English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

سال ۱۴۰۱ در یک نگاه/ هر آنچه در حوزه ورزش گذشت؛ از قهرمانی تا مهاجرت

ورزش ایران در سال 1401 روزهای پرالتهابی را گذراند و امید است سال 1402 یکی از درخشان ترین و پر مدال ترین سال ها در بین تمام ادوار گذشته باشد و مسئولان ورزشی بتوانند با اتخاذ تدابیر هوشمند قهرمانان کشور را در این مرز و بوم حفظ نمایند.

سال 1401 در یک نگاه/ هر آنچه در حوزه ورزش گذشت؛ از قهرمانی تا مهاجرت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج، ورزش ایران در سال 1401 روز‌های سخت، پرچالش و پرکاری را پشت سر گذاشت. سالی که تلخی ها و شیرینی‌های زیادی را به همراه داشت ، از حذف سریع ایران در رقابت های جام جهانی گرفته تا خروج علی کریمی از کشور و ایفای نقش سیاسی و شانتاژ کردن مردم علیه جمهوری اسلامی، کشف حجاب برخی از ورزشکاران و سرود نخواندن برخی از تیم های ملی که همه و همه باعث شدند سال 1401 برای ایران سالی متفاوت باشد. قطعا سال 1402 نیز برای ورزش ایران سالی بی نهایت پر کار است و چالش‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

استقلال قهرمان لیگ برتر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شد

تیم استقلال تهران بدون باخت برای نهمین بار قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد و به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۴–۲۰۲۳ و مسابقات سوپر جام فوتبال ایران ۱۴۰۱ راه پیدا کرد.

استقلال

 

نساجی مازندران قهرمان جام حذفی شد

در دیدار نهایی جام حذفی فوتبال ایران که از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، تیم فوتبال نساجی مازندران توانست با تک گل مهرداد عبدی بر تیم آلومینیوم اراک چیره شود تا به عنوان پانزدهمین قهرمان تاریخ جام حذفی شناخته شود.

نساجی

 

سقوط بالگرد وزیر ورزش و جوانان

چهارشنبه 3 اسفند وزیر ورزش به همراه تعدادی از همراهان خود به قصد سفری دوروزه با بالگرد هلال احمر راهی تعدادی از شهرستان های استان کرمان شد اما در هنگام فرود کنترل هلی کوپتر از دست خلبان خارج شد و درنهایت بالگرد سقوط کرد.

در این حادثه اسماعیل احمدی، مدیرکل حوزه وزراتی جان خود را از دست داد و حمید سجادی وزیر ورزش نیز پس از چند روز بستری در بیمارستان سلامتی خود را به دست آورد.

سقوط بالگرد

 

درگذشت ورزشکاران نامدار

 

درگذشت بوکسور جوان تیم ملی

محمد امین روستایی بوکسور همدانی تیم ملی جوانان که در اردوی این تیم در استان کردستان حضور داشت، روز دوشنبه 17 مردادماه حین یکی از تمرینات تیم ملی از هوش می‌رود و بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود. در نهایت به علت ضایعه مغزی با وجود تلاش تیم پزشکی چهارشنبه 19 مرداد درگذشت.

 

درگذشت سه ورزشکار لژیونر در زلزله ترکیه

مهدی سعیداوی، حامد مطرودی و محمدرضا میراحمدی سه ورزشکار خوزستانی حاضر در تیم های فوتبال قطع عضو کشور بر اثر وقوع زلزله در ترکیه در هتل محل اقامتشان، جان خود را از دست دادند.

 

درگذشت پله و شوک به فوتبال دوستان

ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله، اسطوره برزیلی دنیای فوتبال امشب (پنجشنبه 8 دی) در سن 82 سالگی و پس از چند سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان روده بزرگ از دنیا رفت.

پله

 

حمایت ورزشکاران از ناآرامی های اخیر

پس از جان باختن مهسا امینی و قبل از اوج گرفتن اعتراضات، بسیاری از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران نسبت به آن سانحه واکنش نشان دادند. اما با بالا رفتن اعتراضات مردم، پست تمام بازیکنان دعوت شده به ارودی تیم ملی از صفحات‌شان حذف شد، در حالیکه گفته‌های بازیکنانی مانند سروش رفیعی و مهدی قائدی که به این اردو دعوت نشده بودند، در صفحات‌شان باقی ماند.

از زمان شروع اعتراضات، علی کریمی و علی دایی از افرادی بودند که مرتبا با انتشار مطالبی در صفحات توییتر و اینستاگرام خود به وقایع رخ داده انتقاد کردند.

مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت

در واقع ورزشکارانی وریا غفوری، علی کریمی، حسین ماهینی، علی دایی، کریم باقری، کامران قاسم‌پور، مهدی مهدوی‌کیا، زبیر نیک‌نفس، محمد موسوی، رضا مرادخانی، احمدرضا عابدزاده، سردار آزمون، مهسا صادقی، حشمت مهاجرانی، سجاد استکی، فرهاد مجیدی، مسعود شجاعی، رضا قوچان‌نژاد، محمد نژادمهدی، محمد خدابنده‌لو، منصور بهرامی، محمدعلی گرایی، محمدرضا گرایی، علی‌رضا حقیقی، امین بوداغی، پیمان حسینی، محمود ابراهیم‌زاده، محمد تقوی، علی‌رضا بیرانوند، عارف غلامی، سالار غلامی، فاطمه یاوری، رؤیا صفوی، آرمان زنگنه، وحید سرلک، شهره بیات، سروش رفیعی، مریم ایران‌دوست، فاطمه روحانی، میترا حجازی، مهرداد محمدی، سارا خادم‌الشریعه، فرزانه توسلی، امیر ارسلان مطهری، جواد کاظمیان، مهرداد پولادی، هادی عقیلی، سارا بهمن‌یار، سردار پاشایی، اشکان دژاگه، علی ثمری، امیر اسدالله‌زاده، سعید فضل‌اولی، پریسا جهان‌فکریان، بختیار رحمانی، سعید ملایی، فردین رابط، مهسا کدخدا، زهرا کیانی، وحید قلیچ، سجاد گنج‌زاده، مسعود مژدهی، دینا پوریونس، پژمان جمشیدی، صدف خادم، سامان عبدولی، ناهید کیانی، مهدی خدابخشی، متین معززی، جاسم ویشگاهی، حامد کناری‌وند، ملیکا بلالی، لیلا رجبی، پیمان رجبی، مهلا محروقی، بهمن طیبی، کیمیا علی‌زاده، پویا تاجیک، حسین وفایی، فرشاد فرجی، امیرحسین حسین‌زاده، علی فداکار، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، مهسا افسانه، آسو جواهری، فاطمه مداحی، نیلوفر اردلان، مجید حسینی، مهدی طارمی، میلاد سرلک، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، جلال حسینی، احمد نوراللهی، فاطمه اسعدی، امید احمدی‌صفا، سهیلا نادری، سامان قدوس، حسین حسینی، احمد نورالهی، بختیار رحمانی، جواد نکونام، محمد محبی، یحیی گل‌محمدی، مهدی قائدی، ماهان بغدادی، سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، پژمان منتظری، حمیدرضا علی‌عسکری، سارا دلاوری، مریم طوسی، مجتبی عابدینی، رسول خادم، راضیه جانباز، حسن تفتیان، جلال طالبی، شیما حافظیان، مهسا جاور، نسترن مقیمی، اکرم خدابنده، وحید محمدزاده، زهره عبدالله‌خانی، کامبیز صمدی، علی‌رضا گودرزی، قاسم حدادی‌فر، علی‌اکبر فلاح، امیرحسین اسفندیار، پروانه کاظمی (کوه‌نورد)، فرخنده صادق، وحید بنا، الناز رکابی، وحید هاشمیان، سیاوش یزدانی، امیررضا خادم، امیر نصر آزادانی، سعید پیرامو از اعتراضات اخیر حمایت کردند.

وریا غفوری

همچنین در ادامه سجاد استکی، کاپیتان و بازیکن تیم ملی هندبال ایران، مجتبی عابدینی، عضو تیم ملی شمشیربازی ایران ضمن حمایت از معترضان از ادامه همکاری با تیم‌های ملی خداحافظی کردند.

اکرم خدابنده کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران در چهارم آذر ۱۴۰۱ با انتشار یک پست اینستاگرامی در همراهی با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ایران از تیم ملی تکواندو خداحافظی کرد.

 

باشتگاه استقلال

بازیکنان و کادر فنی باشگاه باشگاه استقلال پس از قهرمانی در سوپر جام ایران ۱۴۰۱، مراسم قهرمانی و بالا بردن جام را برای همبستگی با اعتراضات سراسری ایران بدون خوشحالی برگزار کردند.

 

تیم پرسپولیس

تمامی بازیکنان تیم پرسپولیس به جز مهدی ترابی به نشان اعتراض به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت، با مچ‌بند سیاه در بازی حاضر شدند. روزنامه گل نوشت، ترابی لباسی با تصویر پلیس به تن کرده بود و می‌خواست بعد از زدن گل آن را به نمایش بگذارد، اما «پنالتی را از دست داد و موفق نشد.» بنا بر این گزارش، اعضای تیم پرسپولیس به جز ترابی، در پی موضع‌گیری در حمایت از اعتراضات سراسری و همچنین حسین ماهینی، تهدید شدند.

 

تیم ملی

سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با انتشار یک استوری در اینستاگرام از تظاهرات مردم در واکنش به کشته شدن مهسا امینی حین بازداشت توسط گشت ارشاد حمایت کرد.

سردار آزمون

 

اوج‌گیری مهاجرت «ورزشکاران» در سال ۱۴۰۱

 

مهاجرت علی کریمی و حمایت از اغتشاشات

شهریور ماه امسال علی کریمی با انتشار عکسی از سفر هوایی خود در صفحه اینستاگرام از مهاجرت خود خبر داد. اما در فاصله اندکی از خروجش از کشور با انتشار استوری و توییت های انتقادی نسبت به مرگ مهسا امینی و در پی آن حمایت از اغتشاشات اخیر به عنوان یکی از رهبری ضد انقلاب معرفی شد.

 

پناهندگی بانوی تاریخ ساز ایران به آلمان

یکتا جمالی بعد از کسب مدال نقره در حرکت یکضرب رقابت‌های جوانان جهان از هتل تیم ملی خارج و چند روز بعد اعلام شد او به آلمان پناهنده شده است.

یکتا جمالی

 

اعلام پناهندگی پرچمدار کاروان ایران به آلمان

«عاطفه احمدی، پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن و نفر اول اسکی زنان ایران، به آلمان پناهنده شد.

 

مهاجرت استاد بزرگ شطرنج

ساراسادات خادم‌الشریعه، دیگر ورزشکار مهاجری است که استادبزرگ شطرنج ایران بود و حدود یک‌ماه پیش به‌عنوان نماینده ایران در رقابت‌های شطرنج آلماتی قزاقستان حاضر شد اما انتشار عکسی بدون حجاب از او، مسئولان فدراسیون شطرنج را غافلگیر کرد.

خداحافظی خادم الشریعه از تیم ملی

 

مهاجرت روئینگ سوار ایران به جمهوری آذربایجان

بهمن نصیری، روئینگ‌سوار ایرانی با انتشار عکس‌هایی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که ایران را ترک کرده و قرار است به جمهوری آذربایجان برود.

 

مهاجرت دارنده سهمیه المپیک به آلمان

پریسا جهانفکریان، دیگر دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران که سهمیه المپیک را زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به‌دست آورده بود نیز به آلمان پناهنده شد.

پریسا جهانفکریان

 

مهاجرت رکوردار شنای ایران به انگلیس

«متین بالسینی» که موفق شده بود هشت‌بار رکورد شنای ایران را ارتقا دهد و سهمیه المپیک توکیو را نیز کسب کند، به انگلیس پناهنده شد.

 

مهاجرت هندبالیست کشور به مجارستان

ایمان جمالی، استعداد رشته هندبال به مجارستان مهاجرت کرد.

ایمان جمالی

 

مهاجرت رئیس فدراسیون بوکس به اسپانیا

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس پس از سفر با کاروان تیم‌ملی به ایران بازنگشت و به اسپانیا پناهنده شد.

 

مهاجرت لیبرو تیم‌ملی والیبال ایران

۲۴ دی ۱۴۰۱ خبرگزاری قوهٔ قضائیهٔ جمهوری اسلامی خبر داد که حکم جلب فرهاد ظریف به دنبال انتشار استوری‌ای که در اینستاگرامش منتشر کرده است، به جرم توهین به مقدسات، به دستور علی صالحی دادستان تهران، صادر شده است. ظریف در یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در روز مادر در ایران نوشته بود: «تولد زنی که ۹ سالگی ازدواج کرده و بچه‌دار شده روز اعتراض به کودک‌همسری است، نه روز مادر.» ظریف در زمان ارسال این استوری در ایران نبوده است.

فرهاد ظریف

 

مهاجرت سرمربی پیشین شمشیربازی

پیمان فخری سرمربی پیشین تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که به آمریکا مهاجرت کرده است، در یک باشگاه آمریکایی مربی شد.

 

مهاجرت کاپیتان تیم ملی شمشیربازی

مجتبی عابدینی کاپیتان پیشین تیم ملی شمشیربازی ایران که مدال‌های رنگارنگ آسیایی و جهانی در کارنامه دارد، چند ماه پیش با انتشار پستی در پیج شخصی خود در اینستاگرام، اعلام کرد به احترام مردان و زنان سرزمینش از تیم ملی ایران برای همیشه خداحافظی می‌کند. او به سوئد مهاجرت کرده است.

مجتبی عابدینی شمشیرباز مازندرانی

 

مهاجرت نایب قهرمان آسیا

راحله آسمانی را می شناسید؟ او همان دختری است که در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو چین نایب قهرمان آسیا شد.آسمانی پرافتخار ترین تکواندو کار تیم ملی بانوان است. اما او چند ماهی می شود که با پذیرفتن تابعیت کشور بلژیک برای تیم ملی این کشور به میدان می رود و تا به امروز سه مدال هم گرفته است.

 

سرود نخواندن تیم های ملی در رقابت ها

درحقیقت نخواندن سرود ملی ایران توسط بازیکنان حرکتی اعتراضی در همراهی با ناآرامی های اخیر توسط جمعی از ورزشکاران در بازی‌های ملی بود.

تیم ملی

از آغاز اعتراضات سال ۱۴۰۱ تیم‌های واترپلو، فوتبال ساحلی (در فینال مسابقات جام بین قاره‌ای) و تیم فوتبال بزرگسالان در بازی در مقابل سنگال از خواندن سرود ملی سرباز زدند.

همچنین ملی‌پوشان بسکتبال عصر جمعه در تهران مقابل چین به میدان رفت اما هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی سکوت کردند.

تیم ملی واترپلو مردان ایران که روز سه‌شنبه در بانکوک و در نخستین دیدار خود در قالب مسابقات قهرمانی آسیا برابر تیم مردان هند قرار گرفته بود در مراسم رسمی پیش از آغاز مسابقه و به هنگام پخش سرود با آن همخوانی نکردند.

تیم ملی فرنگی ایران با شکست آذربایجان قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ شد و در حاشیه مراسم اهدا جام قهرمانی، ملی‌پوشان کشتی فرنگی از هرگونه شادی برای قهرمانی خودداری کردند.

روز جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ اعضای تیم ملی والیبال نشسته ایران در دیدار خود از خواندن سرود ملی سرباز زدند.

تیم ملی هندبال زنان در دیدار پایانی خود با شکست برابر چین در رده چهارم آسیا ایستاد اما از خواندن سرود ملی امتناع کردند.

 

کشف حجاب زنان ورزشکار

 

عضو تیم ملی تیروکمان

پارمیدا قاسمی، عضو تیم ملی تیر و کمان ایران و عضو تیم سنگ آهن بافق در رشته ریکرو، بر روی سکوی اهدای مدال در مراسم اختتامیه لیگ تیروکمان جام خلیج فارس در تهران، در سرپیچی آشکار از حجاب اجباری، روسری را از سر برداشت. او همراه با هم‌تیمی‌هایش با کسب ۸ امتیاز در رده اول قرار گرفت و قهرمان شد.

پارمیدا قاسمی

 

قهرمان سنگ نوردی

الناز رکابی همزمان با اغتشاشات در فینال مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی آسیا در کره جنوبی بدون حجاب اجباری شرکت کرد و به رتبه چهارم آسیا رسید.

الناز رکابی

 

استاد بزرگ شطرنج

ساراسادات خادم‌الشریعه، دیگر ورزشکار مهاجری است که استادبزرگ شطرنج ایران بود و حدود یک‌ماه پیش به‌عنوان نماینده ایران در رقابت‌های شطرنج آلماتی قزاقستان حاضر شد اما انتشار عکسی بدون حجاب از او، مسئولان فدراسیون شطرنج را غافلگیر کرد.

 

کشف حجاب بانوان کاراته کا ایران در آلمان

 

اسکیت باز ایرانی

نیلوفر مردانی اسکیت‌باز ملی‌پوش ایران که سابقه حضور در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی جهان را  دارد، در مسابقات آزاد استانبول بدون حجاب شرکت کرد.

 

تاریخ سازی ورزشکاران در رقابت های بین المللی

 

هادی چوپان

هادی چوپان قهرمان جهان شد و توانست به عنوان اولین ایرانی بر بام مسابقات مسترالمپیا جای گیرد؛ اتفاقی که برای ورزش پرورش اندام ایران و آسیا تاریخی است.

هادی چوپان

 

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی زاگرب

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بین المللی جام اوپن زاگرب و با کسب ۴ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۵ مدال برنز بعنوان قهرمانی دست یافت.

 

نایب‌ قهرمانی دختران فوتبال ایران در کافا

تیم فوتبال نوجوانان دختر ایران به مقام نایب‌ قهرمانی رقابت‌های کافا رسید.

فوتبال بانوان

 

قهرمانی فوتبال ساحلی ایران در جام بین قاره ای

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در دیدار نهایی مقابل برزیل به پیروزی رسید و قهرمان جام بین قاره‌ای 2022 امارات شد.

 

قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های آسیایی

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان، موفق شد مقام نخست را کسب کند.

 

قهرمانی ارزشمند تیم کشتی آزاد جوانان در رقابت‌های جهانی بلغارستان

باتوجه به نتایج به دست آمده در رقابت، تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران قهرمان زودهنگام رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ در صوفیه بلغارستان شد.

 

بانوان تکواندوکار ایران بر بام آسیا ایستادند

بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندوی آسیا با قهرمانی تیم ملی بانوان کشورمان به پایان رسید.

بانوان تکواندو کار

 

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران در مسابقات جهانی

تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۳ مدال برنز قهرمان جهان شد.

 

تیم ملی فوتسال بانوان با اقتدار و صلابت قهرمان شد

بانوان ملی‌پوش کشورمان با پیروزی در بازی آخر مقابل ازبکستان، به مقام قهرمانی مسابقات فوتسال کافا ۲۰۲۳ دست یافتند.

 

قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته مردان در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی جهان

تیم والیبال نشسته مردان ایران با شکست بوسنی به عنوان قهرمانی مسابقات جهانی رسید.

 

قهرمانی تیم ملی پومسه ایران در رقابت‌های نظامیان جهان

تیم ملی پومسه کشورمان قهرمان پیکارهای ارتش‌های جهان در ایران شد.

تیم ملی پومسه

 

نایب قهرمانی یک یزدی در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان 2022

ملی پوش یزدی تیم پرورش اندام کشورمان در مسابقات جهانی 2022 اسپانیا بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و گرن آویز نقره را به گردن آویخت.

 

کشتی آزاد ایران نایب قهرمان تورنمت کرواسی شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۴ مدال طلا و ۲ مدال نقره عنوان نایب قهرمانی مسابقات بین المللی کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی را به خود اختصاص داد.

تیم ملی کشتی ازاد ایران

 

تیم ملی فوتبال ایران نایب قهرمان جهان شد

ملی پوشان کشورمان در رقابت های فوتبال هفت نفره قهرمانی جهان به مقام نایب قهرمانی دست یافتند.

 

امیر جعفری صاحب مدال نقره و برنز شد

 امیر جعفری نماینده وزنه برداری کشورمان در رقابت های آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، موفق به کسب ۲ مدال نقره و ۲ نشان برنز شد.

 

نونهالان کشتی آزاد ایران نایب قهرمان آسیا شدند

تیم کشتی آزاد نونهالان کشورمان با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ مدال برنز به مقام نایب قهرمانی رقابت‌های آسیایی بحرین دست یافت.

 

ایران نایب قهرمان دو و میدانی گرندپری شد

رقابت‌های دو و میدانی گرندپری مراکش با نایب قهرمانی ایران به پایان رسید.

گرندپری

تیم ملی کشتی آزاد نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز و ۱۵۰ امتیاز تیمی، نایب قهرمان پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ در صربستان شد.

 

تیم ملی فوتبال نوجوانان نایب قهرمان تورنمنت ژاپن شد

پس از برگزاری دیدار تیم ملی ژاپن برابر تیم نیگاتا تکلیف رده‌بندی تیم‌های این تورنمنت مشخص و ایران نایب قهرمان شد.

 

پدیده ایرانی بهترین فوتسالیست آسیا شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز اعلام کرد با آراء هواداران سالار آقاپور ستاره ایرانی به عنوان بهترین پدیده فوتسال آسیا انتخاب شد.

 

نایب قهرمانی دهدار در دسته 102 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا

ملی پوش وزنه برداری کشورمان در دسته 102 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

دهدار

 

ایران با ۴ طلا و یک نقره نایب قهرمان شد

در آخرین مبارزه رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، امیررضا معصومی سنگین وزن با آتیه ایران و دارنده مدال طلای نوجوانان جهان ۲۰۲۱، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر سولومون ماناشویلی قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از گرجستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۸ ثانیه با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

 

ورزشکاران دستگیر یا احضار شده

درپی خبر درگذشت مهسا امینی و آغاز ناآرامی ها برخی از ورزشکاران به علت حمایت از اغتشاشات احضار یا بازداشت شدند. لیست این ورزشکاران به این شرح است: حسین ماهینی، کاوه رضایی، سروش رفیعی، وریا غفوری، عارف غلامی و زبیر نیک نفس.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و پدیده مشهد/سروش رفیعی

امید است سال 1402 یکی از درخشان ترین و پر مدال ترین سال در بین تمام ادوار گذشته باشد و مسئولان ورزشی بتوانند با اتخاذ تدابیر هوشمند قهرمانان کشور را در این مرز و بوم حفظ نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه