English

ناهید کیانی قهرمان تکواندوی آسیا شد

ناهید کیانی نماینده وزن ۵۳- کیلوگرم تکواندوی بانوان ایران با شکست رقبای خود به مدال طلای آسیا رسید.

ناهید کیانی قهرمان تکواندوی آسیا شد

به گزارش خبرگزاری موج، بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۳۸۶ تکواندوکار از ۳۴ کشوراز امروز جمعه به مدت ۴ روز و به میزبانی کره جنوبی در سالن «هوبان» شهر چانچئون آغاز شد.

تیم ملی بانوان ایران در روز نخست این مسابقات دو نماینده داشت که حاصل تلاش آنها یک طلا و یک برنز بود و تنها نماینده تیم مردان ایران نیز به یک مدال برنز رسید.

ناهید کیانی نماینده وزن ۵۳- کیلوگرم ایران در مبارزه پایانی برای کسب مدال طلا  به دیدار «چاروس کامایوا»  نفر ۱۳ رنکینگ جهانی و دارنده مدال طلای آسیا و ارتش های جهان رفت و در نهایت دو بر صفر صاحب پیروزی شد و بر روی سکوی نخست آسیا ایستاد.

کیانی پیش از این دور نخست استراحت داشت  سپس  ۲ بر یک  (راند اول ۸ - ۳) و (راند دوم ۱۵ -۳) برابر کانابال از فیلیپین به برتری رسید و در دیدار دوم نیز با نتیجه ۲ بر صفر (راند اول ۶-۴) و (راند دوم ۱۲-۲) برابر  «وانگ ژیالو» از کشور چین  به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

 دانیال بزرگی در وزن ۶۸- کیلوگرم دیگر نماینده تیم مردان ایران در روز نخست بود. وی ابتدا برابر ژانگ از کره جنوبی ۲ بر صفر و با نتایج ۱۱ بر۳ و ۱۴ بر۲ پیروز شد و سپس مقابل حسین لطفی از افغانستان با حساب ۲ بر یک( ۱۶ بر ۴، ۱۴بر ۱۶ و ۱۶ بر ۱۰) به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی رسید اما در مرحله نیمه نهایی برابر اولوگ‌بک رشیدوف از ازبکستان و قهرمان المپیک توکیو با نتیجه ۲ بر صفر( ۱۱بر ۷ و ۱۱بر ۳) شکست خورد و به مدال برنز رسید.

همچنین زهرا شیدایی در وزن ۵۷- کیلوگرم نیز دیگر نماینده بانوان ایران در روز نخست قهرمانی آسیا بود. شیدایی پس از یک دور استراحت، در مرحله یک چهارم نهایی برابر یاسین یارا محمد از اردن ۲ بر صفر( ۶بر۴ و ۲ بر صفر)  به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. شیدایی در مرحله نیمه نهایی برابر لو زونگشی از کشور چین با نتیجه ۲ بر صفر( ۱۲ بر ۲  ۱۲ بر ۳ )  شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه