English

یکی دیگر از عجایب فوتبال ایران؛

وقتی اینجا از زمین به آسمان می‌بارد!

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، سرمربی جدید تیم‌ملی امید به وطن بازگشت و حکم سرمربی‌گری و مشاور فنی فدراسیون فوتبال در امور را دریافت کرد، تا با حکم جناب شهاب‌الدین عزیزی خادم، مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم ملی امید و مشاور فنی فدراسیون شود.

وقتی اینجا از زمین به آسمان می‌بارد!

به گزارش خبرگزاری موج، تیم ملی امید ایران در گروه B مسابقات با تیم های لبنان – تاجیکستان و نپال همگروه شده است و کار برای صعود به دور نهایی بازی‌ها، که با حضور 16 تیم و در تاشکند برگزار می شود چندان سهل نیست چرا که از هر گروه تنها یک تیم به طور مستقیم به دور بعدی بازی ها صعود خواهد کرد و از بین تیم های دوم در بین 11 گروه تنها چهار تیم جواز حضور در دور بعدی بازی ها را به دست خواهند آورد. با حضور تیم میزبان یعنی ازبکستان، همان طور که اشاره شد دور نهایی بازی ها با حضور 16 تیم و در تاشکند برگزار می شود. 

در همین ابتدای کار بهتر است، به این نکته اشاره کنیم؛ در اینکه مهدی مهدوی‌کیا از مفاخر فوتبال ایران است و در دوران بازی، خاطرات شیرین و افتخارات متعددی را برای فوتبال ایران به ارمغان آورده است که، هیچ شکی نیست،  اما چه تضمینی برای نتیجه‌گیری مهدوی‌کیا بر روی نیمکت تیم ملی امید وجود دارد؟

اصلا بنا بر چه دلایلی، مهدی مهدوی‌کیا باید با خود چند دستیار یا مربی آلمانی بیاورد و با قراردادی پکیجی( که انجام تعهدات مالی آن، برعهده شخص سرمربی است!) هدایت تیم ملی امید ما را بر عهده بگیرند؟ یعنی تا این حد در فقرِ نیروی انسانی متخصص در فوتبال پایه به سر می‌بریم که محتاجِ مربیان درجه چند پکیجی از آلمان شده‌ایم؟

مهدوی‌کیا، چندین سال است که در کشور آلمان، فعالیت کرده است، به واسطه این حضور چندین ساله، یقینا شناخت خاصی از بازیکنان رده پایه نخواهد داشت، حال با دستیارانِ پکیجی خود، چه رویکردی در قبال فرصت اندک و کمتر از یک ماهی که تا ارسال لیست تیم ملی امید باقی مانده است، خواهد داشت؟ اصلا برنامه او در تیم ملی چند ساله است؟ چرا کسی درخصوص قرارداد او شفاف‌سازی نمی‌کند؟

 آیا کسی در فدراسیون فوتبال به مهره‌سوزی یا سرمایه‌سوزی در صورت عدم نتیجه‌گیری تیم ملی امید با مهدوی‌کیا، فکر کرده است؟ مگر چند مهدی مهدوی‌کیا در فوتبال ایران وجود دارد که قرار است همانند علی کریمی در قامت مربی، به سوختن وادار شود؟

اما فدراسیون فوتبال باید 5 مهر، نام 50 بازیکن زیر 23 سال را برای شرکت در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 آسیا در شهر دوشنبه برای فدراسیون فوتبال آسیا لیست کند، حال در این فرصت بسیار کوتاه، کادرفنی جدید تیم ملی امید که هیچ داده‌ و اطلاعاتی نسبت به شرایط بازیکنان این رده ملی ندارند، چه معجزه‌ای را می‌خواهند در چند روز باقی مانده رقم بزنند؟

باری؛ مهدی مهدوی‌کیا، پس از عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال، در مصاحبه‌اش اعلام کرد: بحث تیم‌‌ملی بزرگسالان نیز مطرح شد و قرار است بازی‌ها را ببینم و اگر کمکی از دستم برمی‌آید انجام دهم.

اما این صحبت‌های سرمربی جدید تیم ملی امید، از چند منظر قابل بررسی است، گرچه حالا مهدوی‌کیا سمت وزین مشاور فنی فدراسیون فوتبال را در اختیار دارد، اما کجای این فوتبال، سرمربی تیم ملی امید یک کشور، بازی‌های تیم ملی بزرگسالان را زیر نظر می‌گیرد تا به آن‌ها کمک فنی کند!؟

حال اینکه دراگان اسکوچیچ حتی با هر سطحِ فنی که داشته باشد، بیش از ۱۰ سال سابقه مربی‌گری دارد و در هر شرایط اصلح‌تر از مهدوی‌کیاست به کنار، اما بنا بر چه مصلحتی، فدراسیون فوتبال چنین امکانی را در اختیار سرمربی تیم ملی امید قرار داده است؟ اگر مربی درجه یک و نامداری هم بالای سر تیم ملی بزرگسالان ما بود، بازهم به خود اجازه چنین کاری را می‌دادند و به شخصیت سرمربی تیم ملی توهین می‌کردند؟ 

نکته جالب اینجاست که در راستایِ اجرایی سازی این موضوع، در سفر تیم‌ملی بزرگسالان به قطر برای دیدار با عراق، مهدی مهدوی‌کیا هم با تیم‌ملی سفر کرده است، البته تا این جای کار هم خیلی در شرایط تیم‌‌ملی توفیقی ندارد بالاخره سرمربی تیم‌ملی به این موضوع تن داده است، اما در همین شرایط معمولی هم برای آماده‌سازی تیم‌ملی امید بسیار وقت تلف کرده‌ایم و برای جمع و جور کردن تیم‌‌ملی امید فرصت‌های بسیاری را از دست دادیم، حال یعنی تا این به حضور مهدوی‌کیا در اردوی بزرگسالان نیاز بود که یک هفته را هم در این فرصت کمتر از یک ماه، تیم‌ملی امید از دست بدهد؟ واقعا گویا در فوتبال ما از زمین به آسمان می‌بارد!

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه