لیگ برتر ۱۸ تیمی شد؛ سقوط ۴ تیم در پایان فصل
رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران در فصل پیش رو به صورت استثنایی با حضور ۱۸ تیم برگزار میشود و طبق تصمیم سازمان لیگ، چهار تیم انتهای جدول در پایان فصل به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد.
، رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران در فصل پیش رو به صورت استثنایی با حضور ۱۸ تیم برگزار خواهد شد و بر اساس تصمیم اتخاذ شده، در پایان فصل آینده چهار تیم به لیگ دسته اول سقوط میکنند.
برنامهریزیهای انجامشده برای فصل جدید فوتبال ایران نشان میدهد لیگ برتر در فصل جاری با حضور ۱۸ تیم برگزار میشود؛ شرایطی که تنها برای این فصل در نظر گرفته شده و قرار است ساختار مسابقات از فصل بعد اصلاح شود.
بر همین اساس، تمامی ۱۸ تیم حاضر در لیگ برتر فصل آینده برای حفظ جایگاه خود تلاش خواهند کرد، زیرا در پایان رقابتها چهار تیم انتهای جدول راهی لیگ دسته اول میشوند.
این تصمیم با هدف بازگشت تعداد تیمهای لیگ برتر به ساختار مورد نظر مسئولان سازمان لیگ اتخاذ شده است؛ تصمیمی که میتواند رقابت در پایین جدول را به یکی از حساسترین بخشهای مسابقات تبدیل کند.
با توجه به سقوط چهار تیم در پایان فصل، انتظار میرود نبرد برای بقا در لیگ برتر از جذابترین بخشهای رقابتهای فصل آینده باشد؛ فصلی که به شکل استثنایی با ۱۸ تیم برگزار میشود و ممکن است معادلات متفاوتی را در فوتبال ایران رقم بزند.
پیش از این نیز لیگ برتر فوتبال ایران برای شش فصل به صورت ۱۸ تیمی برگزار شده بود؛ از فصل ۱۳۸۶-۸۷ تا فصل ۱۳۹۱-۹۲. در آن دوره، زمانی که تصمیم به بازگشت به فرمت ۱۶ تیمی گرفته شد، تیمهای هفدهم و هجدهم جدول ردهبندی به لیگ دسته اول سقوط کردند.
ارسال نظر