English

کشتی فرنگی قهرمانی جهان - نروژ؛

بازتاب شب طلایی کشتی ایران در سایت اتحادیه جهانی

اتحادیه جهانی کشتی با انتشار گزارشی در سایت رسمی خود به عملکرد طلایی فرنگی‎کاران ایران در رقابتهای جهانی و کسب دو مدال طلای اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم اشاره کرد و این نتایج را قابل توجه خواند.

بازتاب شب طلایی کشتی ایران در سایت اتحادیه جهانی

به گزارش خبرگزاری موج، کشتی فرنگی ایران شب گذشته نتایج طلایی و تاریخی را در رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ رقم زد و توانست بار دیگر موجی از شور و امید را در این رشته ایجاد کند. محمد هادی ساروی و علی اکبر یوسفی توانستند مدال طلای اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم را کسب کنند و توان بالای فنی خود را به رخ مدعیان و رقبا بکشند.

در همین راستا سایت اتحادیه جهانی کشتی به این نتایج طلایی پرداخت و در گزارشی ویژه به این موضوع اشاره کرد. اتحادیه جهانی با اشاره به اینکه حمید سوریان آخرین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان برای کشتی فرنگی ایران به مدال طلای جهان رسید، کسب دو مدال طلای جهان توسط ساروی و یوسفی را روز خوب برای کشتی ایران توصیف کرد.

اتحادیه جهانی کشتی در ادامه این گزارش آورده است: علی‌اکبر یوسفی برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران موفق به کسب مدال طلای جهان در سنگین‌وزن شد.

یوسفی پس از کسب این افتخار گفت: باور نمی‌کنم که من اولین نفر هستم که توانستم به این افتخار برسم. آن را به مردم ایران و مادرم که خوشحال‌ترین فرد جهان است تقدیم می‌کنم.

پیروزی ۵ بر یک یوسفی مقابل حریف روس در فینال قهرمانی جهان حدود یک ماه پیش در تورنمنت صربستان نیز اتفاق افتاد؛ جایی که یوسفی در مرحله نیمه نهایی مقابل این کشتی‌گیر روس با نتیجه ۱۰ بر ۲ به برتری رسید و در نهایت قهرمان شد.

یوسفی در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال‌های طلای جهان و آسیا در رده جوانان و قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان شد و امسال نیز برای نخستین بار به عنوان قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان رسید.

کمی پیش از طلای شب گذشته یوسفی در سنگین‌وزن، ساروی در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست کشتی‌گیر مجارستان پس از حمید سوریان که در سال ۲۰۱۴ به طلای جهان رسید، موفق شد اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران را بدست بیاورد.

ساروی با تقدیم مدال طلای خود به مردم ایران گفت: من در المپیک توکیو انتظار مدال طلا را داشتم اما موفق به کسب آن نشدم و در این رقابت‌ها به مدال طلا رسیدم.

ساروی در رقابت‌های جوانان جهان در سال ۲۰۱۸ نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی موفق به شکست ۶ بر یک کشتی‌گیر مجارستانی شده بود و این بار نیز در فینال بزرگسالان جهان او را از پیش رو برداشت.

ساروی با قدردانی از حمایت مردم ایران گفت: با تداوم این حمایت‌ها می‌توانم این بار در المپیک به مدال طلا برسم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی