English

افتتاحیه المپیک پاریس احتمالا لغو می‌شود

رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در فضای باز بیش از حد باشد، مراسم لغو خواهد شد.

افتتاحیه المپیک پاریس احتمالا لغو می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از واشنگتن‌پست، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد.

مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس برای نخستین بار قرار است تا خارج از فضای بسته و در رود سِن و کرانه آن برگزار شود.

ماکرون با اشاره به اینکه از زمان آغاز المپیک، نیروهای امنیتی در سطحی بی‌سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه‌های جایگزینی تدارک دیده‌ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود ۶ کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سِن رژه را روی قایق برگزار کنند.

ماکرون گفته است که سازمان‌دهندگان به منظور محدود کردن مخاطرات امنیتی شاید اقدم به کاهش مسیر رژه ورزشکاران روی رود سن گرفته یا حتی «مراسم را به ورزشگاه استادوفرانس» منتقل کنند.

سازمان‌دهندگان در ابتدا برای این مراسم افتتاحیه باشکوه، حضور حدود ۶۰۰ هزار تماشاگر را پیش‌بینی کرده بودند که عمده آنها از کرانه‌های رودخانه و به طور رایگان به تماشای مراسم خواهند نشست اما نگرانی‌های لجستیکی و امنیتی دولت را مجبور به کاهش انتظارات و بلندپروازی‌اش کرد و اوایل سال جاری، این تعداد تماشاگر به حدود ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافت.

همچنین دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا حضور رایگان گردشگران در مراسم افتتاحیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی، لغو شود. با این تصمیم، حضور رایگان تنها با ارائه دعوتنامه میسر خواهد بود.

پیش‌تر راشاتودی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حومه مسکو، از مقامات فرانسه خواسته‌اند تا مراسم پرزرق و برق افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دلیل نگرانی‌های عمیق امنیتی، لغو کنند. بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه