English

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان؛

صادرات کالا در بازارچه‌های مرزی کردستان بیش از ۲۱۸ میلیون دلار است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، گفت: مجموعه صادرات کالا در بازارچه‌های مرزی و خروجی‌های استان در سه ماه نخست امسال بیش از 218 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی 447 هزار و 879تن ارزش صادراتی داشته است.

صادرات کالا در بازارچه‌های مرزی کردستان بیش از 218 میلیون دلار است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ طاها سمیعی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، به آمار سه ماه مبادلات خارجی استان کردستان در سال 1402 پرداخت و اظهار کرد: مجموعه صادرات کالا در بازارچه‌های مرزی و خروجی‌های استان در سه ماه نخست امسال بیش از 218 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی 447 هزار و 879تن ارزش صادراتی داشته است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای هدف صادراتی استان کردستان عراق، ترکیه، سوریه و هند است، افزود: عمده صادرات به این کشورها محصولات کشاورزی با 61 درصد، محصولات شیمیایی و معدنی با 19 درصد و محصولات صنعتی 20 درصد بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، به فرصت کالاهای صادراتی اشاره و بیان کرد: انواع کالاهای خوارکی، صنعتی، معدنی، پوشاک، چوب‌های تراش خورده، دنبه منجمد گوسفند و بشکه های فلزی صادر شده است.

سمیعی اضافه کرد: واردات کالا در ابتدای امسال تاکنون 72 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی 9هزار و 764تن وارد استان کردستان شده است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل شمش و ضایعات آلومینیویم و قطعات یدکی پکیج است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه کرد: اقلام عمده وارداتی در بازارچه های موقت غیر رسمی نیز شامل ماشین لباس شویی، ظرف شویی، یخچال فریزر و کولر گازی است.

سمیعی گفت: همچنین مبادلات کل ترانزیت کالا در مرزهای استان در سه ماهه سالجاری 987 میلیون دلار بوده که لحاظ وزنی 523 هزار و 160تن مبادلات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه در سه بخش صادرات، واردات و ترانزیت کالا در طول سه ماهه سالجاری هزار و 268 میلیون دلار معادل یک میلیارد و 268 میلیون دلار مبادلات تجاری در استان کردستان انجام شده که حجم مبادلات وزنی 979 هزار تن بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان یادآور شد: عمده محصولات ترانزیت انجام شده شامل انواع سوخت، مواد معدنی و مشتقات آنها، ضایعات کارتن و مس، لاستیک خودروهای سبک و سنگین، سیگار، انواع یدک کشنده ها و لوازم صوتی و تصویری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه