English

طارمی بالاتر از فالکائو در جمع پنج گلزن برتر خارجی پورتو

مهدی طارمی در جمع پنج گلزن برتر خارجی تاریخ باشگاه پورتو قرار گرفت.

طارمی بالاتر از فالکائو در جمع پنج گلزن برتر خارجی پورتو

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اوجوگو، مهدی طارمی با گلی که این هفته برای پورتو به ثمر رساند شمار گل‌های خود را با پیراهن این تیم به هفتادوسه گل رساند و این گل به او اجازه داد ماره‌گا و فالکائو را پشت سر بگذارد. این دو هر یک ۷۲ بار برای پورتو گلزنی کردند.

طارمی در ۳۰ سالگی یکی از بهترین مراحل دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کند و علاوه بر گلزنی در دادن پاس گل نیز رکورد خوبی داشته و در بین موثرترین بازیکنان لیگ است. به این ترتیب، بازیکن شماره ۹ حالا جزئی از پنج گلزن خارجی برتر خارجی پورتو است.

او تنها یک گل تا رسیدن به رکورد گلزنی رباح ماجر الجزایری و چهار گل با رکورد هالک برزیلی فاصله دارد.

جکسون مارتینز (۹۲ گل) و ماریو ژاردل (۱۶۸ گل) فاصله زیادی با مهدی طارمی دارند. بازیکن ایرانی این فصل در تمامی رقابت‌ها ۲۴ گل برای پورتو به ثمر رسانده است. بهترین فصل گلزنی او در پورتو فصل ۲۲-۲۰۲۱ بود که توانست ۲۷ گل به ثمر برساند.

در صورتی که طارمی در ادامه فصل چهار گل دیگر به ثمر برساند می‌تواند شمار گل‌های خود را در این فصل به ۲۸ گل برساند و در این صورت بهترین فصل فوتبالی‌اش را در پرتغال از نظر گلزنی خواهد داشت. او در بازی برابر پاکوس دو موقعیت را در مقابل دروازه حریف هدر داد اما پنالتی را بی‌نقص گرفت و برای دومین بازی متوالی گلزنی کرد.

پورتو در دیدار بعدی خود باید فرداشب در نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال با فامالیکائو بازی کند و در ادامه در لیگ به دیدار بوآویشتا خواهد رفت.

برترین گلزن تاریخ تیم پورتتو فرناند گومز است که ۳۵۵ گل به ثمر رسانده و در رده‌های بعدی نیز هرنانی و ماریو ژاردل هستند که هر کدام به ترتیب ۱۸۳ و ۱۶۸ گل به ثمر رساندند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه