English

رده پانزدهم جهان حاصل کار جوانان واترپلوی ایران

تیم‌ملی واترپلوی جوانان ایران با کسب چهار پیروزی و دو شکست به مقام پانزدهم جام جهانی جوانان در رومانی از میان ۱۹ تیم حاضر در مسابقات رسید.

رده پانزدهم جهان حاصل کار جوانان واترپلوی ایران

به گزارش خبرگزاری موج، ۲۰ خرداد سال جاری مردان جوان واترپلو ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان (زیر ۲۰ سال) که در رومانی برگزار شد کار خود را با پیروزی مقابل آرژانتین آغاز کردند. بازیکنان جوان ایران در این دیدار نمایش پایاپایی با حریف داشتند و در نهایت موفق شدند تیم  آرژانتین را با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ از پیش رو بردارند. ایران در چهار کوارتر با امتیازهای ۴-۳، ‌۳-۳، ‌ ۵-۳، ‌ ۳ -۴ موفق شد، پیروز از میدان خارج شود.

مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان جهان (زیر ۲۰ سال) از ۲۰ الی ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ (۱۰ الی ۱۷ ژوئن ۲۰۲۳) به میزبانی رومانی برگزار شد؛ این مسابقات با حضور ۱۹ تیم در شش گروه پیگیری شد که تیم ملی واترپلو ایران در گروه «F» این مسابقات با تیم های آرژانتین و استرالیا همگروه بود.

در ادامه ملی پوشان واترپلو ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ به مصاف استرالیا رفتند و این دیدار در پایان با نتیجه ۱۷ بر ۳ به سود استرالیا به پایان رسید.

ملی پوشان واترپلو ایران که در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان با تیم‌های استرالیا و آرژانتین هم گروه بودند با یک پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شدند و طبق برنامه‌ریزی این مسابقات در ادامه ملی پوشان ایران با تیم‌های برزیل (دوم گروه D)، پرو(سوم گروه E) و آفریقای جنوبی(سوم گروه C) در یک گروه چهار تیمی به رقابت پرداختند. بازیکنان جوان ایران موفق شدند تیم پرو را با نتیجه ۱۲  بر ۶ از پیش رو بردارند. ایران در چهار کوارتر با کسب امتیازهای ۳-۲، ۴-۲، ۲-۱ و ۳-۱ موفق شد پیروز از میدان خارج شود.

ملی پوشان جوان ایران در چهارمین تقابل خود در مسابقات قهرمانی جوانان جهان حریف تیم برزیل نشدند و در پایان با نتیجه ۱۷ بر ۹  از برزیل شکست خوردند.  

ملی پوشان جوان ایران در پنجمین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جوانان جهان_ رومانی در ضربات پنالتی حریف خود آفریقای جنوبی را از پیش رو برداشتند.  بازیکنان ایران در این دیدار موفق شدند در یک نمایش دیدنی به سومین پیروزی خود در این رقابت‌ها دست پیدا کنند. جوانان واترپلو ایران در کواتر پایانی بازی با اختلاف سه گل از حریف عقب بودند و در دقایق پایانی بازی کار را به تساوی کشاندند اما این پایان کار نبود و تیم آفریقای جنوبی در دقیقه آخر بازی یکبار دیگر از ملی پوشان ایران پیشی گرفت که با گل ثانیه‌های پایانی آرمان شمس در نهایت دو تیم در پایان وقت قانونی بازی در امتیاز ۱۲ به تساوی رسیدند و ضربات پنالتی تعیین کننده پیروز این دیدار شد. شاگردان حسین نجفی در ضربات پنالتی موفق شدند با اختلاف یک گل با نتیجه ۴ بر ۳ آفریقای جنوبی را از پیش رو برداند و در مجموع با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ راهی مرحله بعد شوند.

۴ پیروزی و ۲ شکست تیم‌ملی واترپلوی جوانان در جام‌جهانی

پایان کار تیم‌ملی جوانان با شکست دوباره آرژانتین

ملی پوشان جوان ایران در آخرین دیدار از مسابقات با پیروزی برابر آرژانتین با قرار گرفتن در جایگاه ۱۵ این مسابقات به کار خود پایان دادند.  بازیکنان تیم‌ملی جوانان واترپلو ایران در این دیدار موفق شدند تیم آرژانتین را با نتیجه ۱۱ بر ۹ از پیش رو بردارند؛ ایران در چهار کوارتر با کسب امتیازهای ۳-۱، ۵-۴، ۰-۱، ۳-۳ پیروز شد و  در جایگاه ۱۵ این دوره از مسابقات قرار گرفت.

اسامی بازیکنان حاضر در تیم واترپلو جوانان (زیر ۲۰ سال) :

عرفان صدرنیا

اشکان ایرانپور

فربد بهزاد صبوری

علیرضا مهری

مرصاد ادهم

آرمان شمس

محمدرضا قنبری

امیرعطا خزایی

ایمان کرم پور

علی شعبانیان

آرین محمدی

متین پریسای

سهیل پرگاری

علی ابوالقاسمی

شایان رضوانی

امیرحسام محمدی

۴ پیروزی و ۲ شکست تیم‌ملی واترپلوی جوانان در جام‌جهانی

 کادر فنی:

سرمربی: حسین نجفی

مربی: امیرمحمد ماندنی میرآبادی

سرپرست: علی محب

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه