English

پوشش زنده دربی ۱۰۱؛

پرسپولیس فاتح جام حذفی و سوپر جام شد/ بزرگ مثل یحیی

پرسپولیس با نتیجه 2 بر یک برابر استقلال فاتح جام حذفی و سوپر جام حذفی پس از 120 دقیقه تلاش شد.

پرسپولیس فاتح جام حذفی و سوپر جام شد/ بزرگ مثل یحیی

به گزارش خبرگزاری موج، پرسپولیس با گل کات دار امید علیشاه در دقیقه 114 گل برتری را به ثمر رساند و جام حذفی را در آغوش کشید.

این بازی در دقایق اولیه پر تنش و پر برخورد دنبال می شد و دو تیم بازی درگیرانه ای را به نمایش گذاشتند. اولین فرصت نه چندان جدی بازی را بازیکنان پرسپولیس خلق کردند که شوت راه دور سرلک را سیدحسین حسینی به راحتی در آغوش گرفت.

اما اولین موقعیت بزرگ بازی را محبی از دست داد. پاس در عمق سلمانی به وینگر بوشهری رسید و او پس از عبور از مدافع پرسپولیس، با پای چپ ضربه اش را به زاویه مخالف زد که شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

آبی ها دومین فرصت مهم دربی را نیز از دست دادند. حردانی از سمت راست به حرکت درآمد و با یک ارسال زمینی، توپ را به ارسلان مطهری رساند که این بازیکن پس از یک چرخش و شوتی تماشایی، دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که با واکنش تماشایی بیرانوند، این ضربه راهی کرنر شد.

پرسپولیس دقیقا به مانند شهرآورد قبل، در اولین موقعیت جدی خود به روی دروازه استقلال، موفق به گلزنی شد. ارسال دانیال اسماعیلی فر با دفع توپ بد صالح حردانی همراه شد و ترابی در پشت محوطه جریمه این توپ را کنترل کرد و با یک شوت تماشایی به گوشه دروازه، گل نخست بازی را به ثمر رساند.

استقلال در دقایق پایانی نیمه نخست یک موقعیت مهم دیگر را از دست داد. ارسال محبی که دست کمی از یک شوت محکم نداشت را بیرانوند دفع کرد. سعید مهری پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک شوت فنی و بغل پا، دروازه بیرانوند را تهدید کرد که ضربه تماشایی او با برخورد به تیرک دروازه راهی اوت شد. در وقت های تلف شده نیز شوت سعید صادقی را حسینی دفع کرد تا نیمه اول با یک گل برتری سرخ پوشان به پایان برسد.

 

بیشتر بخوانید:

گل دوم پرسپولیس به استقلال توسط امید عالیشاه + فیلم

گل اول پرسپولیس به استقلال توسط مهدی ترابی + فیلم

گل اول استقلال به پرسپولیس توسط مرادمند + فیلم

اخراج ساپینتو بعد از گل اول استقلال + فیلم

بلیت ۳ میلیون تومانی در ورزشگاه فروش رفت/ بارش باران و وزش باد شدید در آزادی/ شعار استقلالی ها علیه فدراسیون

ساعت رسمی بازی پرسپولیس و استقلال اعلام شد

 

در آغاز نیمه دوم، مهدی قایدی 2 فرصت خوب را از دست داد. موقعیت اول یک تک به تک بزرگ بود که روی پاس در عمق دیدنی سلمانی به دست آمد اما شوت قایدی را بیرانوند در شرایطی مهار کرد که تا نزدیکی های خط محوطه جریمه بیرون آمده بود. فرصت دوم را نیز قایدی از زاویه بسته زد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 53 اشتباه جعفر سلمانی و توپی که نصیب سعید صادقی کرد، منجر به خلق یک موقعیت بزرگ برای پرسپولیس شد ولی پاس ندادن صادقی باعث شد این فرصت از دست برود. در ادامه و تا دقایق پایانی بازی هیچ اتفاق مهمی به روی دروازه ها رخ نداد و بازی به صورت جنگ فیزیکی در مرکز زمین دنبال می شد.

در دقیقه 90+5 مهدی ترابی می توانست یک گل زیبا را به ثمر برساند که شوت فنی و دیدنی او پس از برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت تا پرسپولیس نتواند کار را پیش از سوت داور، تمام کند.

سرانجام استقلال در دقیقه باورنکردنی 90+11 به گل تساوی رسید. یک ضربه کاشته چسبیده به خط عرضی زمین نصیب استقلال شد که ارسال سعید مهری روی نقطه پنالتی به محمدحسین مرادمند رسید و ضربه سر این بازیکن به دور از دستان علیرضا بیرانوند وارد دروازه شد تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.

گروه داوری: اشکان خورشیدی/ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری؛ داور چهارم: محمدحسین ترابیان/ کمک‌داوران اضافه (پشت‌دروازه): محمدحسین زاهدی‌فر،  سیدعلی‌اصغر مؤمنی/ کمک‌داور ذخیره: محمد راهی/ ناظر: محمود رفیعی/ ناظر ویژه داوری: علی خسروی

 

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، محمدحسین مرادمند (99- عارف غلامی)، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی (67- ابوالفضل جلالی)، صالح حردانی، روزبه چشمی (85- زبیر نیک نفس)، آرش رضاوند (85- آرمان رمضانی)، سعید مهری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری (دقیقه 32: پیمان بابایی) و محمد محبی (85: سجاد شهباززاده).

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

 

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی فر (70- فرشاد فرجی)، علی نعمتی، سروش رفیعی (89- سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سعید صادقی (89- امید عالیشاه) و عیسی آل کثیر (90+10- مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

کارت زرد:

پیمان بابایی (46) - روزبه چشمی (69)

سروش رفیعی (55) - دانیال اسماعیلی فر (65) - علی نعمتی (69) - مهدی ترابی (69) - عیسی آل کثیر (90+6)

 

دربی 1

 

شرح گل ها:

استقلال صفرپرسپولیس یک (دقیقه 30: مهدی ترابی): روی یک ارسال از سمت راست، با دفع سر و ناقص صالح حردانی همراه شد و توپ پشت محوطه جریمه به مهدی ترابی رسید و این بازیکن با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه، قفل دروازه استقلال را باز کرد و تیمش را پیش انداخت.

استقلال یکپرسپولیس یک (دقیقه 90+11: محمدحسین مرادمند): استقلال در زمانی باورنکردنی به گل تساوی دست یافت. ارسال سعید مهری به روی دروازه به ضربه سر محمدحسین مرادمند به گل تساوی آبی ها تبدیل شد تا شاگردان ساپینتو در اخرین ثانیه بازی به گل برسند.

استقلال یکپرسپولیس 2 (دقیقه 115: امید عالیشاه): یک ضربه کاشته چسبیده به خط عرضی زمین نصیب پرسپولیس شد که ارسال بلند امید عالیشاه بدون برخورد به بازیکنی، به صورت مستقیم وارد دروازه شد.

 

 لحظات حساس:

دقیقه 2: پاس رو به عقب و سراسیمه مرادمند نزدیک بود که حسینی را به دردسر بیندازد و دفع توپ کاپیتان استقلال به هر شکلی بود دور شد.

دقیقه 3: پس از خطایی که در میانه میدان به روی امیری رخ داد، سرخ پوشان خواستار دادن کارت زرد به بازیکن استقلال شدند.

دقیقه 5: پرسپولیس چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال بازیکنان این تیم بی ثمر بود.

دقیقه 8: نخستین شوت در چارچوب بازی را سرلک روانه دروازه کرد که حسینی آن را مهار کرد.

دقیقه 11: استقلال می‌توانست موقعیت خوبی را خلق کند که ارسال زمینی صالح حردانی با تکل پورعلی‌گنجی دور شد.

دقیقه 15: استقلال ظرف یک دقیقه صاحب 2 ضربه کرنر شد ولی هر دو مورد بی نتیجه بودند.

دقیقه 19: زمانی که پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر شد، هواداران استقلال با پرتاب بطری‌های آب، مانع از ارسال سروش رفیعی شدند که اشکان خورشیدی، داور مسابقه نیز با برداشتن توپ، مانع از آغاز بازی شد و دیدا را متوقف کرد. پس از ثانیه‌هایی، این بازی از سر گرفته شد.

دقیقه 21: مهمترین و بزرگترین موقعیت بازی برای استقلال از دست رفت. ارسال دیدنی سلمانی به پشت مدافعین پرسپولیس، نصیب محمد محبی شد که ضربه پای چپ او به شکل فوق العاده خطرناکی از کنار تیر مخالف به بیرون رفت.

دقیقه 25: استقلال باز هم یک موقعیت بسیار خوب را از دست داد. حرکت دیدنی صالح حردانی از راست و پاس در عرض او، روی خط محوطه جریمه به ارسلان مطهری رسید و او پس از یک چرخش، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد و شوت دیدنی این بازیکن با واکنش تماشایی بیرانوند راهی کرنر شد.

دقیقه 32: مطهری نتوانست به بازی ادامه بدهد و تعویض شد. او پس از خروج از زمین، در آغوش ساپینتو اشک می‌ریخت.

دقیقه 35: ارسال بلند وحید امیری در محوطه جریمه به سروش رفیعی رسید ولی شوت او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40: استقلال موقعیت بزرگی برای رسیدن به گل تساوی داشت. ارسال تند و تیز محبی با مشت بیرانوند دفع شد که توپ پشت محوطه جریمه به سعید مهری رسید. شوت دیدنی و فنی این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 43: شوت راه دور و خطرناک سعید صادقی با دفع ناقص حسینی مواجه شد و مدافعین استقلال توپ را سریعا دور کردند.

دقیقه 46: نیمه دوم با یک اخطار به پیمان بابایی آغاز شد. اخطاری که علت آن در تصاویر تلویزیونی مشخص نبود.

دقیقه 48: ترابی با یک حرکت تکنیکی دیدنی توپ را از پیمان بابایی عبور داد و وارد محوطه جریمه شد که آرش رضاوند با یک تکل به موقع، توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 49: باز هم علیرضا بیرانوند سد راه گلزنی استقلال شد. پاس در عمق تماشایی جعفر سلمانی به مهدی قایدی رسید و علیرضا بیرانوند که تا حوالی خط محوطه جریمه از دروازه بیرون آمده بود، با واکنشی دیدنی شوت وینگر بوشهری را مهار کرد.

دقیقه 51: باز هم مهدی قایدی در باز کردن دروازه پرسپولیس ناکام بود. ارسال بلند حردانی پس از عبور از همه، در سمت مخالف به قایدی رسید. او با یک سر توپ دیدنی، دانیال اسماعیلی فر را از شرایط بازی خارج کرد و ضربه اش را روانه دروازه کرد که شوت او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 53: جعفر سلمانی تا مرز نابودی تیمش پیش رفت. دفع پ عجیب او، توپ را به سعید صادقی تقدیم کرد و در شرایطی که پرسپولیسی ها در شرایط 3 به یک بودند، خودخواهی صادقی و البته پوشش خوب سلمانی باعث شد خطر از بیخ گوش آبی ها رد شود.

دقیقه 54: ارسال زمینی عیسی آل کثیر را سیدحسین به راحتی جمع کرد.

دقیقه 55: چشمی توپی که وارد محوطه جریمه تیمشان شده بود را دور کرد که سروش رفیعی پس از برخورد با روزبه، مرتکب خطا شد و در ادامه به اشکان خورشیدی اعتراض کرد. داور مسابقه نیز به همین علت یک کارت زرد به بازیکن پرسپولیس نشان داد.

دقیقه 65: پس از اینکه دانیال اسماعیلی فر در مرکز میدان مهدی قایدی را سرنگون کرد، یک کارت زرد از داور مسابقه دریافت کرد.

دقیقه 69: پس از اینکه چشمی در کنار زمین به روی ترابی مرتکب خطا شد، بازیکن پرسپولیس با پا ضربه ای را به پای روزبه وارد کرد و همین مسئله منجر به تنش و درگیری در کنار زمین شد که اشکان خورشیدی به علی نعمتی، مهدی ترابی و روزبه چشمی کارت زرد نشان داد.

دقیقه 76: سعید صادقی از فاصله دور تصمیم به شوت زنی گرفت که ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 80: اشکان خورشیدی داور مسابقه دچار آسیب دیدگی شد و برای مداوا به کنار زمین رفت. بازی برای دقایقی متوقف شد.

دقیقه 86: پس از وقفه طولانی، اشکان خورشیدی نتوانست بازی را ادامه دهد و محمدحسین زاهدی فر جای او را گرفت تا بازی از سر گرفته شود.

دقیقه 88: شوت راه دور سروش رفیعی با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+5: شوت استثنایی مهدی ترابی از زاویه بسته به تیرک دروازه برخورد کرد تا بازی همچنان یک بر صفر باقی بماند.

دقیقه 90+11: پس از گل تساوی استقلال، ریکاردو ساپینتو به دلایلی نامشخص از کنار زمین اخراج شد. زمانیکه سرمربی آبی ها روی سکوها رفت، با اتفاقات عجیبی مواجه شد و هواداران پرسپولیس به سمت او بطری آب پرتاب کردند که او نیز همان بطری ها را به سمت آنها پرتاب کرد.

 

 وقت های اضافه:

دقیقه 93: پرسپولیس پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که شوت ترابی به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 99: پرسپولیس صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال این بازیکن پس از برخورد به مدافعین استقلال راهی کرنر شد. ارسال او دوباره با برخورد به به سیلوا راهی کرنر شد که نتیجه ای در پی نداشت.

دقیقه 102: پرسپولیس می توانست یک گل دقیقا مشابه گل تساوی استقلال به ثمر برساند. ارسال امید عالیشاه در محوطه جریمه با ضربه سر نعمتی همراه شد که توپ با کمترین اختلاف ممکن از کنار تیرک به بیرون رفت.

دقیقه 108: پرتاب اوت بلند وحید امیری پس از دفع ناقص مدافعان استقلال، در تیر دوم به امید عالیشاه رسید که ضربه سر او بالاتر از صالح حردانی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 111: یک موقعیت عالی گلزنی برای پرسپولیس از دست رفت. سینا اسدبیگی در دهانه دروازه و بدون هیچ مزاحمی صاحب توپ شد که ضربه او با اختلافی بسیار کم از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

 

دربی

حواشی دربی

پژمان جمشیدی ستاره سابق پرسپولیس و ستاره کنونی سینما، در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی حضور دارد تا دربی را از نزدیک تماشا کند.

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس:تیم آماده و سرحال است تا جام دیگری را برای علاقه‌مندان بی‌شمار که برای این بازی لحظه‌شماری می‌کنند، به ارمغان بیاورد چون از این روز و ولادت امام رضا(ع) خوش‌یُمن‌تر نداریم و بهترین هدیه برای هواداران پرسپولیس قهرمانی در جام حذفی است که نیاز است بازیکنان تمام توان خود را به کار بگیرند.

علیرضا بیرانوند برخلاف همیشه در سمت تماشاگران استقلال گرم‌کردن خود را انجام داد و هواداران استقلال نیز با پرتاب سنگ و اشیای مختلف، به او واکنش نشان دادند.

پرتاب سنگ از سوی تماشاگران استقلال به علیرضا بیرانوند در لحظه ورود او برای گرم کردن، با سر ننکا، مربی گلرهای برزیلی پرسپولیس برخورد کرد.

در حالی که مسئولان فدراسیون فوتبال از فروش 35 هزار بلیت خبر داده بودند اما تعداد تماشاگران از 50 هزار نفر نیز عبور کرده است.

دربی 101

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی