که بخشی از این مهم پیوست فرهنگی آحاد کمیته‌های ستاد به ویژه توجه به علقه‌های فرهنگ دینی استان بر مدار تقویت تقریب مذاهب اسلامی و وحدت بین تسنن و تشیع با محوریت فرهنگ حضرت امام حسین(ع) است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کردستان ادامه داد: تکریم سادات حسینی، بهره‌مندی از تکایای طریقت قادریه کسنزانی در مسیر پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، به میدان آمدن رسانه ها جهت پوشش گسترده محب اهل بیت بودن مردم استان در این پویش عظیم بین المللی، تجلیل از مقام شامخ شهدای گرانقدر استان به ویژه سردار شهید و شهدای روحانی، عرضه محصولات فرهنگی در قالب بسته های فرهنگی و رسانه‌ای از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار می شود.

وی یادآور شد: نفس راهپیمایی اربعین حسینی صرف یک حرکت نمادین فرهنگی – معنوی نیست، بلکه راهبردی جهت تجدید میثاق مردم با گفتمان انقلاب اسلامی که همان ترویج فضایل اخلاقی و تکریم کرامت والای انسانی است، خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: سال گذشته پیش بینی تردد ۱۰ هزار زائر از مرز باشماق بود که در عمل شاهد حضور ۷۶ هزار نفر زائر بودیم و امسال مقدمات برای میزبانی و استقبال از ۲۰۰ هزار نفر تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت جوی، مرز باشماق، مسیر معتدل و ویژه ای برای زوار اربعین است، استقبال از زائران در عراق بویژه مردم استان سلیمانیه نیز در نوع خود قابل تعمق است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه