English

شکست دوم تیم ملی ایران درمقابل لهستان در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳

دیدار تیم‌های ایران و لهستان در چارچوب لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ با شکست ایران به پایان رسید.

شکست دوم تیم ملی ایران درمقابل لهستان در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳

به گزارش خبرگزاری موج، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از ساعت ۱۲:۳۰ امروز پنجشنبه به مصاف لهستان رفت و ست‌های اول و دوم این دیدار را با نتیجه مشابه ۲۵ بر ۲۳ برنده شد و در ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ شکست خورد. ست چهارم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ سود لهستان خاتمه یافت تا کار به ست پنجم کشیده شود. در این ست با وجود رقابت نزدیک دو تیم این لهستان بود که با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به برتری رسید.

لهستان در رده نخست رنکینگ جهانی قرار دارد و تیم ملی ایران در این رده‌بندی دهم است.

ترکیب ابتدایی ایران: سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمدجواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: بهروز عطایی

ترکیب ابتدایی لهستان: یاکوب شیمانسکی، گژگوژ لوماچ، متئوش بینیک، کارول اوربانوویچ، کارول بوترین و کمیل سمنیوک

سرمربی: نیکولا گربیچ

ست اول ۲۵ بر ۲۳ ایران 

دو تیم در دقایق ابتدایی این دیدار پایاپای پیش رفتند. در حالی که لهستان ۶ بر ۵ از ایران جلو بود، رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفت که در نهایت با دفاع خوب پوریا حسین‌خانزاده و محمد ولی‌زاده امتیاز ششم برای یاران به دست آمد. در حالی که لهستان ۱۵ بر ۱۵ از ایران جلو بود، بهروز عطایی تعویض انجام داد و شهروز همایونفرمنش را به جای حسین‌خانزاده به زمین آورد. اسماعیل‌نژاد در این ست بارها بدون اینکه دفاع شود اسپک‌های خود را تبدیل به امیتاز کرد. ضربه سرعتی موسوی امتیاز نوزدهم را برای ایران به دست آورد و در ادامه هم لهستان توپ خود را بدون برخورد به دفاع ایران به خارج زمین زد تا بازی به تساوی ۲۰ - ۲۰ کشیده شود.

بازی ۲۲ بر ۲۱ به سود لهستان در حال پیگیری بود که تیم ایران با درخشش بازیکنان خود حساب کار را به ۲۴ بر ۲۲ رساند. گربیچ که تیمش عقب افتاده بود وقت استراحت گرفت. با بازگشت مجدد تیم‌ها به زمین، لهستان یک امتیاز گرفت. در ادامه امین اسماعیل‌نژاد امتیاز بیست و پنجم را به دست آورد تا ایران ۲۵ بر ۲۳ برنده این ست باشد.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۳ ایران

این ست نیز پایاپای شروع شد اما دو دفاع پیاپی محمد موسوی ایران را پیش انداخت و در ادامه هم اسماعیل‌نژاد که دیگر ستاره ایران بود با اسپک محکم خود امتیاز رالی زیبایی بین دو تیم را گرفت. در ادامه هم بازی با برتری ۹ بر ۶ ایران دنبال شد. لهستان سه امتیاز پیاپی به دست آورد و ۱۶ بر ۱۵ پیش افتاد اما پوریا حسین خانزاده بازی را به تساوی ۱۶ بر ۱۶ کشاند. این بازیکن بار دیگر در حالی که ایران یک امتیاز عقب بود، بازی را در امتیاز ۱۷ به تساوی کشاند و خودش در خط سرویس قرار گرفت. سرویس‌های زیبای این بازیکن دریافت لهستان را دچار مشکل کرد و در ادامه هم ایران با درخشش دوباره امین اسماعیل‌نژاد که این بار در نقش مدافع ظاهر شد، ۱۹ بر ۱۷ جلو افتاد تا گربیج درخواست وقت استراحت فنی کند.  

این دست بار دیگر در امتیاز ۲۰ برابر شد اما ایران با دریافت خوب حضرت‌پور و درخشش پوریا حسین خانزاده پیش افتاد و در نهایت هم این ست را ۲۵ بر ۲۳ برد. 

ست سوم ۲۵ بر ۲۱ لهستان

بازیکنان لهستان که دو ست قبل را واگذار کرده بودند، با کسب هر امتیاز در این ست سعی می‌کرند با شادی مضاعف، روحیه را به تیم خود برگردانند. این تیم در ابتدای ست سوم ۵ بر ۲ پیش افتاد و بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد. او به بازیکنان می‌گفت نباید در این دقایق اشتباه کنیم. ملی‌پوشان ایران بعد از بازگشت به زمین دو امتیاز کسب کردند. اشتباه در دفاع و دریافت ایران باعث شد که لهستان ۹ بر ۴ جلو بیفتد. لهستان که در این دقایق از ضعف ایران استفاده می‌برد بدون دریافتی از سوی ایران، دهمین امتیاز را مستقیما از سرویس به دست آورد. 

پوریا حسین‌خانزاده بازیکن ۱۹ ساله ایران در این ست هم درخشید و چند امتیاز برای ایران به دست آورد. او یک امتیاز مستقیم سرویس هم کسب کرد اما همچنان لهستان ۱۵ بر ۱۱ پیش بود. ایران در دریافت و دفاع ضعف داشت و ۱۹ بر ۱۴ عقب افتاد. بهروز عطایی بار دیگر درخواست وقت استراحت کرد. علی‌حاجی‌پور با کسب دو امتیاز پیاپی برای ایران اختلاف امتیاز را کم کرد. 

در حالی که لهستان امتیاز بیست و سوم را گرفت و ۲۳ بر ۲۰ پیش افتاد، عطایی درخواست ویدئوچک داد اما در نهایت رای اولیه داور تایید شد و در ادامه هم لهستان ۲۵ بر ۲۱ این ست را برنده شد.

ست چهارم ۲۵ بر ۱۵ لهستان

رقابت نزدیک دو تیم در این ست هم ادامه داشت و امتیاز به امتیاز پیش رفتند. محمد موسوی با دفاع بی نقص خود امتیاز پنجم را برای ایران گرفت تا دو امتیاز از حریف خود جلو بیفتد اما لهستان در امتیاز ۵ بازی را به برابر کرد. لهستان به خوبی آبشار بازیکنان ایران را دفاع کرد و ۱۰ بر ۷ پیش افتاد. عطایی درخواست وقت استراحت داد و به بازیکنان تاکید کرد که با حوصله بیشتری کار را دنبال کنند. در ادامه اختلاف امتیاز بیشتر شد و لهستان ۱۵ بر ۸ تیم برتر میدان بود. عطایی بار دیگر وقت استراحت گرفت تا روند امتیازگیری حریف را متوقف کند اما تاثیری نداشت و حریف اختلاف امتیاز را بیشتر کرد تا اینکه ۲۵ بر ۱۵ برنده شد و کار به ست پنجم کشید. 

ست پنجم ۱۵ بر ۱۳ لسهتان

اولین امتیاز این ست با اشتباه دولسکی که توپ خود را به بیرون زد برای ایران به دست آمد. سرویس مستقیم دولسکی که ستاره لهستان در این دیدار بود حساب کار را ۵ بر ۲ به سود لهستان کرد و عطایی وقت استراحت گرفت. لهستان که در دو ست گذشته مهارشدنی نبود در این ست هم روند خوب خود را حفظ کرد و ۷ بر ۴ تیم برتر میدان بود. تک دفاع شریفی و در ادامه عملکرد خوب تیمی باعث شد امتیاز ایران به ۸ برسد و تنها یک امتیاز از حریف عقب باشد. گربیج درخواست وقت استراحت فنی داد اما با بازگشت تیم‌ها به زمین مرتضی شریفی با جای خالی خود امتیاز نهم را گرفت و بازی را به تساوی کشاند. در ادامه امین اسماعیل‌نژاد سرویس خود را بیرون زد و در ادامه هم داور خطای حمل توپ شریفی را گرفت تا لهستان ۱۳ بر ۱۱ جلو بیفتد. ایران با دو امتیاز پیاپی شریفی و حسین خانزاده بازی را به تساوی ۱۳ بر ۱۳ کشاند اما در ادامه همین دو بازیکن دو امتیاز را از دست دادند؛ شریفی سرویس خود را به تور زد و حسین خانزاده هم آبشار خود را به بیرون زمین زد تا در نهایت لهستان ۱۵ بر ۱۳ برنده شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی