English

رکوردی که فدراسیون عزیزی خادم شکست!/ فاجعه‌ای به نام لیگ برتر!

در شرایطی که تنها ۸۰ بازی از ۲۴۰ بازی بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر برگزار شده، نتایج ۴ مسابقه با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تعیین شده است.

رکوردی که فدراسیون عزیزی خادم شکست!/ فاجعه‌ای به نام لیگ برتر!

به گزارش خبرگزری موج، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال چندی پیش در جمع مربیان فوتبال ایران از عملکرد خود و مجموعه تحت مدیریتش در فوتبال ایران قاطعانه دفاع کرد و منتقدان را به واسطه نقد‌های پرشمار به عملکرد این مجموعه سرزنش کرد.

اما مرور اتفاقات عجیب و غریب تنها در برگزاری رقابت‌های لیگ برتر این واقعیت را نشان می‌دهد که مدیریت فوتبال ایران نه تنها قابل دفاع نبوده بلکه به شدت ضعیف و بحث برانگیز بوده که باعث پیدایش هرج و مرج در جریان مسابقات شده است.

شاید عزیزی خادم به واسطه تعریف و تمجید‌های اطرافیانش برای خود و کابینه‌اش نمره ۲۰ را در نظر بگیرد، اما آمار‌ها عملکرد فاجعه‌بار مجموعه مدیریتی فوتبال را نشان می‌دهد.

در شرایطی که تنها ۸۰ بازی از ۲۴۰ بازی بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ حرفه‌ای برگزار شده است، چهار بازی با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سه بر صفر اعلام شده است! یعنی از یک سوم مسابقات لیگ برتر، نتیجه چهار دیدار به واسطه تخلفات روی داده و غفلت مسئولان برگزاری مسابقات و دیگر ارکان اجرایی فوتبال خارج از مستطیل سبز تعیین شده؛ اتفاقی که در دنیا بی‌سابقه است و در صورتی که مدیران فدراسیون فوتبال این پدیده را به نگارندگان کتاب گینس اعلام کنند بدون شک این رکورد فاجعه آمیز به نام مدیریت عزیزی خادم در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

هرچند امروز مسئولان فدراسیون فوتبال با زیرکی تمام تلاش می‌کنند بار مسئولیت در جریان تخلفات روی داده در پرونده بازیکن غیرمجاز گل‌گهر را به سمت باشگاه سیرجانی سوق دهند تا خود در امان بمانند، اما واقعیت این است که به همان اندازه که مدیران و مسئولان گل‌گهر در استفاده از این بازیکن غیرمجاز مقصر هستند، زیر مجموعه عزیزی خادم نیز در این آبروریزی تاریخی سهم دارند.

شاید آقای رئیس و همکارانش در برهه کنونی با پاک کردن صورت مسأله، قصور و ناکارآمدی دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال و مدیریت سازمان لیگ را از هرگونه ایرادی مبرا دانند، اما ناگفته پیداست عوامل فدراسیون فوتبال نیز در بروز این تخلفات نقش انکارناپذیری دارند، که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت.

اما تا مادامی که عوامل رسانه‌ای نزدیک به فدراسیون فوتبال با هدف پوشش ناکارآمد‌های موجود در سیستم اقدام کنند و از طرفی اشتباهات وحشتناک مسئولان سازمان لیگ و دپارتمان داوری را پوشش دهند، نمی‌توان امیدوار بود که چنین اتفاقاتی تکرار نشود. از این رو بعید نیست آمار بازی‌های سه بر صفر با رأی کمیته انضباطی تا پایان لیگ بیست و یکم افزایش پیدا نکند.

جالب‌تر اینکه مدیران فدراسیون فوتبال همچنان اصرار دارند فوتبال ایران در زمره قطب‌های نخست فوتبال آسیاست و قابلیت‌های فراوانی را دارد که از دستیابی به آن‌ها محروم مانده است؛ غافل از اینکه نیم نگاهی به کارنامه خود در این مدت کوتاه داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی