English

ایران ۲ - ژاپن ۱/ ضربه نهایی به سامورایی ها + فیلم

تیم ملی فوتبال ایران در بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ژاپن را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و راهی دور بعدی شد.

ایران 2  - ژاپن 1/ ضربه نهایی به سامورایی ها + فیلم
به گزارش خبرگزاری موج

، تیم ملی فوتبال ایران پس از موفقیت در گروه C جام ملت‌های آسیا که سه پیروزی متوالی مقابل فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات به دست آورد، در مرحله یک هشتم نهایی رقابت سختی برابر سوریه انجام داد و در ضربات پنالتی به برتری رسید که امیدوار است امروز هم در جدال حساس با ژاپن یک برد دیگر کسب کند و راهی نیمه نهایی شود و همچنین انتقام دوره گذشته را بگیرد، اما در آن سوی میدان سامورایی‌ها نیز پس از عبور از سد بحرین، می‌خواهند ایران را شکست بدهند و به مسیر موفقیت‌شان ادامه بدهند.

جام ملت‌های آسیا 2023 – مرحله یک چهارم نهایی

تقویمشنبه: 1402/11/14 ؛ ساعت: 15

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی- الریان / تماشاگر: 35460 نفر

سوتداور: ما نینگ (چین)/ کمک‌ها: آنتون شتینین و اشلی بیچام (استرالیا)/ داور چهارم: محمد نظم‌الدین (مالزی) / داور و کمک داور وی‌ای‌آر: سیواکورن پو اودوم (تایلند) و محمد تقی (سنگاپور).

تیم ملی ایران

تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند| محمدحسین کنعانی‌زادگان| شجاع خلیل‌زاده| رامین رضاییان| میلاد محمدی| امید ابراهیمی| سعید عزت‌اللهی| سامان قدوس| علیرضا جهانبخش| محمد محبی و سردار آزمون

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

تیم ملی ژاپن

تیم ملی ژاپن

زیون سوزوکی| کو ایتاکورا| تاکهیور تومیاسو| سیا مایکوما| هیروکی ایتو| واتارو اندو| تاکفوسا کوبو| هیدماسا موریتا| ریتسو دوآن| دایزن مائدا و آیاسه اوئدا

سرمربی: هاجیمه موریاسو

 

شرح گل:

ایران 0 - ژاپن 1 (دقیقه 28: هیدماسا موریتا): موریتا با نفوذ از سمت چپ زمین و یک- دو با آیاسه اوئدا به راحتی از بین مدافعان ایران عبور کرد که شوت زمینی او و دفع اشتباه بیرانوند منجر به گل اول ژاپن شد.

ایران 1 - ژاپن 1 (دقیقه 55: محمد محبی): پاس رو به جلوی رامین رضاییان به پشت محوطه جریمه برای سردار آزمون را این ستاره ایران پس از چرخش و پاس در عمق استثنایی به محمد محبی رساند تا این بازیکن با شوت زمینی دروازه ژاپن را باز کند و گل تساوی را بزند.

ایران 2 - ژاپن 1 (دقیقه 6+90: علیرضا جهانبخش): پنالتی به دست آمده برای ایران با خطا روی کنعانی‌زادگان را علیرضا جهانبخش با شوت استثنایی و دور از دستان سوزوکی که سمت راست را نشانه رفته بود، تبدیل به گل کرد.

 

دقایق حساس:

دقیقه 13: پاس در عمق زیبای عزت‌اللهی و شوت فنی و تماشایی علیرضا جهانبخش با اختلاف کم از روی دروازه ژاپن به بیرون رفت.

دقیقه 17: دریبل سرپا و شوت پای چپ محکم زمینی عزت‌اللهی در اختیار زیون سوزوکی قرار گرفت.

دقیقه 21: توپ ارسالی از جناح چپ زمین به محوطه جریمه ایران را شجاع بالاتر از مهاجمان ژاپن به کرنر فرستاد تا خطر برطرف شود.

دقیقه 27: پرتاب اوت از سمت راست زمین به محوطه جریمه ژاپن و ضربه سر شجاع در دستان سوزوکی قرار گرفت.

دقیقه 29: شوت پای چپ سردار آزمون در موقعیت آفساید را مدافعان ژاپن دفع کردند.

دقیقه 39: فرار عالی سامان قدوس پشت مدافعان ژاپن و شوت روی پای او با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه ژاپن به بیرون رفت.

دقیقه 42: سرتوپ و ارسال خطرناک سامان قدوس از جناح چپ به مقابل تیرک دوم نزدیک بود با ضربه سردار آزمون تبدیل به گل شود، ولی توپ با او فاصله داشت و از مقابل پای مهاجم ایران رد شد.

دقیقه 49: شوت راه دور میلاد محمدی دقت لازم را نداشت و با اختلاف از دروازه ژاپن به بیرون رفت.

دقیقه 50: سردار آزمون در موقعیت آفساید صاحب یک موقعیت عالی شد که شوت او در فرصت تک به تک را سوزوکی و در ادامه مدافعان ژاپن دفع کردند.

دقیقه 50: ارسال توپ از جناح چپ زمین به محوطه جریمه ژاپن و ضربه سر شیرجه‌ای آیاسه اوئدا نزدیک بود تبدیل به گل شود که با خوش‌شانسی بیرانوند از روی دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 53: اشتباه امید ابراهیمی در میانه زمین کاری کرد تا ژاپن خیلی سریع صاحب موقعیت شود که در نهایت شوت کوبو دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه ایران رد شد.

دقیقه 63: فرار دیدنی سردار با یک پاس بلند به پشت مدافعان ژاپن را آزمون با سرعت بالا تبدیل به موقعیت جدی کرد و وارد محوطه جریمه شد که دو سر توپ پیاپی و چشم‌نواز و شوت محکم او به زاویه مخالف تبدیل به گل شد، اما آفساید میلی‌متری مهاجم تیم ملی با وی‌ای‌آر اعلام شد.

دقیقه 67: ارسال رامین رضاییان از جناح راست زمین به مقابل تیرک دوم و ضربه سر شیرجه‌ای محمد محبی به تور کنار دروازه ژاپن خورد تا نیمکت ایران آه و افسوس بکشد.

دقیقه 68: پاس بلند عزت اللهی به پشت مدافعان ژاپن را قدوس در موقعیت آفساید برای سردار کاشت که شوت دیدنی این بازیکن را سوزوکی دفع کرد.

دقیقه 73: ارسال میلاد محمدی از سمت چپ زمین و ضربه سر دیدنی سردار آزمون با اختلاف کم از کنار تیرک دروازه ژاپن رد شد.

دقیقه 75: سانتر میتموما و ضربه سر اوئدا از کنار دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 80: بازیکنان ایران به شدت اعتقاد به برخورد توپ به دست موریتا و اعلام پنالتی داشتند که ما نینگ، داور چینی و کمک‌های او در اتاق وی‌ای‌آر چنین تصمیمی نگرفتند.

دقیقه 84: فرار جهانبخش از جناح راست زمین و ارسال او را مدافعان ژاپن برگشت دادند که ضربه آکروباتیک سعید عزت اللهی از پشت محوطه جریمه را سوزوکی جمع کرد.

دقیقه 87: رامین رضاییان با فرار سریع از سمت راست زمین توپ را به سردار رساند که در این لحظه برخوردی بین او با گلر ژاپن شکل گرفت تا بازیکنان ایران نسبت به عدم اعلام پنالتی اعتراض کنند که ما نینگ بازهم اعلام خطا نکرد.

دقیقه 90: نفوذ تند و تیز سامان قدوس از جناح چپ و ارسال زمینی او را مدافعان ژاپن سراسیمه دفع کردند.

دقیقه 3+90: ضربه سر محمد محبی در محوطه جریمه ژاپن را کنعانی‌زادگان ربود تا گلزنی کند، اما کو ایتاکورا روی پای او تکل زد و مرتکب خطا شد تا داور چینی نقطه پنالتی را نشان بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه