English

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

نتیجه بازی فوتبال رئال مادرید و منچسترسیتی/ صعود رئال مادرید به فینال

دیدار تیم های فوتبال رئال مادرید و منچسترسیتی در رقابت های نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز شد.

نتیجه بازی فوتبال رئال مادرید و منچسترسیتی/ صعود رئال مادرید به فینال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج، تیم های فوتبال رئال مادرید و منچسترسیتی در رقابت های نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 ساعت 23:30 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند در نهایت این دیدار با نتیجه سه بر یک به نفع رئال مادرید به پایان رسید و این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

پیش از این لیورپول با عبور از ویارئال فینالیست شد. رئال مادرید در یک بازی دراماتیگ دیگر در سانتیاگو برنابئو منچسترسیتی پپ گواردیولا را از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان محروم کرد و خود حریف لیورپول شد.

بیشتر بخوانید:

پخش زنده بازی فوتبال رئال مادرید و منچسترسیتی از شبکه سه سیما

 

ترکیب رئال مادرید:

کورتوا، کارواخال، میلیتائو، ناچو، کروس، بنزما، مودریچ، کاسمیرو، والورده، وینیسیوس و مندی

ترکیب منچسترسیتی:

ادرسون، واکر، دیاز، لاپورت، کانسلو، رودری، دی بروین، برناردو، محرز، ژسوس و فودن

نیمه نخست:

در همان دقایق ابتدایی و روی ارسال دنی کارواخال از سمت راست می توانست گل اول را به ثمر برساند، اما ضربه سر کریم بنزما دقیق نبود و از بالای دروازه سیتی به بیرون رفت.

در دقیقه 10 این دیدار بود که اولین فرصت سیتی روی حرکت ریاض محرز ایجاد شد، اما ضربه محکم او از زاویه ای بسته با مهار خوب تیبو کورتوا همراه شد. دقایقی بعد و روی ارسال زمینی فده والورده بود که کریم بنزما فرصت داشت دروازه سیتی را باز کند، اما ضربه او از وسط محوطه به سمت آسمان رفت.

دقیقه 20: کوین دی بروین با پاس دقیق خود باعث شد برناردو سیلوا در سمت راست محوطه رئال مادرید تقریبا در موقعیتی تک به تک قرار بگیرد. ستاره پرتغالی ضربه محکم خود را به سمت دروازه رئال مادرید نواخت، اما تیبو کورتوا با عکس العمل تماشایی خود به‌خوبی سد راه این ضربه شده و دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه 42: توپ کریم بنزما به بیرون رفت.

در اواخر نیمه اول این بار فیل فودن از پشت محوطه جریمه رئال مادرید دروازه این تیم را تهدید کرده و می‌توانست گل اول را به ثمر برساند، اما باز هم تیبو کورتوا درخشان ظاهر شده و شوت فنی و محکم ستاره جوان و انگلیسی سیتی را تهدید کرد.

داور دو دقیقه وقت تلف شده در نظر گرفت.

 نیمه اول دیدار دو تیم رئال مادرید و منچسترسیتی در برنابئو در شرایطی با تساوی بدون گل به اتمام رسید که هر دو تیم فرصت‌هایی برای زدن گل اول داشتند، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و همه چیز به نیمه دوم موکول شد. اما هر چقدر بازیکنان رئال مادرید با بی دقتی موقعیت‌های خود را هدر می‌دانند، در آن سوی میدان این تیبو کورتوا بود که با واکنش‌های خود جلوی گلزنی بازیکنان سیتی را می‌گرفت.

نیمه دوم:

در همان ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم بود که دنی کارواخال از سمت راست حرکت کرده و ارسالی زمینی و دقیق روی دروازه منچسترسیتی داشت. توپ در سمت مخالف به وینیسیوس جونیور رسید و او در حالی‌که مدافع یارگیری را مقابل خود نمی‌دید، می‌توانست به‌راحتی دروازه ادرسون را باز کند. اما ضربه ستاره برزیلی رئال مادرید بسیار ضعیف نواخته شده و از کنار دروازه به بیرون رفت تا بهترین موقعیت این تیم برای باز کردن دروازه سیتی در حدود یک ساعت اول مسابقه از دست برود.

دقیقه 90 بازی بود که کریم بنزما از سمت چپ توپی را به درون محوطه جریمه فرستاد تا رودریگو گوئس با یک بغل پا کار را برابر کند.

برنابئو که منفجر شده بود بازیکنان را رو به جلو هدایت کرد و یک دقیقه بعد روی ارسال دنی کارواخال، بازهم رودریگو بود که گلزنی کرد. این بار ضربه سر او به درون دروازه رفت تا رئال در دو دقیقه بازی باخته را با برد عوض کند و کار به وقت های اضافه کشیده شود.

 رئال مادرید وقت اضافی را نیز درخشان شروع کرد و با متوقف شدن کریم بنزما در محوطه صاحب یک ضربه پنالتی شد. خود این بازیکن پشت توپ قرار گرفته و موفق به زدن گل سوم تیمش شد.

در اواخر نیمه اول وقت اضافی بود که سیتی فاصله ای تا زدن گل دوم خود نداشت، اما ضربه سر فودن را کورتوا به زیبایی مهار کرد و در ریباند نیز فرناندینیو در مقابل دروازه خالی ناکام ماند. در نیمه دوم رئال مادرید به خوبی جریان بازی را کنترل کرده و بدون دادن موقعیت به حریف، شب تاریخی را تکمیل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    خیلی

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه