English

«آفساید نیمه‌خودکار» در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اجرا می‌شود

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام داشت که در تمام ۵۱ مسابقه در جام ملت‌ها از فناوری «آفساید نیمه‌خودکار» استفاده می شود.

«آفساید نیمه‌خودکار» در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، بهره‌مندی از تکنولوژی SAOT، کنفدراسیون فوتبال آسیا را به نخستین قاره‌ای تبدیل می‌کند که در مسابقات قاره‌ای از آن استفاده می‌کند. برای نخستین مرتبه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از این فناوری بهره‌برداری شد.

استفاده از فناوری آفساید نیمه خودکار، مکمل سیستم کمک داور ویدیویی در جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره عنوان کرد: مسئولان برگزاری جام ملت‌های آسیا به عنوان بهترین‌های جهان شناخته شده‌اند و نخستین نمایش فناوری آفساید نیمه خودکار به آنها کمک می‌کند تا استانداردهای بالاتری را تعیین کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا مصمم است همچنان در داوری در سطح جهان پیشتاز باشد.

سیستم SAOT در راستای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های فیفا، مراحل آزمایشی گسترده‌ای را پشت سر گذاشته که منجر به اجرای آن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر خواهد شد.

این فناوری از ۱۲ دوربین تخصصی استفاده می‌کند که به صورت ویژه برای ردیابی موقعیت دقیق توپ و بازیکنان در زمین بازی قرار گرفته‌اند. همچنین به طور خاص، موقعیت اندام‌ها و همچنین سایر اعضای بدن که برای تصمیمات آفساید مرتبط هستند، می‌تواند تعیین شود.

این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی، بررسی دقیق و سریع، موقعیت را تسهیل می‌کند. هنگامی که تصور می‌شود بازیکنی در آفساید است و توپ را دریافت می‌کند، یک هشدار به VAR ارسال می‌شود، که می‌تواند بلافاصله موقعیت را از خطوط آفساید که به طور خودکار توسط این فناوری ترسیم می‌شود، بررسی کند.

در همین حال، تصمیم نهایی در زمین بازی همیشه توسط داور خواهد بود. پس از تکمیل فرآیند تصمیم‌گیری، همان نقاط داده‌ای که برای تعیین موقعیت بازیکن استفاده شد، در یک انیمیشن سه‌بعدی ایجاد می‌شود که روی صفحات بزرگ در ورزشگاه‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر به نمایش درخواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه