English

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاد دانشگاهی؛

۴۶ کشور خدمات ناباروری را از رویان دریافت کرده‌اند 

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاد دانشگاهی گفت: ایران در زمینه سلول بنیادی خون بند ناف بسیار موفق بوده و ۴۶ کشور خدمات ناباروری را از رویان دریافت کرده‌اند.

۴۶ کشور خدمات ناباروری را از رویان دریافت کرده‌اند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،  مرتضی ضرابی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در جهاد دانشگاهی کردستان اظهار داشت:  شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان جهاد دانشگاهی بمنظور گسترش این دانش بومی در کشور های عراق و عمان دفتر نمایندگی دارد.

ضرابی با اشاره به ارزشمند بودن خون بند ناف  افزود: قیمت هر نمونه بند ناف ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار است و لازم است ما به شبکه جهانی خون بند ناف متصل شویم.

وی با اشاره به نوپا بودن این علم گفت بحث سلول های بنیادی جز دانش های نوین در جهان است و هرچه فعالیت در جهت آشنایی با این موضوع صورت گیرد باعث ارتقا سلامت جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: قدرت خود نوزایی و تخصصی شدن ۲ ویژگی مهم سلول های بنیادی است و سلول های بنیادی جنینی، سلول بنیادی بالغین و سلول بنیادی خون بند ناف از این جمله هستند‌.

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: خون بند ناف دارای سلول‌های بنیادی است که در درمان بیماری‌های مختلفی به کار برده می‌شود و پرده جنینی به عنوان پانسمان بیولوژیک قابل استفاده است که این محصول به زودی در کشور وارد بازار می شود.

وی با اشاره به این که بانک خون بند ناف عمومی کشور غیر فعال است افزود: دولت اعتباری برای پرداخت به این بخش از سلامت ندارد و خیرین حوزه سلامت و درمان به بخش کمک کنند.

وی با بیان کمبود مراکز پیوند گفت: در کل کشور تنها ۱۵ مرکز وجود دارد و سالانه در کشور انجام چهار هزار پیوند نیاز است که از میزان تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد انجام می شود و علت آن کمبود مراکز پیوند در کشور است.

ضرابی در خصوص آمار نمونه های جمع آوری شده در بانک خون بند ناف کشور گفت: بیش از ۱۱۱ هزار نمونه در بانک خون بند ناف ذخیره سازی شده که بزرگترین ظرفیت ذخیره سلولی در کشورهای خاورمیانه است و ۱.۵ درصد از نمونه ها در موالید کشور جمع آوری می شود که ۸۶ درصد سزارین و ۱۴ درصد تولدها طبیعی است و ۵۴ درصد نمونه ها متعلق به نوزادان پسر و ۴۶ درصد نوزادان دختر است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان هم در این نشست گفت: بانک خون بندناف در تمام شهرهای استان به غیر دهگلان و دیواندره فعال است.

چیا سهراب نژاد افزود: کردستان از استان‌های پیشتاز در راه اندازی دفاتر بانک خون در کشور است و یک هزار و ۳۰۰ نمونه تا کنون دریافت و برای نگهداری به تهران ارسال شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه