English

ماجرای لوکادیا و پرسپولیس از کجا آغاز شد؟!

لوکادیا چند وقتی است که بدون اطلاع و اجازه باشگاهش، پرسپولیس از ایران‌ خارج شده و حال این موضوع کشمکش‌هایی را بوحود آورده است.

ماجرای لوکادیا و پرسپولیس از کجا آغاز شد؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، خروج نابهنگام یورگن لئوناردو لوکادیا از باشگاه پرسپولیس که به ادعای این تیم تنها مرخصی چند روزه بوده است و حال به غیبت این بازیکن ختم شده موضوعی است که این روزها در اخبار به گوش می خورد، اما در حال حاضر شرایط به چه صورت است و قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟

 

معرفی یورگن لئوناردو لوکادیا

یورگن لئوناردو لوکادیا بازیکن هاندی پرسپولیس متولد ۷ نوامبر ۱۹۹۳ است که در پست مهاجم و وینگر بازی می‌کند و تا بحال در تیم‌های مختلفی همچون؛ آیندهوون، برایتون،

هوفنهایم، سینسیناتی، بوخوم و پرسپولیس توپ زده است.

این بازیکن در ۱۲ اوت سال ۲۰۲۲ با عقد قراردادی یک ساله به باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس پیوست و برای بازی در این تیم شماره ۴ را انتخاب کرد.

لوکادیا در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ (۲۰ اوت ۲۰۲۲) نخستین بازی خود برای پرسپولیس را در دیداری دوستانه مقابل باشگاه فجر سپاسی انجام داد و در نهایت توانست اولین گل خود را برای این باشگاه و در دقیقه ۸ روی پاس گل امید عالیشاه به ثمر برساند.

یورگن لئوناردو لوکادیا برای اولین بار در یک بازی رسمی، در تاریخ ۴ شهریور ۱۴۰۱ (۲۶ اوت ۲۰۲۲)، لوکادیا در مقابل آلومینیوم اراک به عنوان یکی از یازده مرد اصلی پرسپولیس در لیگ برتر وارد میدان شد و در دقیقه ۷۱ جای خود را به حامد پاکدل داد.

در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۱ (۳۱ اوت ۲۰۲۲)، لوکادیا در بازی هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، در برابر نفت آبادان، در دقیقه ۲۷ موفق به گلزنی شد تا اولین گل خود در بازی‌های رسمی را به این شکل به ثمر برساند.

یورگن لوکادیا در ۲۸ آ‌ذر ۱۴۰۱ به دلیل هشدار امنیتی وزیر خارجه هلند و تاکید کشورش برای خروج از ایران آن هم بدلیل مسائل امنیتی و... پرسپولیس را ترک و از ایران خارج شد که البته طبق نظر برخی کارشناسان‌این امر صرفا چنین دلیلی نداشته و شاید وی پیشنهادی بهتر از تیمی دیگر داشته است.

لوکادیا2

اقدامات باشگاه پرسپولیس در پی خروج یورگن لئوناردو لوکادیا از ایران

براساس اخبار منتشر شده، باشگاه پرسپولیس، در پی اقدام غیرحرفه‌ای و غیرمسوولانه یورگن لوکادیا، باشگاه پرسپولیس با گردآوری مدارک لازم، شکایت خود را به اتاق حل اختلاف فیفا ارسال خواهد کرد.

لوکادیا ضمن بیان دلایل غیرفوتبالی و غیر مالی و رفتار غیرحرفه‌ای در نامه‌ای به باشگاه فسخ یک طرفه قرارداد خود را اعلام کرده است،‌ این اقدام در حالی صورت گرفت که باشگاه نسبت به انجام تمام تعهدات در قرارداد اقدام کرده بود.

با توجه به جمیع اوصاف، باشگاه پرسپولیس در راستای احقاق حقوق خود و همچنین احترام به خواست هواداران، از این بازیکن به فیفا شکایت خواهد کرد. این باشگاه همچنین طی نامه‌ای به لوکادیا، پایبندی وی به اجرای تعهدات قراردادی را متذکر شد.

بدون تردید پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه نهایی، به طور جدی از سوی باشگاه دنبال خواهد شد.

 

سرنوشت پرونده لوکادیا و پرسپولیس

رضا شاه‌منصوری، وکیل حقوق ورزشی درباره فسخ قرارداد یک طرفه لوکادیا با باشگاه پرسپولیس و اینکه به نظر او سرنوشت این پرونده به کجا خواهد رسید، اظهار داشته است که متأسفانه در این سال‌ها درگیر چیزی شدیم که عجیب است؛ شاید بازیکنان خارجی که وارد کشور می‌شوند از لحاظ فنی خوب باشند ولی برخی از آنها از نظر حرفه‌ای سطح پایین هستند. این‌ بازیکنان به دلیل فقدان رفتار حرفه‌ای، دعاوی حقوقی علیه باشگاه‌های ما به راه می‌اندازند که واقعاً در برخی از آنها باشگاه‌های ما مقصر نیستند.

وی ادامه داد: طرفین باید به قرارداد احترام بگذارند؛ قرارداد فسخ نمی‌شود مگر در موارد اضطرار. سفارت هلند در مهرماه به اتباعش اعلام کرده به دلیل ناامنی ایران را ترک کنند،‌ اما واقعاً شرایط اینطور بوده است؟! سه روز پیش در کشور ما دربی برگزار شد. بنابراین این یک دلیل واهی بوده و احتمالاً پیشنهاد بهتری داشته و به همین دلیل به یک‌باره ایران را ترک کرده است. باشگاه پرسپولیس باید ببیند لوکادیا در پنجره پیش‌رو به کدام باشگاه خواهد پیوست و سپس به دلیل فسخ قرارداد از لوکادیا و باشگاه مقصدش شکایت کند.

لوکادیا

«شایعه شده لوکادیا بند فسخی مربوط به شرایط اضطرار در قراردادش داشته است». این وکیل حقوق ورزشی در واکنش به طرح این موضوع گفت: این بند در قرارداد معقول نیست؛ آرای متعدد اتاق حل اختلاف فیفا می‌گوید شرط باید معقول باشد. آن زمان چطور این بازیکن این شرط را در داخل قراردادش گذاشته باشند؟ بند «فورس ماژور» فیفا در شرایطی است که امکان اجرای قرارداد برای طرفین وجود نداشته باشد. مثلاً یک قرارداد ساخت‌و‌ساز بین یک شرکت خارجی و یک کشور بسته شده اما به یک باره زلزله آمده و آن قرارداد نمی‌تواند اجرا شود؛ اکنون  شرایط اینطور است؟ یقیناً خیر.

شاه‌منصوری یادآور شد: بخش دیگر ماجرا این است که این بازیکنان را چه کسانی به باشگاه‌ها می‌آورند؟ ما می‌دانیم ایجنت تضمین کننده اجرای قرارداد نیست ولی وقتی یک بازیکن را می‌آورید و به باشگاه بزرگ پرسپولیس وصل می‌کنید، حتماً شخصیت ایجنت هم در این انتقال  دخیل بوده است. باشگاه پرسپولیس باید این پرونده حقوقی را قطعاً مطرح کند و می‌تواند به نتیجه هم برسد.

وی در واکنش به طرح این موضوع که هواداران پرسپولیس نگران هستند در پرونده لوکادیا نیز مانند استوکس باشگاه پرسپولیس شکست بخورد،‌ گفت: شرایط لوکادیا با استوکس خیلی فرق دارد؛ اگر داستان و روایت همین باشد که می‌گویند، پرسپولیس می‌تواند برنده پرونده لوکادیا باشد. باشگاه پرسپولیس همانطور که گفته اگر بدهی نداشته باشد، قطعاً این پرونده عاقبت به خیر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

لوکادیا ستاره پرسپولیس فسخ کرد

باشگاه پرسپولیس از لوکادیا شکایت می‌کند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه