English

یک جام و شش مدعی! / ۵ نکته طلایی این هفته لیگ برتر ایران

برد استقلال و پرسپولیس، شکست گل گهر و سپاهان؛ رقبای قهرمانی صدای نفس‌های همدیگر را می‌شنوند.

یک جام و شش مدعی! / 5 نکته طلایی این هفته لیگ برتر ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج، برد استقلال و پرسپولیس، شکست گل گهر و سپاهان؛ رقبای قهرمانی صدای نفس‌های همدیگر را می‌شنوند.

 

شش مدعی برای یک جام

در حالی که یک سوم مسابقات لیگ برتر این فصل گذشته، صدر جدول لیگ برتر فشردگی عجیبی را به خودش می‌بیند. استقلال و آلومینیوم 20 امتیازی، گل گهر و سپاهان و پرسپولیس با 19امتیاز و مس رفسنجان 18امتیازی حالا نزدیک هم حرکت می‌کنند. 6مدعی قهرمانی با تنها دوامتیاز اختلاف؛ اتفاقی که مدت‌ها در لیگ برتر شاهدش نبودیم و جذابیت خاصی به ادامه مسابقات این فصل می‌دهد.

مهندس سد ساز!

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که استقلال این فصل را به عنوان مدعی شروع کرده و به صدر جدول تکیه زده، مدل دفاعی بدون نقصی است که فرهاد مجیدی برای تیمش طراحی کرده است. مثلث سه نفره‌ای که با مرادمند، سیاوش یزدانی و عارف آقاسی اجازه نفس کشدن به هیچ خط حمله‌ای نمی‌دهد. البته گابریله پین، دستیار ایتالیایی مجیدی هم نقش پررنگی در این ساخته شدن این سد رسوخ‌ناپذیر داشته است. مدافعینی که اگر تا انتهای فصل همین نمایش را ادامه دهند، استقلالی‌ها باید منتظر جشن قهرمانی باشند.

گل گهر و همان همیشگی

عادت بد گل گهر سیرجان به سرمربیگری امیر قلعه‌نویی امتیاز دادن در مسابقاتی است که کسی توقع شکست خوردن از آنها را ندارد. به این مشکل سندروم باخت‌های خانگی را هم اضافه کنید. مانند اتفاقی که شب گذشته دوباره مقابل فولاد خوزستان تکرار شد تا گل گهر صدرنشینی را با سکوی سوم عوض کند. امیرخان برای مدعی جام بودن، چاره‌ای جز رفع این نقیصه ندارد.

مشکل سپاهان؛ بحران خط حمله!

با این‌که سپاهانی‌ها در خط حمله این فصل سروصدای زیادی راه انداختند و با جذب شهریار مغانلو و حفظ آقای گل فصل گذشته سجادشهباززاده، امید زیادی به تکرار موفقیت‌های دهه 80 داشتند، اما موتور گلزنی مغانلو و شهباززاده خاموش شده و عجیب این‌که بهترین گلزن سپاهان تا اینجای کار دانیال اسماعیلی‌فر مدافع است که 3گل برای زردها زده. امید اصفهانی‌ها برای قهرمانی، تنها با بازگشت دومهاجم تیم به گلزنی رنگ واقعیت می‌گیرد.

بحران پرسپولیس؛ باز هم داوری!

شاگردان یحیی تا اینجای فصل روند سینوسی را طی کرده‌اند؛ گاهی نمایشی خوب مثل دیدار با پیکان، گاهی ناامیدکننده مثل آلومینیوم و گل گهر و هوادار. سرخ‌ها با جدایی کنعانی‌زادگان و شجاع‌ خلیل‌زاده هنوز نتوانسته‌اند به وضعیت خط دفاع سروسامان بدهند و فرشاد فرجی تا امروز کادرفنی را ناامید کرده است. مشکل دوم پرسپولیسی‌ها هم اشتباهات داوری است که تقریبا در هر مسابقه فصل به ضررشان ادامه دارد و ممکن است از لحاظ روانی آنها را دچار آشفتگی کند. راه قهرمانی از آرامش و خط دفاع منسجم می‌گذرد؛ چیزی که سرخ‌ها آن را برای قهرمانی کم دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه