English

دبیر کل کمیته المپیک:

پس از جام جهانی خود را برای المپیک آماده می‌کنیم

دبیر کل و سخنگوی کمیته ملی المپیک گفت: بعد از این مرحله جام جهانی، جلسات را برای بازی ها با حضور وزیر ادامه می دهیم و خود را برای المپیک آماده می‌کنیم.

پس از جام جهانی خود را برای المپیک آماده می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، هشتمین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه هفتم آذرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد و در پایان این نشست، سیدمناف هاشمی دبیر کل و سخنگوی کمیته ملی المپیک با حضور در جمع خبرنگاران از موضوع جلسه و خروجی آن توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در صحبت‌های خود اظهار داشت: در ابتدا باید پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی ولز را تبریک بگویم. امیدوارم فردا هم اتفاق خوبی رخ دهد و امید ایران محقق شود. هر چند هر نتیجه‌ای بگیرند ارزشمند و قابل تقدیر است. امیدوارم بهتر از گذشته نتایجی در شان ایران را کسب کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: امروز چند موضوع مهم در جلسه بود. اول اینکه اعضا حاضر در جلسه از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران ابراز خوشحالی کردند و همه امیدوار به بازی فردا بودند، امیدوارم فردا همه مردم هم حمایت کنند تا به نتایج بهتری برسیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به ابهامی که در خصوص بحث برخی هزینه‌های مدیریت گذشته بود، تمام موارد بررسی می‌شوند و مواردی که ابهامی ندارد تایید می‌شود. تعهد ۱۷ و یا ۱۸ میلیاردی از قبل باقی مانده که طبیعی است که در هر بخشی از تعهدات به دوره بعد موکول شود. چیز خاصی نیست. اگر تخصیص‌های مرحله‌ای کمیته پرداخت شود، بلافاصله آنها نیز تسویه می‌شوند. ضمن اینکه بخشی از پاداش مدال آوران در بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه باقی مانده بود که پرداخت شد. همچنین مبالغی باید به پارالمپیک پرداخت می‌کردیم که انجام شد.

دبیر کل و سخنگوی کمیته ملی المپیک تصریح کرد: هیچ ابهامی در هزینه کرد وجود ندارد و باید از عزیزان دوره قبل تشکر کرد اما دنبال تحولات جدید هستیم. در آستانه بازی‌های آسیایی چین و المپیک پاریس هستیم و باید بیشتر تجهیز شویم.باید بیشتر فکر کمیته و آکادمی به سمت موفقیت در دو رویداد باشد.

مناف هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: پاکدل به عنوان سرپرست آکادمی در این مدت گزارش‌های مفصلی از چالش‌ها و اشکالات مطرح کردند که مورد اقبال قرار گرفت؛ آکادمی مشکلات عمیقی دارد. ساختمان آکادمی مربوط به چهل و چهل و‌پنچ سال پیش است و باید در شان ورزش تکنولوژی روز مجهز شود. قرار شد در جلساتی که قبل از عید داریم تمام مشکلات از منابع داخلی کمیته و سازمان برنامه و بودجه حل شود و خود را برای استقبال از ورزشکاران و قرنطینه آنها برای رویدادهای پیش رو برویم.

وی در ادامه گفت: برای ۵ کمیسیون گزینه‌هایی پیشنهاد شد که سه نفر قطعی شد. فرهادی زاد با حفظ سمت یرای کمیسیون بانوان انتخاب شد. البته یکی دو نفر به دلیل کهولت سن و سختی کار انصراف دادند. ضمن اینکه عبدالحمید احمدی برای کمیسیون رسانه انتخاب شد. دکتر نوروزی که نایب رییس اول است مسئولیت کمیسیون پزشکی را برعهده گرفت. با این انتخاب ها ۵ کمیسیون فعال شده است.

وی همچنین با اشاره به بخشی از صحبت‌های مالی مطرح در این نشست، گفت: در مورد برخی فدراسیون های المپیکی بحث هایی شد، این فدراسیون ها بیشتر از سقف بودجه به منابع مالی برای حضور در میادین نیاز دارند، در این نشست در مورد این فدراسیون ها بحث و مصوب شد که کمک مالی لازم به این فدراسیون ها صورت بگیرد. اعضای هیات اجرایی در خصوص اجازه برای حمایت از پیشکسوتان در عرصه قهرمانی و المپین‌ها دادند. هر چند صندوق حمایت این کار را می‌کند اما پاسخگو نیست. افرادی هستند که مدال المپیک دارند اما برای یک عمل 40 -50 میلیونی دچار مشکل هستند و کمک وزارت ورزش و صندوق حمایت اگر پاسخگو نبود در موارد خاص کمک خواهیم کرد.

هاشمی در خصوص انتخاب کمیسیون‌ها گفت: امروز ٥ کمیسیون مطرح شد، انتخاب نهایی با تایید اعضای هیات اجرائی انجام می شود. دو نفر برای دیگر کمیسیون ها مطرح شدند اما رای نیاوردند که به منظور احترام نام شان را نمی گویم، گزینه های دیگر که به آنها اشاره شد اما رای داشتند.

وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: این افراد که صاحب رای شدند جزو گزینه های مطرح بودند که مورد اقبال هیات اجرایی قرار گرفتند، ضمن اینکه فقط سه کمیسیون را تعیین تکلیف کردیم و قرار است در نشست های آتی در مورد سایر کمیسیون ها تصمیم گیری شود. از بین ۵ گزینه بانوان فرهادی زاد به جهت تجربیات و داشتن مسئولیت در کمیته ملی و حضور دائم بیشتر می تواند وقت بگذارد. اعضای کمیسیون فقط فرهادی زاد نیست و اعضای دیگری هم هستند. اگر نوروزی قبول کرد به خاطر اشراف به مسائل پزشکی ورزشی بر همه فدراسیون‌هاست‌ هیچ کدام خواست خودشان نبود و پیشنهاد بوده. مابقی کمیسیون‌ها فرصت برای عزیزان بیرونی بود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: پاکدل وظیفه خود را به عنوان سرپرست انجام داده و اگر برای فدراسیون برنامه دارد تصمیم این بود که مسئولیت اجرایی نگیرد و باید در اینجا  و یا در فدراسیون مسئولیت خود را باید انتخاب کند. بیرانوند هم به عنوان رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی انتخاب شد و ما تیم خود را کامل کردیم. بعد از این مرحله جام جهانی، جلسات را برای بازی ها با حضور وزیر ادامه می دهیم و خود را برای المپیک آماده می‌کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: مرکز نظارت در کمیته شاید ساختار بزرگی نداشته باشد اما جای حساسی است و حتما اسم سایر افراد راشنیدید. اسامی ۷ تا۸ نفر مطرح شد که ویژگی های مثبت و منفی زیادی داشتند. شما هم باشید اهم و فی الاهم را در نظر می‌گیرید.

وی افزود: مطالعه رزومه و تحصیلات و نوع ارتباط با ورزش جزو شاخص ها بوده و در چنین پست های حساسی ابتدا باید سرپرست تعیین شود تا امتحان پس بدهند. رئیس مرکز باید دفاع کنند که یک قهرمان به مسابقه برود یا نرود. کار مرکز و مسئولیت آن سخت است. امیدوارم بیرانوند در دو سه ماه آینده طوری کار کند که در  هیات اجرایی رای بگیرد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که یعنی برای انتخاب‌ها و از جمله انتخاب رئیس مرکز نظارت گزینه‌ای سفارش نشده بود؟ گفت: به هیچ عنوان گزینه‌ای سفارش شده نیست و به شدت آن را رد می‌کنم.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: انتظارت از تیم ملی فوتبال امید در این دوره متفاوت است دو جلسه با تاج رییس فدراسیون فوتبال و خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و بنده قبل از جام جهانی داشتیم، انتظارات را گفتیم اما فعلا تمام تمرکز روی جام جهانی است و صبر کردیم تکلیف مشخص شد، کار را پیگیری می کنیم با کادر و ترکیب خوبی که فدراسیون در نظر دارد و با حمایت کمیته ملی المپیک امید داریم تا تیم امید خوبی داشته داشیم. همانطور که قبلا سهمیه المپیک گرفتیم این بار هم تکرار شود. از تیم امید انتظار داریم آینده خوبی را داشته باشد. خسروی‌وفا، بنده و اعضای هیات اجرایی تمام حمایت ها را انجام می‌دهیم و امید داریم در بازی‌های آسیایی مدال بگیرد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون ها تا پایان سال جاری، گفت: ۲۱ فدراسیون تا قبل از عید این شرایط را دارند، یا با سرپرست فدراسیون هدایت می‌شوند با قرار است تکلیف رییس آن مشخص شود. برای همین با عزیزان وزارت ورزش و جوانان صحبت شده، برخی فدراسیون‌ها چالش داشته و ‌برخی هم تاریخ برگزاری انتخابات آنها مشخص شده است. ما در تعامل با وزارت ورزش و جوانان هستیم و آنها تلاش می کنند تا تکلیف مشخص شود و مشکل حل شود. هم مکاتبه و هم مذاکره کردیم و‌ امیدوارم زودتر به جمع بندی برسیم. این را در نظر بگیرید مسئولیت با وزارت ورزش و جوانان است اما هم چون دغدغه داریم مکاتبه و مذاکره کردیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه