English

سرمربی تیم ملی هندبال:

تنها انگیزه من از آمدن به ایران پیروزی با این تیم است

وسلین وویوویچ گفت: تا کنون با ایران پیروزی کسب نکرده‌ام و این تنها انگیزه ام از انتخاب این تیم بود.

تنها انگیزه من از آمدن به ایران پیروزی با این تیم است

به گزارش خبرگزاری موج، وسلین وویوویچ سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران گفت: ایران امکانات خوبی در هندبال دارد و رئیس فدراسیون به این رشته علاقه‌مند است. متاسفانه بازی‌های آسیایی هانگژوی چین به تعویق افتاد و از بازی‌های کشور‌های اسلامی هم برنامه مشخصی نداریم. اگر در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کردیم بهتر می‌توانستم بگویم جایگاه هندبال ایران در کجا قرار دارد. در مسابقات هانگژو می‌خواستیم برای بهترین شدن تلاش کنیم، اما با شرایط فعلی تنها هدف ما قهرمانی جهان است. زمان زیادی تا آن مسابقات داریم و به دنبال برنامه ریزی اصولی هستیم.

وسلین وویویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران صبح امروز (شنبه) وارد ایران شد. او متولد ۱۹۶۱ میلادی است و سوابق درخشانی در عرصه مربیگری، باشگاهی، ملی و همچنین دوران بازیگری در کارنامه خود دارد. آخرین تجربه مربیگری او به سال ۲۰۲۱ در باشگاه مطرح واردار مقدونیه باز می‌گردد.

قراردادم از مربیان داخلی بیشتر است

درهای تیم ملی بر روی بازیکنان باز است و کاری به معیار‌های سرمربیان قبلی ندارم، همه بازیکنان برای من یکسان هستند و تقسیم بندی بازیکن لژیونر و داخلی و یا جوان و با تجربه را قبول ندارم. معیار من فقط بازیکن خوب و بد است. همچنین تا جایی که می‌دانم بازیکنان ایران به هیچ کدام از بازیکنان اروپایی شباهت ندارند و در کل باید بگویم بر اساس آن چه در لیگ دیدم، هندبال ایران بازیکنان مستعدی دارد. همچنین قرارداد من با فدراسیون هندبال ایران شاید با مبالغ اروپا متفاوت باشد اما از مربیان داخلی بیشتر است.

کسب عنوان چهارم المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با تیم ملی یوگسلاوی، کسب مقام دوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان با تیم ملی صربستان و مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۲ و قهرمانی نوجوانان جهان با همین تیم در سال ۲۰۰۵، کسب قهرمانی اروپا با تیم ملی نوجوانان صربستان و مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۴، کسب مقام پنجم قهرمانی بزرگسالان جهان در سال ۲۰۰۵ با تیم ملی بزرگسالان صربستان و مونته‌نگرو و کسب مقام سوم رقابت‌های قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ با تیم ملی بزرگسالان اسلوونی از جمله عناوین مهم وسلین ووجوویچ در عرصه مربیگری است.

می‌توانم با ایران کار‌های مثبتی انجام دهم

رئیس فدراسیون هندبال ایران با من قرارداد ۱۰ ماهه بست تا ابتدا عملکردم را مورد آزمایش قرار دهد و من مطمئن هستم که می‌توانیم کار‌های مثبتی با یکدیگر انجام دهیم. من تا به حال با ایران پیروزی کسب نکرده‌ام و این تنها انگیزه من بود که تیم ملی ایران را بر عهده بگیرم. همیشه بین انتخابم میان ۲ تیم که اولی افتخارات زیادی دارد و دومی نه، بیشتر دومی را انتخاب می‌کنم، زیرا اگر در اولی افتخاری کسب نکنید فاجعه است، اما اگر با تیم دومی افتخار کسب کنید خیلی دیده می‌شوید.

سرمربی مونته نگرویی تیم ملی هندبال ایران در عرصه مربیگری باشگاهی نیز سابقه درخشانی دارد. حضور در باشگاه‌های مطرح دنیا از جمله واردار مقدونیه و زاگرب کرواسی در کارنامه این مربی دیده می‌شود. قهرمانی در باشگاه‌های اسپانیا با تیم رئال سوسیداد و همچنین قهرمانی در باشگاه‌های اروپا و سه قهرمانی در سوپرلیگ هندبال مقدونیه و ۲ قهرمانی در جام باشگاه‌های مقدونیه با تیم واردار، از جمله دستاورد‌های این مربی مطرح در عرصه باشگاهی به شمار می‌آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه