English

جم نجفی کیست؟

پول مالک احتمالی ایرانی تاتنهام از پارو بالا می‌رود!

بعد از فرهاد مشیری(اورتون) و بهداد اقبالی(چلسی)، جم نجفی سومین مالک ایرانی لیگ برتر انگلیس خواهد بود.

پول مالک احتمالی ایرانی تاتنهام از پارو بالا می‌رود!

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فایننشال تایمز، دو روز پیش گزارش‌هایی در رسانه‌های مختلف ورزشی منتشر شد که نشان می‌داد جم نجفی، میلیاردر ایرانی-آمریکایی قصد دارد در قراردادی به ارزش 3.8 میلیارد دلار باشگاه انگلیسی تاتنهام را خریداری کند.

با وجود اینکه رسانه‌های انگلیسی سعی کردند در تماس با مدیریت و مالکان باشگاه تاتنهام نظرشان را درباره این گزارش‌ها بپرسند، ولی تاتنهامی‌ها تا این لحظه در این باره سکوت کرده‌اند.

 

جم نجفی کیست؟

 

جم نجفی ریاست گروه سرمایه‌گذاری ورزشی MSB را به عهده دارد. از جمله دارایی‌هایش می‌توان به بخشی از سهام تیم بسکتبال فینیکس سانز که در NBA حضور دارد و همچنین سرمایه‌گذاری در تیم فرمول‌یک مک‌لارن اشاره کرد. نجفی حالا قصد دارد با خرید تاتنهام هاتسپر سرمایه‌گذاری در حوزه فوتبال را تجربه کند.

این میلیاردر 59 ساله علاقه مند به مالکیت باشگاه شمال لندن است و انتظار می رود به زودی پیشنهادی ارائه دهد. نجفی که ریاست "MSP Sports Capital" را بر عهده دارد، با کنسرسیومی از سرمایه گذاران برای شرکت در مناقصه کار می کند و بنا به گزارش ها فعلا تا ارائه پیشنهاد رسمی برای خرید تاتنهام فاصله دارد.

طبق این گزارش، نجفی پس از مهیا شدن همه شرایط لازم، برای نهایی کردن معامله خرید، به جو لوئیس، مالک تاتنهام و دنیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام، نزدیک خواهد شد. آنها ارزش سهام باشگاه را تقریباً 3 میلیارد دلار می‌دانند و به این حدود 750 میلیون دلار بدهی را نیز باید اضافه کرد که تاتنهام را به عنوان نهمین تیم فوتبال با ارزش جهان معرفی می‌کند.

 

فعالیت های ورزشی و تجاری جم نجفی

 

این تاجر، یکی از مالکان و نیز نایب رئیس تیم بسکتبال فینیکس سانز است و همچنین گروه شرکت‌های نجفی را اداره می‌کند که منبع اصلی درآمد او است. این یک شرکت سهام خصوصی است که در سال 2002 تاسیس شد و در شهر فینیکس واقع شده است و این سازمان در شرکت‌هایی با ارزش معاملاتی تا یک میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند.

نجفی همچنین در دسامبر 2020 به عنوان نایب رئیس بعدی مک‌لارن ریسینگ در فرمول یک معرفی شد و شیخ محمد بن عیسی آل خلیفه، سرمایه‌گذار بحرینی، دیگر نایب رئیس در این سازمان بود. با این حال، او بیشتر به خاطر نقشش در فینیکس سانز شناخته شده است و پس از مالک رابرت سارور، دومین سهام بزرگ در باشگاه را دارد.

در ماه نوامبر دوره‌ای از بلاتکلیفی در سانز وجود داشت، زمانی که نجفی با درخواست اخراج سارور از لیگ به بسیاری از شخصیت‌های برجسته NBA پیوست. NBA سارور را از تمام فعالیت های لیگ محروم کرد و به دنبال تحقیقات اخیر آنها در مورد تخلف در محل کار، او را به جریمه 10 میلیون دلاری محکوم کرد.

از آن زمان سارور شرکت را به مت ایشبیا، مدیرعامل "United Wholesale Mortgage" و برادرش جاستین به قیمت خرید 4 میلیارد دلار فروخت. این قضیه باعث تحرکات نجفی برای خرید باشگاه تاتنهام شده و او حالا مشتاق گرفتن باشگاه از لوئیس و لِوی است که آینده‌ای مبهم دارند.

 

دارایی خالص او چقدر است؟

 

بر اساس گزارش ها، جم نجفی حدود 3.5 میلیارد دلار(2.9 میلیارد پوند) دارایی خالص دارد. ساختار پیشنهادی او برای خرید تاتنهام اینگونه است که 70٪ از رقم خرید توسط گروه MSP با شرکای دیگری که برای تامین مالی جذب شده اند، ارائه می شود. گزارش شده است که 30 درصد دیگر توسط حامیان خاورمیانه تامین خواهد شد.

 

یک مالک آمریکایی جدید در لیگ برتر

 

هواداران تاتنهام در سال‌های اخیر از لِوی علی‌رغم صرف بیش از 150 میلیون پوند در دو پنجره نقل و انتقالاتی اخیر، ناراضی‌اند. پاندمی کرونا بر وضعیت مالی باشگاه‌های لیگ برتر تاثیر منفی خود را گذاشت و باعث شد تاتنهام هزینه برای خرید بازیکن را محدود کند.

نیوکسل و چلسی در دو سال گذشته توسط مالکان مولتی میلیاردر تصاحب شده‌اند. کنسرسیومی به رهبری عربستان سعودی در اکتبر سال 2021 مالکیت نیوکسل را بر عهده گرفت و آنها در این مدت بیش از 200 میلیون پوند برای بازیکنان خرج کردند، در حالی که مالکیت چلسی به تاد بولی آمریکایی باعث شد آنها پولی را به دست بیاورند که فوتبال تا به حال ندیده بود.

 اگر نجفی در ماه‌های آینده هدایت لِوی و لوئیس را بر عهده بگیرد، اسپرز یازدهمین باشگاه لیگ برتری خواهد شد که مالکی آمریکایی در آن حضور دارد. آرسنال، استون ویلا، بورنموث، چلسی، کریستال پالاس، فولام، لیدز، لیورپول، منچستریونایتد و وستهم همگی مالکان آمریکایی دارند. البته اگر او را ایرانی حساب کنیم او سومین مالک ایرانی این لیگ خواهد بود: بعد از فرهاد مشیری(اورتون) و بهداد اقبالی(چلسی).

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه