English

صالحی امیری:

خود را همیشه پاسخگو می‌دانم/ تلاش کردیم از روزمرگی فاصله بگیریم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: خود را همیشه پاسخگو می‌دانم و حرف‌های امروز من همان مباحث چهار سال قبل است.

خود را همیشه پاسخگو می‌دانم/ تلاش کردیم از روزمرگی فاصله بگیریم

به گزارش خبرگزاری موج، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری اظهار داشت: خود را همیشه پاسخگو می‌دانم و حرف‌های امروز من همان مباحث چهار سال قبل است. خداراشاکریم که هر آنچه در روزهای اول به عنوان ایده سیاست و برنامه اعلام کردیم امروز به عنوان کارنامه خود نشان می‌دهیم. تلاش کردیم از روزمرگی فاصله بگیریم و با اهداف و پروژه‌های مشخص و نتایج قابل لمس گزارش عملکرد بدهیم.

وی تاکید کرد: در اولین دیدار با شما قول دادیم در ورزش ایران از حاشیه پرهیز و در متن حرکت کنیم. اعلام کردیم وحدت و انسجام را محور ورزش قهرمانی قرار می‌دهیم و از شکاف و مناقشه پرهیز می‌کنیم و امروز پس از پایان چهار سال قضاوت می‌کنید که اینگونه بوده و اجازه ندادیم هیچ چیز این همدلی را بهم بزنند‌. خیلی‌ها گفتند این امر شدنی نیست چون دو‌ دستگاه کمیته و وزارت ورزش با ماموریت موازی دچار چالش می‌شوند ولی دیدید علی‌رغم هم پوشانی‌هایی که در دو دستگاه وجود داشت بدون مناقشه و با وحدت مسیر را طی کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: به دنبال دیپلماسی ورزشی بودیم. چهار سال در مسیر دیپلماسی ورزشی حرکت کردیم و بیش از 150 جلسه با مسئولین ورزش جهان داشتیم و آخرین آن با مسئولین آسیا در تاشکند بود. محصول این دیپلماسی اول از همه کاهش تهدید نسبت به ورزش ایران بود و نتیجه دوم‌ تولید فرصت‌های جدید بود‌. امروز کمیته بهترین روابط سازنده را با کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا دارد و حق رای در آسیا را داریم.

وی تصریح کرد: قول افزایش بودجه دادیم. بهمن 96 که آمدیم، 44 میلیارد تومان بودجه و تخصیص بودجه 38 درصد بود ولی امروز بودجه مصوب ما بیش از 320 میلیارد بود و تخصیص ما صددرصد و برخی سال‌ها بیش از صددرصد بوده است. در این مدت بودجه فدراسیون‌ها افزایش یافت. در سال 1400 بودجه فدراسیون ها بین 120 تا 220 درصد افزایش داشت. میانگین افزایش بودجه در سال 1400 برای ورزش قهرمانی نسبت به بودجه مصوب 158 درصد بود.

صالحی امیری تاکید کرد: ما قول دادیم زیر ساخت‌ها را نوسازی و بازسازی خواهیم کرد و به گونه‌ای این کار را کردیم که تا 20 سال آینده جوابگو نیازها خواهد بود. هفته آینده نیز سالن مرکز جدید سنجش  آکادمی را با ظرفیت بیش  100 نفر افتتاح خواهیم کرد. باور داشتیم باید از ورزش قهرمانی به پهلوانی صعود کنیم و مسیر آن را با برنامه‌های فرهنگی دنبال کردیم‌.‌ برای المپیک 25 برنامه فرهنگی را پیش‌بینی کرده بودیم اما به دلیل محدودیت کرونا 5 برنامه را در تهران و توکیو محقق کردیم. وعده دادیم از ظرفیت نخبگان ورزشی با تشکیل اتاق فکر  استفاده می‌کنیم. در همین راستا 18 کمیسیون در کمیته ملی المپیک تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: وعده دادیم موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک را به عنوان مطالبه تاریخی ورزش ایران راه اندازی کنیم. این موزه جزو 5 موزه برتر در بین 23 موزه کشور است. این موزه کانون میراث ورزش ایران است. وعده دادیم تاریخ شفاهی ورزش کشور ثبت و ضبط شود و این کار با سرعت در حال پیگیری است.

صالحی امیری گفت: 3 میلیارد و 800 میلیون‌ تومان برای حمایت از پیشکسوتان هزینه شد و امسال این مبلغ را 5 میلیارد تومان پیش بینی کردیم. تلاش کردیم در این چهار سال در قالب 12 برنامه‌ای که مدون کردیم، حرکت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه