English

توقف تراکتور برند ۲۸۵ کردستان در دست انداز امور مالیاتی کردستان

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان با ابراز نگرانی از نوع رفتار اداره‌کل مالیاتی با این شرکت، گفت: به دلیل نوع رفتار امور مالیاتی و دریافت 200 برابری خودابرازی مالیات، خط تولید برند 285 صادراتی از تراکتورسازی کردستان متوقف شد.

توقف تراکتور برند 285 کردستان در دست انداز امور مالیاتی کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، یوسف دادگر ظهر روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: تراکتورسازی کردستان بصورت مشترک با تراکتورسازی ایران از سال 83 تولید خود را آغاز کرد و در این مدت با طی فراز و نشیب‌هایی، به بالانس رسید.

به گفته مدیر عامل شرکت تراکتورسازی کردستان، این مجموعه در سال 95 اگر چه مجموعه‌ای پویا بود اما با یک سوم ظرفیت کار می‌کرد و از توجیه اقتصادی افتاده بود که تلاش کردیم به توجیه برسانیم و بعد موضوع توسعه‌ آن در دستور کار قرار گرفت.

دادگر اذعان داشت: به همت نیروهای بومی استان، اکنون تراکتورسازی کردستان با 100 درصد ظرفیت با تولید روزانه 14 دستگاه کار می‌کند و در بخش‌هایی نیاز به جذب نیرو احساس می‌شود.

وی افزود: امسال تجهیزات کارخانه نوسازی شده و در اوج بالندگی و توسعه قرار داریم که مجوز خریداری زمینی به متراژ 9 هزار مترمربع هم اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان خاطرنشان کرد: برند 285 تراکتور در انحصار تراکتورسازی کردستان قرار دارد اما متاسفانه به دلیل برخورد و نوع رفتار امور مالیاتی با این شرکت، خط تولید این محصول از دیروز متوقف شد.

وی عنوان کرد: وحدت رویه‌ای در تراکتورسازی ایران وجود دارد و براساس آن محصولات آن به گروه فروخته می‌شود و از این طریق به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

دادگر گفت: طبق قانون اگر مجموعه‌ای تولیدی صادرات داشته باشد، از پرداخت مالیات معاف است این در حالی است که امور مالیاتی کردستان به ما فشار آورده و چند برابر اعلام واقعی سود از ما مالیات دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: امور مالیاتی استان دو برابر خودابرازی از شرکت تراکتورسازی مالیات اخذ کرده‌اند و این عاملی برای از دست‌دادن تولید تراکتور برند 285 در این شرکت شد.

وی عنوان کرد: در حالیکه مجموعه‌های اقتصادی باید در اوج قدرت پشتیبانی شوند تا همچنان پویا بمانند و توسعه یابند، اما عکس این موضوع در کردستان و کشور اتفاق می‌افتد و در زمان ورشکستی به فکر پشتیبانی می‌افتند.

تراکتور285

دادگر یادآوری کرد: به زعم خود اداره‌کل امور مالیاتی کردستان، مبالغ مالیات شرکت تراکتورسازی را کم کردند اما 200 درصد خودابرازی شرکت از ما دریافت کردند که این نوع رفتار، یک رفتار غیرحرفه‌ای است.

وی تولیدات تراکتورسازی کردستان را با کیفیت عالی و در حد استانداردهای جهانی معرفی کرد و گفت: ما همیشه به دنبال کیفیت هستیم لذا کیفیت و قیمت مناسب قطعات هم برای شرکت مهم است و الزامی نیست که از کجا این قطعات خریداری شود.

به گفته دادگر، در حال حاضر 104 نفر نیرو در تراکتورسازی کردستان شاغل هستند که 100 درصد آنها از نیروهای بومی کردستان هستند.

وی در پایان سخنانش گفت: تولیدات صادراتی شرکت تراکتورسازی کردستان به 31 کشور صادر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه