English

پرسپولیس با ۳ گل خیالش در کورس قهرمانی راحت شد

گئورگی گولسیانی با پنالتی‌ای که آل‌کثیر گرفت دبل کرد تا هواداران پرسپولیس یک نفس راحت بکشند.

پرسپولیس با 3 گل خیالش در کورس قهرمانی راحت شد

به گزارش خبرگزاری موج، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر، مس کرمان میزبان پرسپولیس است. جدول لیگ حساس‌تر از همیشه شده و قرمزها پیش از دربی پایتخت فقط به کسب سه امتیاز فکر می‌کنند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی سال ۱۴۰۲ را با دو برد مقابل مس رفسنجان و ملوان آغاز کردند و حالا تا صدر جدول تنها یک امتیاز فاصله دارند. مس کرمان نیز که با ۲۱ امتیاز در رده چهاردهم جای گرفته در تلاش برای حفظ و حتی بیشتر کردن فاصله پنج امتیازی خود تا منطقه سقوط است.

حضور هفت بازیکن در آستانه محرومیت از دربی در ترکیب اصلی سرخ‌ها، این بازی را برای پرسپولیس بیش از پیش حساس کرده و آنها علاوه‌بر کسب پیروزی برای ماندن در کورس قهرمانی، باید بدون تلفات راهی شهرآورد شوند.

هفته بیست و ششم لیگ برتر/ ورزشگاه باهنر کرمان/ جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰/ تماشاگر: ۱۵ هزار نفر

تیم داوری: کوپال ناظمی، مهدی عالیقدر، هادی طوسی و احمد محمدی/ ناظر: فریدون اصفهانیان

 

ترکیب مس کرمان:

آرمان شهداد نژاد،‌ میلاد خدایی، عارف رستمی، محمد قاسمی نژاد، جورج برایم کنده، علیرضا قادری، معین عباسیان، رونان کوک تونگییک، سید محمد ستاری، محمد امین کاظمیان، احمد نصیری

 

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی ترابی، سروش رفیعی، میلاد سرلک، سعید صادقی، وحید امیری، مهدی عبدی

 

شرح گل

مس کرمان صفر- پرسپولیس یک (دقیقه ۲۲: سعید صادقی): پرسپولیس حمله‌ای را از سمت راست ترتیب داد و دانیال اسماعیلی‌فر با سانتری زیبا پای صادقی را هدف گرفت و سعید صادقی پس از استپ توپ را روی پای راستش آورد و درحالی که مدافع حریف جا مانده بود با شوتی محکم دروازه مس کرمان را برای اولین بار باز کرد.

مس کرمان صفر - پرسپولیس ۲ (دقیقه ۲۶: گئورگی گولسیانی): طبق معمول مدافع گرجستانی پرسپولیس پشت ضربه پنالتی اعلام شده به سود تیمش ایستاد و در حالی که هواداران حریف به صورت او لیزر می‌انداختند، گولسیانی با اعتماد به نفس بالا شوتی زمینی به سمت چپ دروازه‌بان و سمت راست خودش زد و شهدادنژاد را فریب داد.

مس کرمان یک - پرسپولیس دو (دقیقه ۶۳: مرتضی پورعلی‌گنجی- گل به خودی): پرتاب بلند کاظمیان به محوطه جریمه پرسپولیس توسط گولسیانی دور شد و در برگشت شوت از پشت محوطه بازیکن مس در شرایطی که به نظر می‌رسید در چارچوب قرار ندارد پس از برخورد به پورعلی‌گنجی و با تغییر مسیر وارد دروازه بیرانوند شد.

مس کرمان یک - پرسپولیس ۳ ( دقیقه ۸۵: گئورگی گولسیانی): مدافع گرجسانی پرسپولیس پشت پنالتی‌ای که آل‌کثیر گرفت ایستاد و توپ را با پای راست به سمت چپ خودش زد و در حالی که شهداد نژاد نیز دست او را خوانده بود، توپ پس از برخورد به تیرک عمودی وارد دروازه شد.

 

لحظات حساس: 

دقیقه ۲: اولین فرصت بازی با خروج موفق بیرانوند از دروازه دفع شد.

دقیقه ۵: حرکت پا به توپ اسماعیلی‌فر با پاس در عرض او همراه شد و شوت عبدی پس از برخورد به مدافع حریف راهی کرنر شد.

دقیقه ۸: شوت پای چپ میلاد سرلک از زاویه بسته محوطه جریمه توسط شهداد نژاد جمع شد.

دقیقه ۱۵: ضربه عارف رستمی با پاس کاظمیان از میان مدافعان پرسپولیس با جایگیری مناسب بیرانوند مهار شد.

دقیقه ۲۵: فرار مهدی عبدی به پشت مدافعان مس کرمان با خروج گلر مس همراه شد و پس از اینکه عبدی توسط شهداد نژاد نقش بر زمین شد داور نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۳۵: فرصت طلایی برای زدن گل سوم پرسپولیس از سمت چپ به دست آمد اما ضربه ترابی در موقعیت تک به تک به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: شوت معین عباسیان از روی ضربه ایستگاهی به شکلی خطرناک از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: شوت محکم مهدی عبدی روی پاس سعید صادقی به تیرک افقی دروازه مس برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

دقیقه ۴۸: ضربه سر مهدی عبدی از بالای دروازه مس به بیرون رفت. برخورد مهاجم پرسپولیس با شهداد نژاد سبب مصدویت هر دو  بازیکن شد.

 

حواشی بازی

بازی به دلیل آب‌پاشی زمین با بیش از ده دقیقه تاخیر آغاز شد.

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری و گئورگی گولسیانی بازیکنان ترکیب اصلی پرسپولیس هستند که در صورت گرفتن کارت دربی را از دست می‌دهند.

افشین پیروانی با انتقاد از وضعیت رسیدگی به چمن مدعی بود ناظر نباید اجازه شروع بازی پیش از آبیاری چمن را بدهد.

یحیی گل‌محمدی نیز با انتقاد از عدم آبیاری چمن به دنبال فردی بود که همکاری لازم را در این زمینه صورت نمی‌دهد و مدعی شد اگر مشکلی هست خودشان این اقدام را صورت دهند.

بازیکنان به آب ندادن چمن استادیوم پیش از آغاز بازی اعتراض داشتند که در نهایت این اتفاق سبب تاخیر در شروع مسابقه شد.

کمال کامیابی‌نیا که در این مسابقه نیمکت نشین شده، تنها بازیکن پرسپولیس است که سابقه بازی در مس کرمان را در کارنامه دارد.

مرتضی پورعلی‌گنجی پس از چند بازی به ترکیب اصلی برگشته تا بار دیگر زوج دفاعی گولسیانی-پورعلی‌گنجی در قلب خط دفاعی سرخ‌ها شکل بگیرد.

فرزاد حسین خانی با حضور روی نیمکت پرسپولیس برخورد گرمی با کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه داشت.

عیسی آل کثیر مهاجم باتجربه پرسپولیس همانند دیدارهای اخیر که نیمکت نشین بود، در چمن نفرات ذخیره در حین گرم کردن حاضر نشد و ترجیح داد کار دیگر نفرات را نظاره کند.

مهدی عبدی که از ابتدای سال جدید به ترکیب اصلی برگشته پس از گرفتن پنالتی مقابل مس رفسنجان در خانه حریف، بار دیگر در کرمان و این بار مقابل مس کرمان پنالتی گرفت.

شروین بزرگ و فرزاد جعفری به دلیل سرماخوردگی غایبان مس هستند. از پرسپولیس نیز محمد عمری و سیامک نعمتی به دلیل مصدومیت به کرمان سفر نکرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی