English

سلیمی مدال برنز مسابقات جهانی تکواندو را قطعی کرد

در ادامه رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان آرین سلیمی راهی مرحله نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

سلیمی مدال برنز مسابقات جهانی تکواندو را قطعی کرد

به خبرگزاری موج، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از دوشنبه هشتم خرداد ماه در سالن «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان با حضور ۹۴۹ تکواندوکار آغاز شده است.

این رقابت‌ها امروز چهارشنبه با مبارزات اوزان ۴۹- کیلوگرم بانوان و ۸۰- و -۸۷ کیلوگرم آقایان پیگیری شد که ایران ۳ نماینده داشت و نهایتاً آرین سلیمی در وزن ۸۷- کیلوگرم مدال برنز خود را قطعی کرد.

در وزن ۸۷- کیلوگرم آرین سلیمی دور نخست با «رائول گارسیا مارتینز» از اسپانیا رو به رو شد و توانست برابر عنواندار گرندپری با نتیجه ۲ بر یک پیروز و راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. در این مرحله «برایان سالازار» دارنده مدال برنز قهرمانی جهان مکزیک را در ۲ راند شکست داد و حریف «مایکل رودریگز» از آمریکا شد. آرین در این مرحله نیز ۲ بر صفر به پیروزی رسید تا مدال برنز خود را قطعی کند.

در وزن ۴۹- کیلوگرم «غزل سلطانی» با «جانا خطاب» از مصر پیکار کرد و نهایتاً این دیدار نزدیک با نتیجه ۲ بر یک به رقیب مصری واگذار کرد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم مهران برخورداری دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ ابتدا دیدار مقابل «خرومه براون» از ترینیداد و توباگو را به دلیل انصراف حریف پیروز شد و به دور یک شانزدهم نهایی صعود کرد. برخورداری سپس با «شوخرات سالائف» از ازبکستان پیکار و در ۲ راند بازی را به حریف واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. حریف ازبک قهرمان آسیا ۲۰۲۲ است و در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه موفق به کسب مدال طلا شده بود.

تا به اینجا تیم ملی ایران توسط «متین رضایی» صاحب نشان برنز شده است.

هدایت تیم ملی در گروه بانوان برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی و مهروز ساعی مربی است؛ بیژن مقانلو سرمربیگری تیم آقایان را عهده دار بوده و مسعود حجی زواره به عنوان مربی وی را یاری می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه