English

واکنش ها به پیروزی ایران مقابل عراق و صعود به جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به مصاف تیم ملی عراق رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید تا فوتبال ایران برای ششمین بار به جام جهانی صعود کند.

واکنش ها به پیروزی ایران مقابل عراق و صعود به جام جهانی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج، تیم ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب هفته هفتم مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در نهایت این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید تا تیم ملی برای ششمین بار به جام جهانی صعود کند.

بیشتر بخوانید:

گزارش زنده فوتبال ایران و عراق/ ایران 1 عراق 0

نتیجه بازی فوتبال ایران و عراق/ صعود زودهنگام یوزها به جام جهانی 2022 قطر

سیدرضا صالحی امیری گفت: امروز یک ملت پیروز شد. اینجا نماد شادی و خنده یک ملت بود. امروز ۸۶ میلیون نفر خوشحال بودند. دعای مردم امروز جواب داد و این تیم توانست به جام جهانی برسد و کام ملت ایران را شیرین کند.

حمید سجادی گفت: این صعود را به همه ملت ایران تبریک می گویم و از آقای رئیس جمهور و معاون اول ایشان تشکر می کنم که همه نوع حمایتی از تیم ملی داشتند.

وی ادامه داد: امیدوارم همه کنار تیم ملی باشیم و این تیم را دعا کنیم تا بازیهای بعدی بهترین بازیهای تدارکاتی اش باشد و در بازیهای پیش رو متفاوت با ادوار گذشته باشیم و یک مرحله در جام جهانی صعود کنیم.

مهدی طارمی گفت: با این پیروزی دل مردم برای ساعت ها خوش شود برای ما کفایت می کند.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در دیدارهای آینده هم به پیروزی برسیم و هم دل مردم را بیشتر شاد کنیم و هم قدرت ایران را در آسیا نشان دهیم.

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: به همه دست اندرکاران ورزش این صعود را تبریک می گویم. به بازیکنان و مربیان پرتلاش تبریک می گویم. امشب دو اتفاق رخ داد. یکی این که به جام جهانی راه پیدا کردیم و دوم این که سریعترین صعود را داشتیم.

وی ادامه داد: تیمی که شکل گرفته افتخار آمیز در طول تاریخ عمل خواهد کرد و دیدارهای آینده را هم با پیروزی پشت سر خواهد گذاشت.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌ جهانی ۲۰۲۲ را تبریک گفت. متن پیام تبریک قالیباف به شرح زیر است:

«بسم‌ الله الرحمن الرحیم

صعود افتخارآمیز غیورمردان تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر موجب شادمانی و مسرت مردم‌ عزیز ایران شد. ملت ایران به شما قهرمانان دلاور خود افتخار می‌کند.

ضمن تبریک این افتخارآفرینی به ملت بزرگ ایران، مربیان، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان، امیدوارم جوانان دلاور کشورمان همواره در تمامی عرصه‌ها پیروز و سرافراز باشند.

بیشتر بخوانید:

پیام تبریک رئیس جمهور درپی راه‌ یابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی

مهدی ترابی گفت: امیدوار هستیم در جام جهانی نیز بتوانیم نتایج خوبی در شان تیم‌ملی فوتبال ایران کسب کنیم.

وی در رابطه با این که چه اتفاقی افتاده تا تیم‌ ملی ایران بتواند ۱۴ دیدار خود را بدون شکست پشت سر بگذارد، بیان کرد: این اتفاق نتیجه تلاش تمامی بازیکنان و ‌ کادر فنی بود و تمامی بازیکنان درون زمین با وجود به میدان می‌رفتند و خداروشکر که نتیجه آن را نیز کسب کردیم.

ترابی در رابطه با این که چقدر برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شانس داریم، عنوان کرد: بازی‌های سختی را در جام جهانی فوتبال پیش‌رو داریم و تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا همانگونه که توانستیم شگفتی‌ساز شویم و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را تجربه کنیم در جام جهانی نیز به مرحله حذفی صعود کنیم.

 وحید امیری گفت: خدا را شکر که توانستیم که بازی را ببریم و به جام‌جهانی صعود کنیم. امیدوارم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: این پیروزی را به همه مردم تبریک می‌گویم و امیدوارم این پیروزی‌ها ادامه داشته باشد.

سیدحسن خمینی با انتشار تصویر گل تیم ملی فوتبال مقابل عراق در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال به بازی‌های جام جهانی قطر بر همه دوستان مبارک باد!

باید به همه دست‌اندرکاران، مربی خوب تیم که بی هیچ ادعا کاری بسیار بزرگ را رقم زد و بازیکنان خوب تیم ملی تبریک گفت.

این آغاز راه است… باید برای قرارگرفتن در «سیدهای بهتر» همه تلاش را مصروف کنیم.

در این روزهای سختی، شادی صعود به جام جهانی بهترین ارمغان بود.»

 امیر عابدزاده گفت: این پیروزی لطف خدا بود و مردم نیز حمایت کردند و خوشبختانه توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

وی در مورد اینکه در این دیدار به عنوان دروازه‌بان درون دورازه‌ تیم‌ملی فوتبال ایران قرار گرفت، ‌ بیان کرد: تصورش را می‌کردم و می‌دانستم اگر تلاش کنم خدا به من پاداش می‌دهد.

احمد وحیدی وزیر کشور در پیامی صعود تاریخی و مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی قطر تبریک گفت.

متن پیام وحیدی بدین شرح است:

«صعود تیم ملی فوتبال کشور به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موجبات خوشحالی و مسرت ملت بزرگ ایران را فراهم ساخت.

این پیروزی بزرگ که در سایه وحدت، همدلی و اتحاد مثال‌زدنی همه اعضای کادر فنی تیم ملی به دست آمد، بار دیگر نشان داد که باور و ایمان به پیروزی رمز موفقیت‌هاست و انشاءالله با حفظ همین روحیه و انگیزه در قطر هم تاریخ‌ساز شوند و برگ جدیدی بر تاریخ پرافتخار این مرز و بوم بیفزایند.»

محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی در پیامی نوشت: صعود مقتدارنه و دلنشین تیم ملی فوتبال به جام جهانی قطر که با تلاش خستگی ناپذیر و غیرت و هوشمندی جوانان عزیز و برومندمان بدست آمد را به ملت بزرگ و به ویژه ورزشکاران سربلند میهن اسلامی ایران صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

امروز بار دیگر برگ دیگری بر کتاب پرافتخار ایرانیان افزوده شد و جوانان با غیرت این سرزمین در عرصه ورزش دل همه ملت ایران را شاد کردند و حماسه‌ای دیگر آفریدند. اینجانب ضمن تبریک مجدد این پیروزی درخشان به ملت بزرگوار ایران و مسئولان، مربیان، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال، آرزومندم کلیه جوانان کشورمان در تمامی رقابت‌ها و نیز در عرصه زندگی سربلند و پیروز باشند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، در پیامی نوشت: صعود غرور آفرین و افتخار آمیز تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی قطر را به مردم عزیز کشورم، بازیکنان و دست اندرکاران تیم و عموم علاقه‌مندان به ورزش تبریک عرض می‌کنم.در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن پیروزی ملت بزرگ ایران، این بهترین هدیه از سوی جوانان برومند و رشید این سرزمین به هموطنان سرافراز بود و باعث شادی دل آنها شد.

به امید موفقیت روزافزون برای همه ورزشکاران غیور کشورمان. برافراشته باد پرچم و نام ایران.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشته است: درود بر غیورمردان تیم ملی فوتبال که با صعود افتخارآمیز به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دل یک ملت را شاد و فوتبال ایران عزیزمان را جهانی کردید. این افتخار آفرینی را به ملت بزرگ ایران، مربیان، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان تبریک می گویم و امیدوارم جوانان دلاور کشورمان همواره در تمامی عرصه‌ها پیروز و سرافراز باشند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در پیامی نوشت: بی‌شک این موفقیت بزرگ در سایه تلاش و برنامه‌ریزی بی‌وقفه مربیان، بازیکنان و دست اندرکاران ورزش کشور و حمایت بی‌دریغ مردم به دست آمده است و بار دیگر نشان داد که همدلی و هم افزایی ملی می‌تواند در همه عرصه‌ها، ما را به قله‌های پیروزی و پیشرفت رهنمون سازد.

علی حدادی نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک این پیروزی، نوشت: پیروزی‌ مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان و راه‌یابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، موجی از شادی و شعف را برای مردم به ارمغان آورد.

این پیروزی شکوهمند که نشانه‌ تلاش و اقتدار یک ملت سربلند است را به همه ایرانیان و ایران دوستان، تبریک می‌گویم.

پیروزی ایران در رسانه‌های عربی نیز بازتاب داشت.

الریاضیه: ایران با شکست عراق راهی جام جهانی شد

این روزنامه عربستانی نوشت: ایران با پیروزی برابر عراق صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد. مهدی طارمی، ستاره پورتو، توانست تک گل ایران را در این بازی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، به ثمر برساند. تیم ایران در گروه نخست عالی کار کرد؛ به طوری که در هفت بازی توانست شش پیروزی و یک مساوی به دست آورد تا مقتدرانه راهی قطر شود. ایران در این بازی چند ستاره خود مثل نوراللهی، سردار آزمون، مهدی قایدی، حاج‌صفی و مجید حسینی را به خاطر ابتلا به کرونا در اختیار نداشت. البته عراق هم هشت بازیکن خود را در اختیار نداشت.

الریاضیه در ادامه نوشت: ایران بعد از دو سال شاهد حضور تماشاگران زن بود. ایران با آرامش بازی کرد و توانست فرصت‌های خوبی را خلق کند. نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم خط دفاعی عراق از هم پاشید و ایران سرانجام توانست گل پیروزی را به ثمر برساند تا همچون دیدار رفت به‌راحتی به پیروزی برسد.

الجزیره: ایران راهی جام جهانی شد و عراق مشکوک به تخلف میزبان در تست‌های کرونا

این روزنامه قطری هم نوشت: ایران توانست با پیروزی برابر عراق صعود خود را به قطر قطعی کند. این در حالی بود که عراقی‌ها به تست‌های گرفته‌شده در ایران که منجر به غیبت هشت بازیکن این تیم شد، مشکوک بودند و حتی به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم شکایت کردند.

الجزیره در ادامه نوشت: قبل بازی به خاطر اتهاماتی که فدراسیون فوتبال عراق به ایران وارد کرد، فضای سنگینی به وجود آمد. عراقی‌ها بر این باور هستند که ایران به عمد نتیجه کرونای هشت بازیکن را مثبت اعلام کرد. به هر حال بازی با پیروزی ایران به پایان رسید تا این تیم راهی جام جهانی شود.

صدی البلد: ایران برابر عراق پیروز شد و به عنوان نخستین تیم صعود کرد

این روزنامه لبنانی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر عراق توانست با یک گل به پیروزی برسد. تک گل این بازی را که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، مهدی طارمی به ثمر رساند تا ایران به عنوان نخستین تیم از آسیا صعود خود را به جام جهانی قطعی کند.

الاهلی: ایران در روز تاریخی برای زنان برای سومین بار پیاپی راهی جام جهانی شد

این روزنامه مصری هم نوشت: ایران توانست با تک گلی که ستاره پورتو به ثمر رساند، عراق را در انتخابی جام جهانی شکست دهد تا صعودش را به جام جهانی ۲۰۲۲ جشن بگیرد. بازی در سطح خوبی برگزار شد و ایران بازی بهتری را به نمایش گذاشت. ایران با این پیروزی با ۱۹ امتیاز راهی جام جهانی شد. ایران برای سومین بار پیاپی است که حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند. در این بازی شاهد حضور زنان در ورزشگاه آزادی بودیم. این برای نخستین بار بعد از دو سال است که زنان در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند.

عراق اسپورت: شکستی دیگر و هیچ

این سایت عراقی هم نوشت: تیم ملی فوتبال عراق در دیدار برگشت برابر ایران هم شکست خورد. هیچ چیز جدید و قابلی ذکری در تیم ندیدیم. معلوم نیست که چرا فدراسیون فوتبال اصرار دارد که با این مربی ادامه دهد. تیم بعد از هفت بازی هنوز یک پیروزی هم کسب نکرده است.

این سایت عراقی نسبت به حضور کم‌اقبال زیدان هم اعتراض داشت و نوشت: زیدان اقبال از منچستریونایتد به تیم آمد اما تنها چند دقیقه بازی کرد.

بیشتر بخوانید:

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان را تبریک گفت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه