English

دبیر همایش بزرگداشت مولانا خالد شهرزوری اعلام کرد:

۶مقاله از مقالات ارسالی به همایش درقالب سخنرانی ارائه می شود

دبیر همایش بزرگداشت مولانا خالد شهرزوری یادآور شد: از تعداد مقالات ارسال شده 6 مقاله در قالب سخنرانی و در دو پنل ارائه می شود و در پایان همایش تمام مقالات در کتابچه ای منتشر خواهد شد.

6مقاله از مقالات ارسالی به همایش درقالب سخنرانی ارائه می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ مجتبی محمدی روز چهارشنبه اظهار داشت: جمعی از علما و اساتید کشورهای ترکیه، عراق و ایران در این همایش که امروز در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، حضور دارند.
وی افزود: نگرش های کلامی و عرفانی در آثار مولانا خالد، جایگاه مولانا خالد در زبان و ادبیات کُردی و پژوهش درباره سفرهای مولانا خالد از جمله محورهای اصلی این همایش است.

محمدی تاثیر فکری مولانا خالد برشاعران عارف و تاثیر اهل بیت براشعار مولانا خالد از دیگر محورهای اصلی این همایش اعلام کرد و گفت: محورهای فرعی این همایش هم شامل وحدت وجود در عرفان و تصوف و تطبیق عقیدتی و عملی عرفان کلاسیک با عرفان معاصر است.

وی از ارسال 51 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و تاکید کرد: این تعداد مقاله از نویسندگانی از کشورهای ایران، ترکیه و عراق به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

دبیر همایش بزرگداشت مولانا خالد شهرزوری یادآور شد: از تعداد مقالات ارسال شده 6 مقاله در قالب سخنرانی و در دو پنل ارائه می شود و در پایان همایش تمام مقالات در کتابچه ای منتشر خواهد شد.

رئیس دانشگاه کردستان نیز در این همایش گفت: کشف، شناخت، ارائه حقیقت و معارف و معرفی بزرگان و ریشه های فرهنگ و مذهبی هر منطقه از رسالت های دانشگاه است.

فردین اخلاقیان با اشاره به اینکه کردستان همواره مهد پرورش بزرگان زیادی بوده است، افزود: شیخ مولانا نقشبندی (خالد شهرزوری) یکی از بزرگان عرفان و طریقت بودند و عالمان زیادی در محضر ایشان کسب فیض کردند.

وی اظهار داشت: امروزه عده ای ظاهری اسلامی به خود گرفته ولی عملکرد غیر مبانی اسلام انجام می دهند، این افراد حقیقت اسلام را درک نکرده به همین دلیل رفتار و گفتار آنها براساس آموزه های دینی نیست.

اخلاقیان تاکید کرد: شرع به تنهایی نجات بخش انسان ها نیست و باطن بشر احتیاج به عرفان و طریقت دارد.

بر اساس این گزارش ماموستا شیخ محسن مفتی رییس دارالفتوای سلیمانیه اقلیم کردستان عراق، ئاراس محمد و هیمن برزنجی از اساتید دانشگاه سلیمانیه از جمله مهمانان و سخنرانان ویژه این همایش هستند.

خالد نقشبندی لقب خالدبن احمدبن حسین شهرزوری صوفی و عالم بزرگ شافعی مذهب است که او را با القابی چون ابوالبهاء، ذوالجناحین وضیاءالدین نیز خوانده اند و از مشایخ معروف نقشبندیه است و نسب بسیاری از شیوخ این طریقت به او می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه