English

تمجید قهرمان جهان از کشتی ایران

مالخاس آمویان قهرمانی کشتی فرنگی جهان معتقد است ایران در کشتی دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تمجید قهرمان جهان از کشتی ایران

به گزارش خبرگزاری موج، مالخاس آمویان کشتی گیر ارمنستانی و دارنده مدال طلای وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی جهان در نروژ با بیان اینکه ایران قهرمانان بزرگی دارد و همواره در مسابقات جهانی و المپیک خوش درخشیده است، گفت: ایران در کشتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این موضوع را به سراسر دنیا ثابت کرده است، همچنین ایران قهرمانان بزرگی دارد که طرفداران کشتی در سراسر جهان به آن‌ها افتخار می‌کنند.

حمید سوریان را دوست دارم

او در ادامه با اشاره به اینکه ایران واقعاً کشتی گیران بزرگی داشته و دارد عنوان کرد: من حمید سوریان را همیشه به عنوان یک الگو دوست دارم و برای او احترام زیادی قائل هستم.

آمویان در خصوص وضعیت کشتی در ارمنستان، اظهار کرد: در ارمنستان به کشتی توجه می‌شود و برنامه‌های خوبی نیز اجرا شده که من آن‌ها را تحسین میکنم؛ همچنین کشتی در ارمنستان طرفداران زیادی دارد.

او با اشاره به مسابقات قهرمانی جهان در نروژ گفت: من در مسابقات جهانی نروژ حضور داشتم و مهمترین مدال خودم را در این رقابت‌ها کسب کردم، اتفاقاً ایرانی‌ها در این دوره از مسابقات خوش درخشیدند.

قهرمان کشتی جهان به سطح مسابقات نروژ اشاره کرد و گفت: رقابت‌ها سطح بالایی داشت، کشتی گیران بسیار خوبی در وزن من حضور داشتند که یکی از آن‌ها کشتی گیر ایرانی (محمد رضا مختاری) بود.

آمویان که سابقه حضور در تیم سینا صنعت ایذه را دارد درباره این تیم گفت: سینا صنعت ایذه یکی از بهترین تیم‌های دنیا است، خاطرات فوق العاده‌ای از زمان حضورم در این تیم دارم، سینا صنعت و هوادارانش همیشه در قلب من جای دارند.

دوست دارم قهرمان المپیک شوم

این کشتی گیر ارمنستانی در مورد المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: خیلی زود است که به بازی‌های المپیک فکر کنیم، قبل از آن مسابقات زیادی وجود دارد، اما یکی از اهداف مهم من این است که قهرمان المپیک شوم.

دارنده مدال‌های طلا جهان و اروپا به مربیان ایرانی اشاره کرد و گفت: کشور ایران مربیان بسیار خوبی دارد، اما من محمد بنا، ملک محمد بویری و حمید با وفا را واقعاً دوست دارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه