English

جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا؛

ایران با پیروزی بر قطر گام محکم برداشت

تیم ملی فوتبال جوانان ایران با سرمربیگری صمد مرفاوی با برتری یک بر صفر مقابل قطر، جام ملت‌های آسیا را با پیروزی شروع کرد.

ایران با پیروزی بر قطر گام محکم برداشت

به گزارش خبرگزاری موج، تیم ملی فوتبال جوانان ایران در نخستین دیدار از جام ملت‌های فوتبال زیر ۲۰ سال آسیا به میزبانی ازبکستان، از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف تیم ملی قطر رفت و توانست این تیم را در یک بازی قاطع شکست دهد تا یک گام به صعود از گروه و هدف خود یعنی به صعود به جام جهانی نزدیک شود.

محمدامین حزباوی، کاپیتان تیم ملی جوانان در دقیقه ۶۵ از روی نقطه پنالتی دروازه قطر را گشود و یک گل سه امتیازی را به ثمر رساند.

شاگردان صمد مرفاوی که نخستین بازی خود را در این بازی‌ها برگزار می‌کردند، با انجام یک بازی قاطع و برتر مقابل قطر که در دوره گذشته توانسته بود سهمیه جام جهانی را به دست آورد، این پیروزی را به دست آوردند.

در این دیدار ادیب زارعی، محمدامین حزباوی، میلاد کر، امین پیلعلی، مرصاد سیفی، محمدرضا ترابی، علیرضا عنایت زاده، فرهاد زاوشی، عرفان قربانی، امیر اسلام طلب و سعید سحرخیزان به میدان رفتند.

در دیگر دیدار این گروه، تیم ملی ویتنام شگفتی‌ساز شد و توانست استرالیا را با یک گل شکست دهد و معادلات صعود در این گروه را بهم بریزد. در حال حاضر ایران و ویتنام با شرایط مشابه و سه امتیاز در رتبه اول و دوم هستند و تیم‌های قطر و استرالیا که به عنوان تیم‌های سید یک و دو وارد این گروه شده‌ بودند، در رتبه سوم قرار دارند.

تیم ملی فوتبال جوانان ایران در دومین بازی خود از این گروه به مصاف تیم استرالیا می‌رود که برای زنده نگه داشتن امیدهای خود نیازمند برتری مقابل شاگردان مرفاوی است اما از سوی دیگر تیم ملی ایران هم با کسب امتیاز از این دیدار امیدوار به صعود خواهد بود.

برنامه بازی‌های ایران در ادامه رقابت‌ها به این شرح است:

شنبه ۱۳ اسفند/ ایران - استرالیا؛ ورزشگاه استقلال، ساعت ۱۳:۳۰

سه شنبه ۱۶ اسفند/  ایران - ویتنام؛  ورزشگاه استقلال، ساعت ۱۳:۳۰

صمد مرفاوی در نشست خبری قبل از شروع مسابقات کسب سهمیه جام جهانی، قهرمانی در این مسابقات و معرفی نسل جدید فوتبالیست‌های باکیفیت به فوتبال ایران را سه هدف خود دانست.

در نهایت چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا سهمیه جام جهانی فلیپپین را به دست می‌آورند که بهار سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه