English

سرمربی تیم کشتی آزاد تهران:

پیش‌بینی مدال در المپیک پاریس آسان نیست

علیرضا رضایی، دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۰۴ آتن و سرمربی تیم کشی آزاد تهران ابراز داشت: کامران قاسمپور کارش در وزن ۹۷ کیلوگرم آسان نیست چرا که او می‌تواند مدال‌های جهانی بیشتری در وزن ۹۲ کیلوگرم بگیرد.

پیش‌بینی مدال در المپیک پاریس آسان نیست
به گزارش خبرگزاری موج

، علیرضا رضایی سرمربی تیم کشتی آزاد استان تهران خود اظهار داشت: باید از اکبر فلاح به عنوان بزرگ ما و بزرگ کشتی ایران که در سمت مدیر فنی کشتی آزاد تهران مشغول به فعالیت هست، تشکر کنم. با توجه به تجارب و سبقه‌ای که سراغ داریم به طور قطع هیات کشتی به سمتی می‌رود که تمرکز اصلی‌اش روی رده‌های پایه است که کار بسیار خوبی است و نتایج آن را در سال‌های آتی خواهیم دید.

وی تصریح کرد: اگر اضلاع کشتی را به شکل پازل طراحی کنیم شروع آن با رده‌های پایه است. مسابقات خردسالان و نونهالان با حضور گسترده کشتی‌گیران به شکل فستیوال در تهران برگزار شد و این روند ادامه خواهد شد چرا که باعث علاقمندی نونهالان و نوجوانان به کشتی خواهد شد.

دارنده مدال نقره المپیک، افزود: شاید در دو یا سه سال آینده نتایج پیشرفت کشتی تهران را در رده‌های مختلف سنی خواهیم دید. فکر می‌کنم ۱۴۰۳ آینده سال خوبی برای کشتی تهران خواهد بود و قطعا نتایج اقدامات بسیار خوبی که انجام شده را خواهیم دید.

وی درباره حضور یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در تیم ملی کشتی آزاد، گفت: این دو کشتی‌گیر تهرانی شانس دارند که به عنوان ملی‌پوش عازم المپیک پاریس شوند و شانس بالایی هم برای کسب مدال در این رویداد بزرگ خواهند داشت. اعتفاد دارم کامران قاسم‌پور کشتی‌گیر تاپ ۹۲ کیلوگرمی جهان است و اگر وزن المپیکی بود به ۳ یا ۴ مدال طلا می‌رسید. برای جهانی هم او گزینه اصلی ۹۲ کیلوگرم است. ما قهرمان‌های بزرگ زیاد داشتیم اما کمتر کشتی‌گیری مثل قاسم‌پور داشتیم، با این وجود همیشه معتقد هستم ار او در وزن ۹۷ کیلوگرم سخت و دشوار است و کشتی‌گیر این وزن نیست.

وی ادامه داد: آذرپیرا شرایط رو به رشدی داشته و با توجه به شرایط روحی و انگیزشی که از او می‌بینم هر روز رو به جلو حرکت می‌کند. مهار کردن چنین کشتی‌گیرانی که انگیزه زیادی در اوج جوانی دارند سخت است و کشتی‌گیران نامدارِ تاریخ المپیک، یا تجربه خوبی داشتند یا مثل آذرپیرا در اوج جوانی برای موفقیت و مدال عطش داشتند. یونس امامی هم با توجه به اینکه تجربه بیشتری دارد شانس بالایی برای کسب مدال دارد. البته ما کار سختی در آسیا برای کسب سهمیه داریم، اما قطعا سهمیه گرفتن یونس امامی از نظر روحی و روانی به او کمک می‌کند.

وی درباره همکاری با هیات کشتی، گفت: قاسم علی‌عسگری قبل از اینکه نامزد انتخاباتی شود از من کمک خواست. من هم گفتم اگر شما بیایید من هم هستم. در دلم دعا می‌کردم که نیاید، بعد که انتخاب شد با دل قرص خدمت وی و اکبر فلاح رسیدم تا کار را شروع کنیم. شناختی که از قدیم از علی‌عسکری داشتم باعث شد به اینجا بیایم. می‌دانم دغدغه اصلی او کشتی تهران است و حضور او در کشتی تهران موهبتی برای کشتی ماست. با حضور او همه دور هم جمع شده‌اند و تلاش همه رشد و پیشرفت کشتی تهران است.

رضایی درباره پیش‌بینی خود از عملکرد کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس، گفت: ما توانایی کسب مدال در هر ۶ وزن المپیکی داریم. هیچ فردی نمی‌داند چند مدال می‌گیریم و نمی‌توانیم پیش‌بینی دقیقی داشته باشیم. کشتی‌گیران ما نیاز به آرامش دارند و اسم بردن از شانس‌های مدال باعث ایجاد بار روانی بر روی آن‌ها می‌شود. فکر می‌کنم به شرط کسب سهمیه‌های باقیمانده در مسابقات آسیایی، روند آماده سازی تیم برای المپیک خیلی بهتر خواهد بود.

دارنده مدال‌های نقره المپیک و برنز جهان، افزود: کار ما برای کسب سهمیه المپیک در اوزان ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم سخت‌تر از وزن ۹۷ کیلوگرم خواهد بود و اگر بتوانیم در مرحله نخست به ۳ سهمیه برسیم کار بزرگی خواهیم کرد. وقتی کشتی نتیجه بگیرد، حال همه ما خوب می‌شود و سرمان را بالا می‌گیریم. وقتی حمایت مسئولان نباشد نمی‌توان انتظار زیادی از هیات کشتی به تنهایی داشت. باید در بحث معیشت مربیان کشتی تجدید نظر اساسی صورت بگیرد و مسئولان در عمل حمایت جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: گرفتن مالیات بابت شهریه کشتی‌گیران و ورزشکاران زنگ خطر جدی برای ورزش ماست و باعث می‌شود با افزایش شهریه‌ها، خانواده‌ها تحت فشار قرار بگیرند و بسیاری قید رفتن به باشگاه‌های ورزش را بزنند که عواقب جدی در زمینه‌های مختلف در اجتماع خواهد داشت.

حبیب الله اخلاقی مدیرفنی کشتی فرنگی استان تهران، ‌ نیز در این نشست، گفت: همه متحد و یکدل هستیم تا با کمک مربیان کشتی فرنگی، شاهد رشد و موفقیت کشتی استان تهران باشیم. امیدوارم در سال آینده نیز شاهد عناوین بیشتر برای نمایندگان کشتی فرنگی تهران باشیم. در تلاشیم تعداد تیم‌های بیشتری را از تهران وارد لیگ کشتی فرنگی کنیم. در رده سنی بزرگسالان ما محمدحسین محمودی را در تیم اعزامی به بلغارستان داشتیم و تمام سعی ما این است کشتی‌گیران از رده های پایه وارد رده سنی بزرگسالان شوند.

همچنین عزیز الله اطاعتی مسئول کمیته داوری هیات کشتی تهران نیز گفت: با توجه به حجم کار در سال ۱۴۰۲ این کمیته توانست بیش از ۲۳ دوره آموزشی، استاژ فنی و کارگاه را با سرفصل‌های روز دنیا در تهران برگزار کند که این حجم کار بسیار خوب بود. بنا داریم در سال آینده نیز دوره‌های متعدد دیگری را برای مربیان و داوران برگزار کنیم که سطح دانش آنان نیز ارتقا یابد. یکی از رویکردهایی که در مدیریت کشتی تهران صورت گرفت همدلی و اتحاد بود که بسیار ارزشمند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه