English

رئیس فدراسیون فوتبال پیشنهاد داد:

حق پخش تلویزیونی ۵۰ -۵۰ بین فوتبال و صداوسیما تقسیم شود

رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به سرپرست سازمان لیگ اعلام کرد که خواستار تقسیم حق پخش تلویزیونی به شکل ۵۰ -۵۰ میان فوتبال و صداوسیما شده است.

حق پخش تلویزیونی ۵۰ -۵۰ بین فوتبال و صداوسیما تقسیم شود

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به سرپرست سازمان لیگ اعلام کرد که وزارت ورزش در پیشنهاد جدید به کمیسیون تلفیق مجلس خواستار تقسیم حق پخش تلویزیونی به شکل ۵۰ -۵۰ میان فوتبال و صداوسیما شده است.

فدراسیون فوتبال ، سازمان لیگ و باشگاه‌های لیگ برتری از چندی قبل به طور جدی خواهان دریافت سهم خود از حق پخش تلویزیونی هستند و در نامه‌نگاری‌های گوناگون با مجلس شورای اسلامی، خواستار دیده شدن سهم فوتبال از درآمدهای تلویزیونی شده‌اند.

مهدی تاج در نامه اخیر خود به سازمان لیگ نکاتی را مطرح کرده که حائز اهمیت است. در بخش‌هایی از نامه مهدی تاج به سازمان لیگ آمده است:

«خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس در اصلاحات پیشنهادی برنامه هفته توسعه، موضوع حق پخش را در بخش ورزش حرفه‌ای دار نظر گرفته‌اند و پیشنهاد نموده‌اند به منظور حرفه‌ای سازی ورزش و حمایت از نظام باشگاهأاری حرفه‌ای، اقدامات ذیل انجام گیرد به نحوی کی باشگاه‌های حرفه‌ای بتوانند تا پایان برنامه از شیوه‌های درآمدزایی پایدار (فعالیت‌های تجاری و اقتصادی، حق پخش رسانه‌ای و درآمدهای روز مسابقه) بهره‌مند گردند. در این پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان به نمایندگی از فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی، همه درآمدهای مکتسبه از محل تبلیغات محیطی و تبلیغات روی لباس مسابقات ورزشی که تصاویر آن در قالب برنامه‌های مختلف از سازمان صداوسیما پخش می‌شود، را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. سازمان صداوسیما نیز باید همه درآمدهای قبل، حین و بعد از مسابقات ورزشی تیم‌های ایرانی اعم از باشگاهی و ملی را به همین حساب واریز نماید و کل این مبلغ به نسبت پناه درصد سهم وزارت ورزش و جوانان به نمایندگی باشگاه‌ها و پنجاه درصد سهم سازمان صداوسیما تقسیم می‌شود.»

در پاراگراف این نامه آمده است: «این پیشنهاد می‌بایست به تصویب اعضای کمیسیون تلفیق مجلس نیز برسد. لذا ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، برای توجه به یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ورزش حرفه‌ای کشور خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید در اولین فرصت ممکن، جلسه آنلاینی با مدیران محترم عامل باشگاه‌های لیگ برتر برای بررسی این پیشنهاد و اخذ نظرات ایشان برگزار گردد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه