English

استاندار کردستان:

انتشار فیلم داعش با زبان کُردی با هدف ایجاد تفرقه بود

مسئله‌اى که ثابت مى‌کند قصد تفرقه در ترورهای اخیر تهران وجود داشته این است که داعش فیلم‌هاى قبل از عملیات خود را به زبان عربى منتشر مى‌کند اما یکی از فیلم‌ها را به زبان کُردى منتشر کرده است در صورتی که داعش در کل اروپا و دنیا عضو دارد.

انتشار فیلم داعش با زبان کُردی با هدف ایجاد تفرقه بود

به گزارش خبرگزاری موج، استاندار کردستان گفت: مسئله‌اى که ثابت مى‌کند قصد تفرقه در ترورهای اخیر تهران وجود داشته این است که داعش فیلم‌هاى قبل از عملیات خود را به زبان عربى منتشر مى‌کند اما یکی از فیلم‌ها را به زبان کُردى منتشر کرده است در صورتی که داعش در کل اروپا و دنیا عضو دارد.

عبدالمحمد زاهدی، روز شنبه (20 خرداد) در جلسه شوراى آموزش و پرورش استان که اولین جلسه رسمى استان بعد از حوادث تروریستى تهران بود، ضمن محکومیت اقدامات تروریستی اخیر داعش در تهران، اظهار کرد: بحثى پیش آمده که کسانى که این جنایت را مرتکب شده‌اند کُرد و اهل سنت هستند، متاسفانه دست‌هایى در کار است که بین مذاهب و اقوام کشور تفرقه ایجاد کند در حالى که تروریسم یک پدیده بى وطن و بى خانمان است و در همه ادیان، مذاهب و ملت‌ها وجود دارد.

وی افزود: بعد از انقلاب بیشترین آسیب‌ها را از ترورها داشتیم و افراد بسیارى را از دست دادیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: تروریست‌هایى که در این سال‌ها این جنایات را انجام دادند از همه اقوام و مذاهب کشور بودند و این دلیل نمى‌شود که اگر چهار نفر اهل یکی از شهرهای کُردنشین چنین کارى کردند آن را به همه کُردها تعمیم دهیم.

وی ادامه داد: مسئله‌اى که ثابت مى‌کند قصد تفرقه در ترورهای اخیر تهران وجود داشته این است که داعش فیلم‌هاى قبل از عملیات خود را به زبان عربى منتشر مى‌کند اما یکی از فیلم‌ها را به زبان کُردى منتشر کرده است، در صورتی که داعش در کل اروپا و دنیا عضو دارد.

زاهدی تاکید کرد: در این سال‌ها کُردها بیشترین آسیب را از داعش دیده و بیشترین ضربه‌ها را هم به داعش زده‌اند چون از شنگال و کوبانى تا بسیارى از مناطق کُردنشین دیگر مدت‌ها در اشغال داعش بود.

وی با عنوان اینکه داعش هیچ ارتباطى با قوم و مذهب خاصی و حتى با دین اسلام ندارد، بیان کرد: در اسلام نداریم که هرکس با من هم عقیده نیست باید از بین برود اما در این سا‌ل‌ها شیعه، سنى، مسیحى و یهودى براى داعش تفاوتى نداشته و هر جا که توانسته‌اند به مردم آسیب رسانده‌اند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کُردها همیشه براى کل ایران فداکارى کرده‌اند و همه ایران باید بدانند که کُردها اصیل‌ترین قوم ایرانی هستند.

وی عنوان کرد: آنچه در قبال این نوع اقدامات مهم بوده همبستگى است و اینکه ملت ما در برابر هر حمله‌اى منسجم‌تر و متحدتر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی