English

حاج‌صفی در جام ملت‌های آسیا به پایان راه می‌رسد؟

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی درباره پنج بازیکنی نوشت که احتمالا در قطر آخرین حضورشان را در جام ملت‌های آسیا تجربه خواهند نمود.

حاج‌صفی در جام ملت‌های آسیا به پایان راه می‌رسد؟
به گزارش خبرگزاری موج

، جام ملت‌های آسیا از اواخر هفته جاری در قطر آغاز می‌شود و ۲۴ تیم برتر آسیا در شش گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند. با نزدیک‌تر شدن به شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با برخی از برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازیکنان آسیا آشنا می‌شویم که ممکن است برای آخرین بار در این رقابت‌ها حاضر شوند.

از کاپیتان کشور میزبان گرفته تا برترین بازیکن هند و بسیاری دیگر، تعدادی از کهنه‌سربازانی‌اند که در قطر به میدان می‌روند و به دنبال الهام‌بخشیدن به کشورهایشان هستند. اینکه آیا این بازیکنان را برای آخرین بار در جام ملت‌های آسیا می‌بینیم یا نه، هنوز مشخص نشده است.

سونیل چتری (هند)

سونیل چتری، ستاره هند، برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۱ در قطر حضور یافت و با گلزنی مقابل کره و بحرین در مرحله گروهی، درخشش فوق‌العاده‌ای داشت. این بازیکن ۳۹ساله پنج سال پیش، پس از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به عنوان سومین گلزن در رده ملی معرفی شد. چتری سال گذشته ۹ گل به ثمر رساند و اکنون در جام ملت‌های آسیا حضور دارد.

احسان حاج‌صفی (ایران)

احسان حاج صفی ، کاپیتان تیم ملی، از سال ۲۰۰۸ به عنوان بازیکن ثابت در رقابت‌های مختلف حضور داشته است و بیش از ۱۳۵ بازی ملی دارد و در سه جام جهانی و سه جام ملت‌های آسیا حضور داشته است. این مدافع چپ همه‌کاره بیشتر دوران باشگاهی‌اش را بین سرزمین مادری‌اش و یونان گذرانده و فصل گذشته بدون شک یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود. حاج‌صفی در حال حاضر ۳۳ سال دارد و دو بار به مرحله یک‌چهارم نهایی و یک بار به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا رسیده است اما شکی نیست که او با هدف پایان‌دادن به انتظار طولانی تیم ملی ایران برای کسب چهارمین قهرمانی در آسیا راهی قطر خواهد شد.

حسن معتوق (لبنان)

یکی دیگر از مهاجمان کهنه‌کار در این رقابت‌ها، حسن معتوق، بهترین گلزن تاریخ لبنان است که به گرگ و میش دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شود و این تیم را در دومین حضور متوالی‌اش در جام ملت‌های آسیا در قطر همراهی خواهد کرد. بازی خلاقانه مهاجم چپ ۳۶ ساله و توانایی مقابله با مدافعان، برای خط حمله لبنان بسیار مهم است و معتوق که از سال ۲۰۰۶ بیش از ۱۱۰ بازی ملی دارد به دنبال رسیدن به بالاترین افتخار ممکن است.

ژانگ لین‌پنگ (چین)

ژانگ لین‌پنگ که از سال ۲۰۱۰ ستون اصلی خط دفاعی چین محسوب می‌شود، در اولین حضورش در جام ملت‌های آسیا مقابل کویت در سال ۲۰۱۱ گلزنی کرد و هنوز هم برای تیم ملی چین بازیکن مهمی تلقی می‌شود. ژانگ در دوران فوتبالش دو عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را با باشگاه گوانگژو در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ به دست آورده است.

حسن الهیدوس (قطر)

یکی از ستارگان موفق‌ترین نسل فوتبال قطر، حسن الهیدوس، کاپیتان این تیم است. او توانست در دوره قبلی جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر ببرد. در حالی که المعز علی و اکرم عفیف با ۹ گل ستاره‌های اصلی قطر بودند ولی نمی‌توان از رهبری این بازیکن به‌سادگی گذشت. او با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا با السد در سال ۲۰۱۱ طعم شکوه قاره‌ای را چشید و در جام جهانی ۲۰۲۲ یک بار دیگر تیمش را در زمین هدایت کرد و اکنون به دنبال پایان پیروزمندانه در کشورش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه