English

راستینه:

مجلس شورای اسلامی پرونده تاج را رها نخواهد کرد

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد نظارتی پرونده مهدی تاج را تا به ثمر نشستن رها نخواهد کرد.

مجلس شورای اسلامی پرونده تاج را رها نخواهد کرد

 

به گزارش خبرگزاری موج، احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی در برنامه فوتبال برتر شبکه سوم سیما درباره ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال گفت: ۲ مسیر روشن و شفاف قانونی وجود دارد. یک مسیر این است که احکام پرونده‌های تاج صادر شود و براساس قانون طبق آنچه که رئیس فیفا (سپ بلاتر) مجبور به برکناری شد دست کم با صدور احکام قضایی اگر علیه تاج نیز رای صادر شود طبق قانون باید عزل و برکنار شود.

او ادامه داد: دست کم در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طبق آنچه ما بررسی کردیم و ریاست کمیسیون یعنی پژمانفر که معرف حضور ملت عزیز اعلام کرد اتفاق نظر داریم.  سه مسئله در مورد تاج غیر قابل اجتناب است. ابتدا ناکارآمدی مدیریتی و دیگری ترک فعلش در خصوص مباحث حقوقی پرونده، سومین موضوع نیز تضییع حقوق ملت و منافع ملی و آسیب زدن غرور به عزت ملی است. روی این اتفاقات در کمیسیون اصل ۹۰ به جمع‌بندی رسیدیم و نتیجه نیز به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.

او بیان کرد: وقتی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در جایگاه یک شخصیت حقوقی که مسئولیتش در آیین‌نامه داخلی مجلس به عنوان دادگاه عالی رسیدگی به شکایات است نظر خود را صریح اعلام می‌کند حداقل وزارت ورزش و جوانان  باید متوجه می‌شد که باید در فرایند این اتفاقات این تذکرات را وارد بداند و به آن دقت کند، اما متاسفانه وزارت ورزش و جوانان  این دقت را نداشت. نکته دوم در مورد احکامی است که در پرونده‌‌های مطروح قضایی وجود دارد. امروز هم نماینده دادستان آن را اعلام کرد و باید به این پرونده‌های رسیدگی و رأی آنها صادر شود.

راستینه گفت:  در استعلام قوه قضاییه  دیدم چندین پرونده به جلب  به دادرسی رسیدند. از لحاظ قضایی وقتی پرونده‌ای به این مرحله می‌رسد یعنی در مرحله بازپرسی احراز شده و محتمل است در رای  دادگاه تایید شود یا نشود. احراز شدن جرم و رسیدگی پرونده به جلب به دادرسی مسئله مهمی است که دوستان باید به آن دقت کنند. لذا اگر احکام قضایی نیز صادر شود هرکس در هر مقامی باشد مطابق قانون از جایگاهش عزل خواهد شد.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسیر شفاف دوم مربوط به خود فدراسیون است. خود فدراسیون می‌تواند ورود کند و براساس مستندات و شواهد اساسنامه خودش و فیفا که در انتخابات فوتبال‌مان مخدوش شده تصمیمات لازم را بگیرند. راه دیگری هم وجود دارد که مهدی تاج به احترام ملت عزیزمان و با توجه به جریحه‌دار شدن افکار عمومی استعفا بدهد. این دیگر مسئولیت وی است. وقتی ما به عنوان نهاد نظارتی در مجلس شورای اسلامی پرونده را تا به ثمر نشستن رها نخواهیم کرد، قطعی است. 

او خاطرنشان کرد: وقتی مجلس و قوه قضاییه استعلام پرونده‌های تاج را برای وزارت ورزش و فدراسیون ارسال می‌کنند، این چه قدرت پشت صحنه‌ای است که بر قانون ارجحیت دارد؟! به همین دلیل وزیر ورزش را در کمیسیون اصل ۹۰ خواهیم خواست تا او پاسخگوی این اتفاقات باشد.


 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه