English

وزیر ورزش و جوانان:

سال آینده باشگاه‌های لیگ برتر باید یک تیم فوتبال الکترونیک هم داشته باشد

وزیر ورزش و جوانان گفت: در گفت‌وگو با رئیس فدراسیون تاکید کردم تا برای عقب نماندن از کشورهای آسیایی، سال آینده باید هر باشگاه‌های لیگ برتر، یک تیم فوتبال الکترونیک هم داشته باشد.

سال آینده باشگاه‌های لیگ برتر باید یک تیم فوتبال الکترونیک هم داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتبال الکترونیک جام ملت‌های آسیا گفت: در گفت‌وگو با رئیس فدراسیون تاکید کردم تا برای عقب نماندن از کشورهای آسیایی، سال آینده باید هر باشگاه‌های لیگ برتر، یک تیم فوتبال الکترونیک هم داشته باشد.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در سومین روز از اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ایران اظهار داشت: علاقه به رشته فوتبال الکترونیک در کشور فراوان است و باید مسئولان ورزش کشور هم نسبت به تحولات ساختاری و بخش محتوایی از این رشته ورزشی حمایت کنیم.

وی افزود: نقطه شروع انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران از زمانی که در معاونت ورزش و قهرمانی سازمان تربیت بدنی وقت را داشتم، زده شد و خوشحالم که این فضا استمرار پیدا کرده و امروز شاهد رقابت‌های پررونق در بخش‌های مختلف هستیم. به جهت گستردگی و اهمیت این رشته ورزشی، کمیته بین‌المللی المپیک اخیر به موضوع ورود کرده و به دنبال آن است که ۵ رشته از خانواده فوتبال الکترونیک را به المپیک اضافه کند.

هاشمی گفت: این مسئله نشان‌گر آن است که کمیته بین‌المللی به دنبال طرح‌های تحولی خود در عرصه ورزش است؛ البته با تلفیق بازی‌های الکترونیک و فضای فیزیکی ورزش. در کنار آن و در بخش فوتبال، هم کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم شورای المپیک آسیا به دنبال آن هستند که این رقابت‌ها را پررنگ کنند. در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز نخستین دوره رقابت‌های فوتبال الکترونیک برگزار شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم‌زمان با برگزاری جام ملت‌های آسیا، نخستین دوره مسابقات فوتبال الکترونیک جام ملت‌های آسیا را هم برگزار خواهد کرد.

وزیر ورزش ادامه داد: کمیته فوتبال الکترونیک با همکاری فدراسیون فوتبال نخستین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک را برگزار کردند که از ۳ هزار و ۲۵۰ نفر شرکت‌کننده اولیه، ۱۲۸ نفر برتر طی چند روز گذشته با هم رقابت کردند و درنهایت ۲ بازیکن به فینال راه یافتند. درنهایت بعد از سپری کردن اردوهای تدارکاتی، ۳ نفر به مسابقات فوتبال الکترونیک جام ملت‌های آسیا راه پیدا خواهند کرد.

هاشمی با اشاره به سرمایه‌گذاری فدراسیون ورزش‌های الکترونیک روسیه و کمیته بین‌المللی المپیک روی رشته‌های الکترونیک، گفت: قرار است نخستین دوره رقابت‌های «فیجیتال» در چند رشته ورزشی به میزبانی روسیه برگزار شود. روسیه به دنبال آن است که نفرات حاضر در مسابقات الکترونیک، در مسابقات فیزیکی هر رشته هم شرکت کنند. این ظرفیت در کشور ما هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: دیروز به (مهدی)تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفتم برای عقب نماندن از سایر کشورهای آسیایی، سال آینده باید باشگاه‌های لیگ برتر، یک تیم فوتبال الکترونیک هم داشته باشد. اگر شرایط لازم فراهم شود که لیگ برتر، تحت عنوان فیجیتال برگزار شود، مطمئنا در آینده می‌توانیم مدال‌های خوش‌رنگی هم در بازی‌های آسیایی و در سایر رقابت‌های بین‌المللی کسب کنیم. ما ۳۲ گیمر در سراسر ایران داریم و این نشان می‌دهد که جوانان ما مستعد هستند و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد. وزارت ورزش وظیفه خود می‌داند که از انجمن ورزش‌های الکترونیک حمایت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه