English

سامان رضی در گفت و گو با موج؛

این مدال حاصل سال ها تلاش است / برای مسابقات جهانی آماده خواهم شد

وزنه بردار دسته ۱۰۷ کیلوگرم کشورمان تاکید کرد که برای به دست آوردن مدال پارالمپیک سال ها تلاش کرده است.

این مدال حاصل سال ها تلاش است / برای مسابقات جهانی آماده خواهم شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج؛ سامان رضی وزنه بردار دسته ۱۰۷ کیلوگرم کشورمان در مسابقات پارا وزنه‌برداری مردان پارالمپیک توکیو در گفتگو با خبرنگار ما صحبت‌هایی را در مورد عملکردش در این مسابقات و کسب مدال برنز انجام داده که در ادامه از نظر می گذرانیم.

 

از فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تشکر می کنم

با هماهنگی که بین کمیته پارالمپیک و فدراسیون وجود داشت اردوهایی بسیار منظم و خوب و با امکانات قابل قبول برگزار شد که از دوره های قبل بسیار بهتر شده بود.

بدون هیچ تعارفی از فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تشکر می کنم که تمام قد از ورزشکاران حمایت کردند. به شخصه همکاری های فدراسیون را به چشم دیدم. بارها برای ما مشکلاتی پیش می آمد که مسئولان با تمام وجود در پی حل این مشکلات برمی آمدند. در این راه کم و کاستی هایی بود اما مطمئن هستم فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تمام تلاش خود را انجام داده اند که نتیجه آن هم این بود که پارالمپیک توکیو تبدیل به بهترین و پرافتخارترین دوره برای ورزش ایران شد.

 

پارالمپیک توکیو بسیار دشوار بود

از نظر بیشتر ورزشکاران، پارالمپیک توکیو یکی از سخت ترین مسابقاتی بود که تا به حال تجربه کرده بودند و این برای من نیز صدق می کرد. یکی از عواملی که سبب شد این دوره از مسابقات برای ورزشکاران دشوار شود شیوع ویروس کرونا بود که نظم تمرینات ما را بهم زد و به نوعی بلاتکلیف مان کرده بود و همچنین فشار روانی زیادی را روی ورزشکاران آورده بود.

اما در نهایت با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که وجود داشت کشور ژاپن به خوبی از پس برگزاری این مسابقات بر آمد و مسابقات را به بهترین نحو اجرا کرد.

 

از عملکرد خودم راضی نیستم

از وزنه هایی که زدم راضی نیستم چرا که در تمرینات وزنه های بهتری را زده بودم. اتفاقاتی یک ماه پیش از اعزام تیم ملی افتاد که باعث شد از آن آمادگی مطلوب دور شوم و همین عامل سبب شد که نتوانم آنطور که انتظار داشتم عمل کنم.

در کل از عملکرد فردی خودم راضی نیستم چرا که از نظر خودم در بدترین حالت باید مدال نقره را به دست می آوردم که متاسفانه شرایط آن طور که انتظار داشتم پیش نرفت و نتوانستم بهتر از این عمل کنم. 

 

عملکرد تیم ملی خوب بود

به طور کلی عملکرد تیم ملی را خوب ارزیابی می کنم چرا که از بین پنج ورزشکاری که به این مسابقات اعزام شده بودیم، چهار نفرمان برای اولین بار بود که مدال المپیک را به دست می آوردیم. 

با اینکه تیم ملی با تجربه بود اما تنها یک نفر از ما سابقه کسب مدال پارالمپیک را داشت که خوشبختانه در این دوره همه ما توانستیم به مدال دست یابیم.

 

این مدال حاصل سال ها تلاش بود

این مدالی که گرفتم حاصل تلاش ها و زحمات من از سال ۸۳ است که پس از سانحه رانندگی ورزش را شروع کردم و سال ها طول کشید تا به تیم رسیدم. سال های زیادی در تیم ملی تلاش کردم تا موفق شدم به مدال پارالمپیک برسم. تک تک روزها برای من همراه با سختی بود و لحظه به لحظه برای من عذاب آور بود چرا که ورزش وزنه برداری بسیار سنگین است و همواره با آسیب دیدگی های زیادی همراه است که باعث می شود ورزشکار از روند رو به رشد خود فاصله بگیرد.

ورزش وزنه برداری یکی از پرهزینه ترین ورزش ها است و با این شرایط اقتصادی که بر جامعه حاکم است کار ما را سخت تر کرده بود. با این حال من تمام این مشکلات را تبدیل به انگیزه کردم و روز به روز برای رسیدن به این مدال تلاش کردم تا موفق شدم به آن دست یابم.

 

برای مسابقات جهانی آماده خواهم شد

در حال حاضر در حال استراحت هستم اما به خاطر اینکه سه ماه دیگر باید در مسابقات جهانی حضور داشته باشیم باید خود را آماده نگه دارم. این نزدیکی مسابقات کار ما را دشوار کرده است چرا که ما برای مسابقات پارالمپیک بدنمان را به اوج آمادگی رسانده بودیم باز هم باید برای مسابقات جهانی هم از نظر بدنی و هم روحی و روانی خود را به بالاترین سطح برسانیم.

مسابقات جهانی اولین گام برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است به این خاطر باید با آمادگی کامل در این مسابقات حاضر باشیم و من هم تمام تلاشم را برای کسب افتخار و موفقیت در این مسابقات به کار خواهم بست تا در پارالمپیک پاریس نیز حضور داشته باشم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی