English

لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۲؛

ایران - لهستان /جدال شاگردان عطایی برای صعود به ایتالیا

تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ باید به مصاف تیم ملی والیبال لهستان برود.

ایران - لهستان /جدال شاگردان عطایی برای صعود به ایتالیا

 

به گزارش خبرگزاری موج، جدال شاگردان عطایی برای صعود در جهنم ایتالیا مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ که امروز چهارشنبه ۲۹ تیر به میزبانی شهر بولونیا ایتالیا با حضور هشت تیم آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان باید خود را آماده حضور برابر تیم لهستان کند. دیداری که ۲۵ بار میان دو تیم تجربه شده و ۱۵ برد برای لهستان و ۱۰ برد هم برای ایران در پی داشته است. 

آخرین دیدار دو تیم هم بازمی گردد به هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها که با وجود میزبانی لهستان، بلند قامتان کشورمان توانستند خوش بدرخشند و تیم ملی والیبال این کشور را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهند.

اعتماد به جوان‌ها بازهم جواب می‌دهد؟

تیم ملی والیبال کشورمان با ترکیب ۱۴ نفره میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست به عنوان قدرتی‌زن دریافت‌کننده، محمدطاهر وادی و فاضل پژومان به عنوان پاسور، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امیررضا سرلک و محراب ملکی‌سرخی به عنوان مدافع میانی، امین اسماعیل‌نژاد و بردیا سعادت به عنوان قطر پاسور، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور به عنوان لیبرو در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها حضور پیدا خواهد کرد.

ترکیبی جوان که هر چند در مقاطع مختلف لیگ ملت‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری در کسب نتایج داشتند با این حال نشان دادند اگر بخواهند هیچ کاری نشد ندارد.

لهستان با ستاره هایش به میدان می‌آید

در مقابل ایران جوان، تیم ملی والیبال لهستان با ترکیب لکساندر اشلیوکا، کامیل سمنیوک، توماش فورنال، یاکوب کوچانوفسکی، جاکوب پوپیفتاک، ماتئوش بینیک، کارول بوترین، پاول زاتورسکی، لوکاس کاشمارک، بارتوش کورک، مارسین جانوش، گرگور لوماچ، کارول کلوس و بارتوش بدنوژ در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ حضور خواهد یافت.

لوماچ پاسور ۳۴ ساله این تیم بازیکنی است که علاوه بر قهرمانی جهانی، مدال‌های رنگارنگ بسیاری را در دنیای والیبال کسب کرده است و همچنین همبازی و آشنا به شیوه رقابت میلاد عبادی پور، کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان در پلاس لیگا است.

البته بازیکنان دیگری همچون کورک هم در ترکیب تیم ملی والیبال لهستان حضور دارند که در چند مقطع از لیگ ملت‌ها و یا مسابقات بین المللی به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شده است.

فدراسیون جهانی والیبال در راستای اهداف و استراتژی جدید خود سعی در بالا بردن سطح و اعتبار این رقابت‌ها دارد.

در همین راستا در سال‌های اخیر فدراسیون جهانی نتیجه این مسابقات مستقیماً در جدول رده‌بندی جهانی محاسبه می‌ کند و همچنین در اجلاس‌های خود از فدراسیون‌های عضو خواسته که با تمام قدرت در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

اما ایتالیایی‌ها در مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها میزبانی شایسته‌ای از تیم‌های شرکت کننده ندارند، تیم‌هایی که با تمام ستاره‌های خود به این آوردگاه آمده‌اند تا والیبال دنیا شاهد پیکاری تمام عیار برای معرفی تیم‌های برتر لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ باشد.

با توجه به اینکه در حال حاضر بولونیا هوای گرمی دارد، سالن‌های تمرینی مناسبی برای تیم‌ها تدارک دیده نشده و تیم‌ها در سالن بدون خنک کننده تمرین می‌کنند.

همچنین سالنی که برای بدنسازی به تیم‌ها اختصاص داده شده در کنار زمین مسابقه است که آن هم از شرایط مناسبی برخوردار نیست و رختکن‌های سالن تمرین چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سخت‌افزاری در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارند.

نبود دستگاه‌های خنک کننده و یخ‌ساز و همچینین فاصله زمانی نیم ساعته از هتل تا سالن تمرین، در هوای گرم بولونیا که اتوبوس‌های تیم‌ها قدرت لازم برای خنک کردن هوای داخل اتوبوس را ندارد، صدا اعتراض تیم‌ها را درآورده است.

ایتالیایی‌ها حتی از روی سهل‌انگاری در جریان میزبانی شام هم برای تیم ایران تدارک ندیدند و امکان تهیه غذا را ازسوی سرپرست تیم غیر ممکن دانستند.

نکته عجیب دیگر عدم ایجاد شرایط یکسان برای اقامت تیم‌های شرکت کننده در طول برگزاری مسابقات ازسوی میزبان است؛ بدین ترتیب که تیم‎‌های ایران، برزیل، ژاپن، فرانسه، هلند و لهستان در هتل سیدنی و تیم‌های آمریکا، ایتالیا در هتل دیگری اقامت دارند که هتل این دو تیم شرایط بهتری نسبت به هتل سیدنی دارد.

تیم ملی والیبال کشورمان قرار است در چارچوب رقابت‌های مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال روز پنجشنبه سی ام تیر ماه از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به مصاف تیم ملی والیبال لهستان برود.

برنامه کامل مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ نیز به شرح زیر می‌باشد:

چهارشنبه ۲۹ تیر

آمریکا - برزیل /ساعت ۲۰:۳۰

ایتالیا - هلند / ساعت ۲۳:۳۰

روز پنج‌شنبه ۳۰ تیر

فرانسه - ژاپن / ساعت ۲۰:۳۰

لهستان - ایران / ساعت ۲۳:۳۰

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه