English

مدیر عامل شرکت گاز کردستان خبر داد :

گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در سال۹۸

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت : در سال جاری در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 98 به نام سال رونق تولید، برنامه ریزی برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج صورت گرفته است.

گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در سال98

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله گری به اهمیت گاز رسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: با توسعه شبکه گاز رسانی به صنایع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، اشتغال زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم مناطق مختلف به ارمغان می آورد.

 مدیر عامل شرکت گاز کردستان در مورد افزایش تقاضا برای گاز طبیعی گفت :  عوامل موثر بر افزایش تقاضای گاز طبیعی در استان شامل عوامل جمعیتی، جایگزینی گاز طبیعی به جای سوختهای مایع برای گرمایش، تولید برق، توسعه مجتمع های پتروشیمی و صنایع انرژی بر است که باعث می گردد سطح تقاضا برای مصرف گاز طبیعی بالا رود.

وی تصریح کرد : با توجه به هزینه های بالای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از سوختهای مایع در تولید برق، پیش بینی می شود که مصرف آن در آینده نزدیک متوقف شود. همچنین با توسعه استفاده از گاز طبیعی در حمل و نقل ایجاد ظرفیت برای صادرات (بنزین، گازوئیل، LPG)، کاهش آلایندگی هوا، افزایش درآمد ملی، کاهش شدت انرژی، کاهش قاچاق و رعایت قانون هدفمندسازی یارانه ها شاهد افزایش مصرف گاز خواهیم بود.

‎مدیر عامل شرکت گاز کردستان در ادامه سخنانش اظهار داشت : هر چند گاز رسانی به روستاها برای جلوگیری از مهاجرت لازم و ضروری است  اگر این توسعه گازرسانی فقط برای مصارف خانگی باشد صرفا سوزانده و تبدیل به حرارت می‌شود درحالی که اگر همین گاز به صنایع تزریق شود موجب ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و قطع وابستگی کشور می‌شود.

وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت : با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی های صورت گرفته خوشبختانه در استان کردستان به 2 هزار و 134  صنعت جزء و عمده ، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه سوخت رسانی CNG  گازرسانی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی