English

کردستان میزبان شد؛

کارگاه آموزشی مربیان جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی

دبیر اجرایی جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان کردستان با اشاره به فعالیت 200 جام باشگاه کتابخوانی در استان در سال گذشته گفت: توسعه فعالیت های باشگاه های کتابخوانی در سال جاری در دستور کار است.

کارگاه آموزشی مربیان جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهاره بهمنی امروز در کارگاه آموزشی مربیان و تسهیلگران جام باشگاههای کتاب و کتابخوانی استان در سنندج اظهار داشت: این کارگاه به منظور آموزش تسهیل گران و مربیان باشگاه های کتابخوانی استان با حضور فعالان، علاقه مندان و کارشناسان حوزه کتاب آغاز شد.

دبیر اجرایی جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان کردستان ادامه داد: باشگاه های کتابخوانی بر اساس چهار گروه سنی در تیم های حداقل 8 و حداکثر 15 نفره تشکیل و با مدیریت و هدایت مربی کتابخوانی اداره می شود و بچه ها، کتابخوانی خلاق را یاد می گیرند.

وی به نحوه فعالیت جام باشگاه های کتابخوانی اشاره کرد و افزود: فعالیت های مانند نامه به نویسنده، نامه به شخصیت های داستان، نوشتن ادامه داستان، تصویرسازی بر اساس محتوای داستان، طراحی جلد و سایر فعالیت های خلاقانه از جمله اهداف و فعالیت های است که بر اساس علاقه بچه ها در جام باشگاه های کتابخوانی دنبال می شود.

دبیر اجرایی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کردستان همچنین گفت: خروجی باشگاه های کتابخوانی که به صورت گروهی آماده می شود به محک داوری گذاشته می شود و در جشنواره های باشگاه های کتابخوانی استانی و کشوری شرکت داده و نهایت باشگاه برگزیده و برنده جام معرفی و تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رقابتی کردن این فعالیت به منظور ایده پردازی بیشتر در میان کودکان و نوجوانان است، اذعان کرد: 200 جام باشگاه کتابخوانی شامل 120 باشگاه در سنندج و 80 باشگاه دیگر در سطح دیگر شهرستان های استان در سال 97 فعال شدند.

وی با بیان اینکه دستاوردها و تجارب خوبی در سال گذشته در جام باشگاه های کتابخوانی استان به دست آمد، افزود: در سال جاری نیز بنا داریم با تعداد کارشناسان، متخصصان و علاقه مندان بیشتری در جهت فعالیت کودکان و نوجوانان در جام باشگاه های کتابخوانی همکاری داشته باشیم.

بهمنی یادآوری کرد: در این دوره از جام باشگاه های کتابخوانی تلاش می شود به زبان و ادبیات کوردی بیش از پیش اهمیت داده شود و در کنار مطالعه کتاب های مختلف از نویسندگان مختلف کتاب های کُردی نیز پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، این کارگاه آموزشی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور 50 نفر از مروجان کتاب‌خوانی، کتابداران، معلمان، مربیان، کارشناسان حوزه کتابخوانی و فعالان فرهنگی شهرستان‌های استان برگزار شد.

معرفی برنامه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، ضرورت به‌کارگیری روش‌های مشارکتی، اصول و مبانی تسهیل‌گری و تفاوت‌های آن با مربی‌گری، شیوه‌های ارزیابی مشارکتی ادبیات کودک، بررسی نمونه‌های ترویج کتاب‌خوانی، و تمرین مستندسازی و اطلاع‌رسانی پیوسته ازجمله سرفصل‌های آموزشی در این کارگاه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی