English

از سوی شرکت آب منطقه ای کردستان انجام گرفت؛

لایه روبی و پاکسازی رودخانه قشلاق در محدوده پل شیخ سنندج

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اظهار داشت: بارش های مناسب سال آبی جاری باعث شد تا بخشی از عرشه پل تاریخی شیخ سنندج دچار ریزش شود که این شرکت اقدام به لایه روبی و پاکسازی رودخانه قشلاق در محدوده این پل کرد.

لایه روبی و پاکسازی رودخانه قشلاق در محدوده پل شیخ سنندج

به گزارش خبرگزاری موج کردستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، کامران خرم اظهار داشت: بارش های مناسب سال آبی جاری باعث شد تا بخشی از عرشه پل تاریخی شیخ سنندج دچار ریزش شود که این شرکت اقدام به لایه روبی و پاکسازی رودخانه قشلاق در محدوده این پل کرد.

وی اضافه کرد: از هفته گذشته تاکنون در محل مورد نظر در بالادست این پل و مابین پل قدیم و جدید، با استفاده از ماشین آلات سنگین از جمله بیل مکانیکی زنجیری این شرکت، چند دستگاه کمپرسی متعلق به شهرداری و استفاده از تجارب چندین کارشناس مرتبط اقدام به لایروبی و پاکسازی رودخانه کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: با وجود نبود اعتبار مصوب، با توجه به اهمیت حفظ بنای تاریخی پل شیخ و در راستای مسئولیت اجتماعی و عام المنفعه این شرکت، انجام عملیات مذکور تاکنون بیش از یک میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

خرم افزود: برای جلوگیری از تخریب تأسیسات زیربنایی با ادارات راهداری، شرکت گاز و مخابرات هماهنگی های لازم از طریق امور منابع آب شهرستان سنندج انجام شده است.

پل شیخ در 2 کیلومتری شمال شهر سنندج و در مسیر ارتباطی سنندج - بیجار - زنجان و در مسیر جاده آسفالته روستای بابا ریز و خلیچیان بر روی رودخانه قشلاق احداث شده و مربوط به دوره قاجاریه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه