English

الساندرا کمپدلی

با مربیان بزرگی مثل ولاسکو کار کرده‌ام

سرمربی ایتالیایی تیم والیبال زنان ایران گفت: من با مربیان بزرگی در والیبال همکاری داشتم.

با مربیان بزرگی مثل ولاسکو کار کرده‌ام

به گزارش خبرگزاری موج، نشست خبری الساندرا کمپدلی سرمربی ایتالیایی تیم والیبال زنان ایران در کمیته ملی المپیک برگزار شد. کمپدلی در این نشست ابتدا با زبان فارسی سال نو میلادی را تبریک گفت و سپس بیان کرد: من الساندرا یک مربی پایه سوم ایتالیا هستم. با بسیاری از باشگاه های لیگ برتر ایتالیا کار کرده‌ام و خیلی از بازیکنان که در لیگ برتر هستند با من کار کرده اند.  در بخش ملی والیبال مردان هم کار کردم. برای جام جوانان زیر ۱۹ سال به عنوان کمک مربی حضور داشتم. برای والیبال بانوان به مدت ۱۳ سال در یکی از استان های ایتالیا کار کردم. البته در تمام این سالها با تیم های ملی ایتالیا همکاری داشتم. شانس و امکان این را داشتم با مربیان  بزرگ همکاری داشته باشم مانند ولاسکو.  

او ادامه داد: من یک معلم هستم و در دانشگاه تکنولوژی جدید والیبال را تدریس می کنم و مدرس بین المللی هستم. ۲ پسر دارم و پسرهایم در والیبال سری A و B بازی می‌کنند. یکی از پسرهایم ناشنوا است و  این باعث شد وارد والیبال ناشنوایان شوم و از سال ۲۰۱۶  در این بخش همکاری داشته ام و به اهداف خوبی هم رسیدیم. مربیگری در بخش بانوان باعث شد خیلی انسان بهتری باشم.

کمپدلی در مورد برنامه های خود در بخش استعدادیابی و رده پایه بیان کرد: دو نوع هدف با فدراسیون ایران مطرح کرده ام یکی ارتقاء جایگاه والیبال ایران در آسیا است و دوم اطمینان از اینکه این جایگاه پایدار بماند. این کار را از طریق کار کردن با دختران جوان می‌توان انجام داد. برای ایجاد یک ساختار پایدار و سطح بالاتر استعدادیابی انجام می دهیم و والیبال را در تمام ایران پیشرفت می‌دهیم.

او در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان لازم دارد تا جایگاه والیبال زنان را ارتقاء دهد؟ گفت: الان نمی توانیم به این سوال پاسخ بدهیم چون تازه با والیبال زنان ایران آشنا شده‌ام و باید کار کنم و سپس به این پرسش پاسخ دهیم.

سرمربی زنان در مورد شناخت خود از تیم های آسیایی گفت: تمام تیم های آسیایی را می شناسم چون همیشه آنها را دنبال می کردم. دوست من مربی کره ای است و تیم های آسیایی را دنبال می کردم.

کمپدلی در پاسخ به این پرسش که مدیریت فدراسیون ایران را چگونه دیده است؟ تصریح کرد: ۱۵ روز مهمان فدراسیون بوده‌ام و برایم بسیار ارزشمند بود. توانستم برخی بازی های لیگ برتر مثل سایپا و باریج  را ببینم. در ماه ژانویه ایران نخواهم بود اما همچنان بازی های تیم ها را به صورت آنلاین دنبال می کنم. قبلا هم بازی های ایران را دنبال می کردم‌. دختران و بانوان عادت به تمرینات زیادی دارند و به آنچه انجام می دهند متمرکز هستند. خیلی از دختران را دیدم که استعداد رسیدن به سطح بالای والیبال را دارند. بر این اعتقاد هستم ایران استعداد های زیادی دارد. هنوز موفق به دیدن دختران ایرانی که خارج از کشور هستند نشدم مانند مهتاب، نگین، سودابه، قطعا به زودی با آنها ملاقات می کنم‌.

او افزود:  از برخی باشگاه ها مانند پیکان، باریج و ذوب آهن بازدید کردم. برایم خیلی مهم بود بدانم والیبال ایران چگونه گسترش یافته است. قرار ملاقات مهم با نایب رییس و آخرین سرمربی تیم ملی داشتم. با مربیان نوجوانان هم ملاقات داشتم و به این فکر کردیم چگونه با هم همکاری کنیم. از همان ابتدا مشخص کردم که من اینجا نیامده ام که کار آنها را قضاوت کنم و برعکس از آنها تشکر می کنم. من می خواهم متدهای جدید را به کاری که قبلی ها انجام  دادند، اضافه کنم. تجربه مربیان ایرانی برای شناخت بهتر به من کمک می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی