English

معاون زنان وزارت ورزش و جوانان:

افزایش سهمیه رشته‌های تیمی زنان در بازی‌های آسیایی

مریم کاظمی پور گفت: هیچ سلبریتی‌ای به اندازه ورزشکاران نمی‌تواند افتخار آفرینی کند و هیچ رتبه بین‌المللی با اینکه ورزشکاران پرچم ایران را به اهتزاز درمی‌آورند و سرود ایران را می‌نوازند، قابل مقایسه نیست‌.

افزایش سهمیه رشته‌های تیمی زنان در بازی‌های آسیایی

به گزارش خبرگزاری موج، امروز ۱۷ آذر، مریم کاظمی پور معاون زنان وزارت ورزش از اردوی تیم ملی تیراندازی بازدید کرد. در این بازدید جواد فروغی در معرفی از حسین باقری مربی تیم ملی تفنگ گفت که "لازلو همیشه از باقری تعریف می‌کرد و می‌گفت تا زمانی که باقری هست چه نیازی به مربی خارجی دارید."

بعد از آن مریم کاظمی پور در بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی در جمع ملی‌پوشان اظهار کرد: رویکرد حمایتی من ورزشکاران کل کشور و همه رشته ها خصوصا رشته هایی است که خود را ثابت کرده‌اند. هر چه در این رشته ها سرمایه‌گذاری شود برای کشور پس انداز است. خداوند به شما توفیق دهد و امیدوارم زیر پرچم کشور موفق و سربلند باشید.

در ادامه کاظمی پور در بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی اظهار کرد: رویکرد من کل کشور و رشته ها خصوصا رشته هایی که ثابت کرده‌اند. هر چه در این رشته ها سرمایه گذاری شود برای کشور پس انداز است. خداوند توفیق دهد و امیدوارم زیر پرچم کشور موفق و سربلند باشید.

معاون زنان ورزش زنان گفت: آمده ام تا بتوانم آنچه در ورزش لازم است را عملی کنم. هیچ سلبریتی ای به اندازه ورزشکاران نمی‌تواند افتخار آفرینی کند و هیچ رتبه بین‌المللی با اینکه شما پرچم ایران را به اهتزاز و سرود ایران را می‌نوازید، قابل مقایسه نیست‌. تیراندازی بزرگانی داشته که همه آنها الگوهای خوبی برای ورزش کشور هستند.

کاظمی پور گفت: همه بچه‌ها با این تلاشی که دارند از الان مدال طلا را بر گردن دارند. امیدوارم من هم بتوانم با کمک شما مسایل حاشیه‌ای و سرعت‌گیر را کم کنیم و برای رسیدن به موضوعات اصلی موانع برداشته شد.

مهدی مبینی سرپرست فدراسیون تیراندازی نیز گفت: این رشته به لحاظ روحی و روانی بسیار حساس است. باید تلاش کنیم تا آرامش را در اردوها برقرار کنیم‌. در این مدت خوابگاه‌ها تجهیز شده است. در مورد تغذیه نیز صحبت شد تا غذای با کیفیت تهیه شود.

وی در ادامه افزود: برای این کارها هیچ منتی بر سر ورزشکاران نیست بلکه یک کار دلی است. امیدوارم در انتخابات فدراسیون بهترین فرد انتخاب شود. 

سرپرست فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: اگر با برنامه، نظارت و کنترل صحیح پیش برویم تعداد سهمیه ها برای المپیک پاریس افزایش و به ۷ تا ۸ سهمیه و در هانگژو مدال های رنگارنگ و ارزشمندی را کسب می‌کنیم.

کاظمی‌پور همچنین در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی در خصوص احتمال اعزام دو رشته تیمی و توپی در بخش زنات به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: در بحث اعزام زنان، سیاست کلی از نظر من کسب مدال اولویت دوم است. باید با حضور در مسابقات و میادین بزرگ تجربه کسب کنیم چون این کار برای توسعه ورزش قهرمانی در بخش زنان راهگشاست.

وی در ادامه افزود: دنبال افزایش سهمیه زنان در رشته‌های توپی برای بازی‌های آسیایی هستیم جلسات تخصصی آغاز شده و در همه جلسات از فدراسیون ها دعوت می‌کنیم و پتانسیل ها، فاصله با رقبا، شرایط تیمی و امکانات فدراسیون و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را رصد می‌کنیم تا ببینیم چه تیم‌هایی از رشته‌های توپی کاندیدای اعزام هستند. تمام مسابقاتی که تیم‌ها اعزام می‌شوند یک عملکرد را از ظرفیت تیم‌ها نشان می‌دهد.

معاون ورزش زنات وزارت ورزش و جوانان، تاکید کرد: بسکتبال در رنکینگ جهانی دو پله صعود داشته و هندبال نیز بعد از مسابقات جهانی قطعا رشد خواهد داشت، همه تیم‌ها را با نگاه عدالت محور زیر نظر داریم تا با مساعدت‌های کمیته این اتفاق بیفتد و تیم‌های زنان در رشته‌های توپی اعزام شوند. اینکه الان بگوییم در مورد کدام تیم به اجماع رسیده‌ایم، زود است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعزام دو رشته تیمی در بخش زنان بدون در نظر گرفتن رشته کبدی است، گفت: دنبال ظرفیت‌های جدید هستیم و موقعیت های امروز تیم‌ها را نسبت به گذشته رصد می‌کنیم تا ببینیم سطح آن رشته ها تا چه اندازه در داخل ایران اضافه شده است.

کاظمی‌پور در خصوص شرایط رشته تیراندازی و شانس افزایش تعداد سهمیه‌های این رشته در المپیک پاریس گفت: تیراندازی از لحاظ نیرو و منابع انسانی جزو رشته‌هایی است که در تمام سطوح فعال و لیگ و مسابقات خوبی دارد، شک ندارم که می توانیم تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم ولی در رشته هایی که تجهیزات لازم است حمایت در اهداف و تضمین موفقیت نقش دارد. امیدوارم نقش اسپانسرها را قوت دهیم. ما چیزی کم نداریم ولی یکسری امکانات و تجهیزات لازم است. امیدوارم  به هدف اصلی خود که کسب تمام سهمیه‌ها در رشته تیراندازی است، برسیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی