English

حذف استقلال، پرسپولیس و گل گهر از لیگ قهرمانان آسیا

با اعلام «فوتی رنکینگز» تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را ندارند.

حذف استقلال، پرسپولیس و گل گهر از لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش خبرگزاری موج، با اعلام «فوتی رنکینگز» تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را ندارند.

به نوشته این رسانه، کنفدراسیون فوتبال آسیا این تصمیم را روز گذشته گرفته است. به این ترتیب در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ و از ایران تنها سپاهان و فولاد خوزستان حضور خواهند داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی پیش به سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای هشدارهای لازم را داده بود تا نواقص خود را رفع کنند.

توضیحات AFC درباره حذف استقلال و پرسپولیس

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در توضیح تصمیم خود نوشت: «کمیته کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت مجوز باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان (هر سه از ایران) را برای حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا بر اساس مواد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ آیین نامه مجوز باشگاه‌های AFC را لغو کند.

کمیته تشخیص داد که سه باشگاه تمام معیارهای اجباری (طبق ماده ۳.۱ و ۳.۲ (a) مقررات مجوز باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا) را برآورده نکرده‌اند و بر این اساس، نباید مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا به آنها داده شود. باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ محروم شدند. علاوه بر این، کمیته کنترل درخواست فوق‌العاده ارائه شده توسط باشگاه گل گهر سیرجان را رد کرد.»

در رای کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین آمده است که AFC اقدامات لازم را برای تضمین اجرای این تصمیم اتخاذ خواهد کرد و پرونده این سه باشگاه به کمیته اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی و اقدام بیشتر ارجاع می‌شود. (در صورت صلاحدید)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه