English

تیم ملی بسکتبال ایران مقابل برزیل شکست سنگین خورد

تیم ملی بسکتبال ایران نتیجه اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۳ را با ۴۱ اختلاف امتیاز به برزیل واگذار کرد و در آغاز این جام شکست سنگنینی را در کارنامه‌اش ثبت نمود.

تیم ملی بسکتبال ایران مقابل برزیل شکست سنگین خورد

به گزارش خبرگزاری موج، تیم ملی بسکتبال ایران امروز شنبه نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۳ را برابر برزیل برگزار کرد. این دیدار در سالن بسکتبال جاکارتا برگزار شد که طی آن ملی پوشان ایران با نتیجه ۱۰۰ به ۵۹ متحمل شکست شد.

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و برزیل به این شرح است:

* ایران ۵۹ - برزیل ۱۰۰
(۱۲ به ۳۳)، (۱۳ به ۲۴)، (۲۱ به ۲۵)، (۱۳ به ۱۸)

بهنام یخجالی، سجاد مشایخی، متین آقاجان پور، پیتر گریگوریان و حسن علی اکبری ترکیب بازیکنانی بود که هاکان دمیر برای آغاز بازی برابر برزیل از آنها استفاده کرد.

 

کوارتر نخست؛ شروع طوفانی برزیل

این ترکیب در حالی رقابت با برزیل را آغاز کرد که خیلی زود اسیر حملات حریف شد و اولین امتیاز را به حریف داد. گستردگی حملات بازیکنان برزیل و نفوذ آنها به دفاع ایران به قدری نتیجه بخش بود که خیلی زود به امتیاز ۱۲ رسیدند در حالیکه تنها چهار دقیقه از بازی گذشته بود و تیم کشورمان هم تنها چهار امتیاز به دست آورده بود. همین موضوع باعث شد هاکان دمیر خواستار اولین وقت استراحت شود.

بعد از آن تا حدی از سرعت اولیه بازی کم شد اما باز هم اشتباهات ملی پوشان ایران فرصت را به خوبی در اختیار برزیل قرار داد تا فاصله امتیازی خود را بیشتر کند. آخرین امتیاز کوارتر اول با شوت سه امتیازی سجاد مشایخی به دست آمد که کمک کرد بعد از چند دقیقه، امتیاز ۹ ایران به ۱۲ ارتقا پیدا کند در حالیکه برزیل صاحب ۳۳ امتیاز شده بود.

 

کوارتر دوم؛ حدادی وارد زمین شد

کوارتر دوم در شرایطی آغاز شد که حامد حدادی هم در ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران قرار گرفته بود. با شوت همین بازیکن اولین امتیاز این کوارتر به نام ایران ثبت شد. حدادی خیلی زود دومین اقدام سه امتیازی خود را انجام داد و مجموع امتیازات ایران را به ۱۷ رساند اما سه امتیاز بعدی ایران وقتی به دست آمد که کوارتر دوم به نیمه رسیده بود و مجموع امتیازهای برزیل به ۴۶!

اشتباهات بازیکنان ایران در این کوارتر به مراتب کمتر و جرات آنها برای حمله روی سبد حریف بیشتر شد اما بازهم در مجموع مالکیت توپ و زمین بیشتر در اختیار برزیل بود. حتی هاکان دمیر با تعویض مدام بازیکنان و استفاده از هر دوازده بازیکن (در مجموع دو کوارتر) تلاش داشت شرایط تیمش را جبران کند، وقتی دو دقیقه به پایان کوارتر باقی مانده بود خواستار وقت استراحت شد تا گوشزدهای لازم را به بازیکنان داشته باشد.

اولین نتیجه این اقدام شوت سه امتیازی بهنام یخچالی بود و ۲۵ امتیازی شدن تیم ایران اما در نهایت این کوارتر هم با برتری ۲۴ بر ۱۳ تیم ایران به پایان رسید.

بدین ترتیب نیمه نخست دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و برزیل در گروه G جام جهانی با ۳۲ اختلاف امتیاز و برتری ۵۷ بر ۲۵ برزیل به پایان رسید.

 

کوارتر سوم؛ خطای فردی کمتر اما بی تاثیر

ملی پوشان بسکتبال ایران در حالی نیمه دوم رقابت با برزیل را آغاز کردند که هاکان دمیر تاکید داشت شاگردانش در نیمه نخست خوب نبودند و توپ های از دست رفته زیادی داشتند. او تاکید داشت که باید در نیمه دوم بهتر بود با این حال بازهم این برزیلی ها بودند که اولین امتیاز کوارتر سوم را به نام خود ثبت کردند.

در دقایق ابتدایی این کوارتر مصدومیت نتو توگنی برای دقایقی باعث توقف بازی شد. این بازیکن در نهایت به خاطر شدت آسیب دیدگی از زمین خارج شد و بازی بدون او دنبال شد. بع از ان بود که حدادی بالاخره اولین امتیاز ایران را در این کوارتر به دست آورد.

در ادامه حدادی علاوه بر اینکه با پاس گل خود، متین آقاجانپور را در موقعیت گلزنی قرار داد خود نیز دومین اقدام سه امتیازی اش را به ثمر رساند و امتیاز ۳۵ را برای تیم ایران ثبت کرد. بعد از آن هم حدادی، ارسلان کاظمی و متین آقاجان پور امتیازات دیگری به دست آوردند و اجازه ندادند پیشروی برزیل در این کوارتر هم مانند نیمه اول ادامه داشته باشد اما در نهایت تیم ایران این کوارتر را هم با نتیجه ۲۵ به ۲۱ واگذار کردند اگرچه خطای فردی ملی پوشان ایران در این کوارتر کمتر بو و آنها توانستند عملکردی به مراتب بهتر از نیمه نخست داشته باشند.

 

کوارتر چهارم؛ پذیرش شکست 

بهبود عملکرد بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران در کوارتر پایانی رقابت با برزیل هم ادامه داشت طوریکه آنها حتی در امتیاز ۱۲ با حریف مساوی هم شدند اگرچه در مجموع این برزیلی ها بودند که بازهم در حمله و استفاده از موقعیت ها بهتر عمل کردند و توانستند نتیجه ۱۸ بر ۱۳ به سود خود رقم بزنند.

بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران با شکست در هر چهار کوارتر رقابت با برزیل، نتیجه این دیدار را واگذار کرد.

دومین دیدار تیم ملی بسکتبال در جام جهانی روز دوشنبه برابر ساحل عاج برگزار می شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه