English

پرسپولیس به مدد بیرانوند مقابل ون‌پارس به برتری رسید

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری دشوار مقابل تیم دسته اولی ون‌پارس در ضربات پنالتی به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی راه یافت.

پرسپولیس به مدد بیرانوند مقابل ون‌پارس به برتری رسید

به گزارش خبرگزاری موج، تیم فوتبال پرسپولیس عصر سه‌شنبه در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با قضاوت سعاد وفاپیشه به مصاف تیم دسته اولی ون پارس اصفهان رفت که بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی دو بر دو همراه شد و در وقت‌های اضافه نیز اتفاقی رخ نداد تا در نهایت پرسپولیس در ضربات پنالتی با درخشش بیرانوند به برتری رسید.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که نیم فصل نخست لیگ برتر را با قهرمانی به پایان رساندند دنبال شروعی پر قدرت در جام حذفی بودند اما به سختی برنده شدند.

از طرفی، ‌ ون پارس هم درپی این بود تا خود را در این دیدار به فوتبال ایران نشان دهد چرا که این دیدار نخستین جدال حساس تاریخ این تیم اصفهانی محسوب می‌شد.

در دقیقه ۷ حریف صاحب یک پرتاب شد اما توپ به دست علی نعمتی برخورد کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. نعمتی معتقد بود بازیکن حریف او را هل داده و او تعادل نداشته است. در نهایت هم ایمان کیانی با ضربه‌ای دقیق دروازه گوهری را باز کرد تا میهمان گمنام از حریف صاحب‌نام خود پیش بیافتد.

در دقیقه ۱۲ ضربه آرام ترابی را دروازه‌بان حریف در آغوش کشید. سه دقیقه بعد همین بازیکن حرکتی انفرادی انجام داد ک ضربه زاویه‌بسته او به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد عمری هم در شرایط خوب گلزنی و تک به تک با دروازه‌بان ضربه‌اش را به بیرون زد.

مهاجم ون‌پارس هم می‌توانست در دقیقه ۲۰ با بازیکن حریف تک به تک شود اما کندی او موجب شد مدافعان پرسپولیس از راه برسند و این حمله را خنثی کنند.

در دقیقه ۲۴ ضربه خطرناک امیری توسط مدافعان مهار شد.

دو دقیقه بعد پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی نزدیک محوطه جریمه حریف شد که این موقعیت نیز سودی نداشت.

در دقیقه ۳۰ ضربه سینا اسدبیگی روی پاس امیری از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۳۴ ضربه ایستگاهی بازیکن حریف را گوهری مهار کرد.

در دقیقه ۴۱ ضربه ایستگاهی ترابی از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۴۵ نیز ضربه نعمتی به تیرک دروازه میهمان برخورد کرد.

در نیمه دوم، گل‌محمدی دو تغییر هجومی انجام داد تا شاید شرایط تیمش تغییر کند.

در شروع نیمه دوم شوت ترابی را دروازه‌بان حریف به آغوش کشید.

دو دقیقه بعد شوت زیبای رفیعی از فاصله ۳۵ متری به تیرک افقی دروازه میهمان برخورد کرد.

در دقیقه ۵۳ بار دیگر سرخپوشان روی حرکت ترکیبی خلق موقعیت کردند که ضربه ترابی پس از تاثیر دروازه‌بان حریف به تیرک خورد تا سرخپوشان در تیرک زدن هت‌تریک کرده باشند.

در دقیقه ۵۸ پرسپولیس روی حرکت عمری صاحب موقعیت شد که بازیکن حریف او را با خطا متوقف کرد. گولسیانی هم این ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

در دقیقه ۶۱ ضربه ترابی را در آستانه ورود به دروازه، مدافع ون پارس از روی خط دروازه راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۶۳ مهدی عبدی روی یک ضد حمله صاحب توپ شد اما تعلل او موجب شد تا مدافعان حریف از راه برسند تا این حمله خنثی شود.

دو دقیقه بعد تیم میهمان از جناح چپ حمله‌ای را ترتیب داد که ابوذر صفرزاده برای دومین بار دروازه پرسپولیس را باز کرد تا بار دیگر میهمان تیم برتر زمین باشد.

در دقیقه ۷۰ مهدی عبدی با بی دقتی از مقابل دروازه‌ ضربه سری زد که راهی اوت شد. سپس شوت سروش رفیعی در دقیقه ۷۲ به شکلی خطرناک به کرنر رفت.

در دقیقه ۷۶ سرخ پوشان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که ارسال ترابی در شلوغی محوطه جریمه به پورعلی‌گنجی رسید و ضربه او گل دوم پرسپولیس را به همراه داشت با بازی بدین ترتیب برای دومین بار به تساوی کشیده شود.

در دقیقه ۷۹ شوت از راه دور وحید امیری به شکل خطرناک از کنار دروازه تیم میهمان به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۴ شوت امید عالیشاه را دروازه‌بان حریف به آغوش کشید. دقیقه ۸۷ محمد عمری در موقعیت تک به تک موقعیتی را از دست داد.

در نهایت بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی دو بر دو همراه شد و کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

پرسپولیس وقت‌های اضافه را هم تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه ۹۶ مهدی عبدی در موقعیتی عالی برای گلزنی این بخت را با تعلل زیاد از دست داد. در ادامه دروازه‌بان میهمان با واکنشی تماشایی، شوت سنگین عمری را دفع کرد.

در دقیقه ۱۱۵ مدافع میهمان با بی‌احتیاطی، امید عالیشاه را سرنگون کرد تا داور اعلام پنالتی کند. میلاد سرلک که دقایقی از حضورش در میدان می‌گذشت پشت توپ ایستاد اما ضربه ضعیف او به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد تا بازهم یک موقعیت خوب دیگر هدر برود.

در دقیقه ۱۱۸ علیرضا بیرانوند به جای احمد گوهری به میدان آمد تا شاید در ضربات پنالتی، ناجی تیمش شود.

در ضربات پنالتی، بیرانوند بار دیگر توانایی خود را با مهار دو پنالتی نشان داد. برای پرسپولیس، ترابی، فرشاد فرجی، پورعلی گنجی و معمد عمری ضربات خود را گل کردند تا این تیم به برتری چهار بر دو رسیده و به سختی صعود کند.

ترکیب پرسپولیس:

احمد گوهری(۱۱۸ علیرضا بیرانوند)، علی نعمتی(۴۶ مهدی عبدی)، دانیال اسماعیلی‌فر(۱۰۶ میلاد سرلک)، سروش رفیعی(۷۵ وحدت هنانوف)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، سینا اسدبیگی، وحید امیری، گئورگی گولسیانی(۱۰۵ فرشاد فرجی)، محمد عمری و سیامک نعمتی(۴۶امید عالیشاه)

ترکیب ون پارس:

احمد مهرابی، علی آزادمنش، محمد امینی، میثم جودکی، ایمان کیانی، حسین فلاحیان، ابوذر صفرزاده(۹۱ رضا کرملاچعب)، محمدامین کاویانی(۶۰ ایمان شوریابی)، محمدرضا شیرزادی، رضا حبیب‌زاده(۶۰سجاد طجرلو) و پوریا قشلاقی(۷۶بهرام احمدی)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه