English

معضل عدم شفافیت و پاسخگویی؛ کیا و امید، روی هوا!

معضل عدم شفافیت و پاسخگویی؛
کیا و امید، روی هوا!

 پس از روی کارآمدن شهاب‌الدین عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال، باتوجه به انتصاب‌های متعدد و دور از انتظار و برخی دیگر از اقداماتِ سوء او، موجی گسترده از انتقادات نسبت به عملکردِ وی، در قامت ریاست فدراسیون فوتبال به راه افتاد. 

 *انتخابِ مهدوی‌کیا و بازی رسانه‌ای* 

اما یکی از اخبارِ به اصطلاح امیدوارکننده‌ای که تا حدودی توانست نگاه‌ها را نسبت به فدراسیون مثبت کند، بدون شک انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید بود، بهرحال باتوجه به محبوبیت و نگاه ویژه رسانه‌ای که مدت‌هاست برخی از ستاره‌های اسبق آن نسل طلایی فوتبالمان از آن بهره‌مند هستند، انتخاب مهدوی‌کیا می‌توانست یک دستاورد بسیار خوب و صدالبته کوتاه مدت برای فدراسیون فوتبال تبدیل شود.

بهرحال گذشت و چندی پیش با اعلام فدراسیون فوتبال، اعضای هیات رئیسه با انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم امید موافقت کردند و بعد از آن حسن کامرانی فر سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درخصوص هدایت تیم ملی امید اعلام کرد؛ مهدی مهدوی کیا در این باره با باشگاه هامبورگ صحبت خواهد کرد و بعد از کسب رضایت از باشگاه آلمانی وارد تهران خواهد شد تا با او قرارداد امضاء کنیم و کار را با تیم امید شروع کند.

 *ضیق وقت و بی‌کارگی فدراسیون* 

اما نکته اینجاست که فدراسیون فوتبال باید پنجم مهرماه نام 50 بازیکن زیر 23 سال را برای شرکت در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 آسیا در شهر دوشنبه برای فدراسیون فوتبال آسیا لیست کند و تا به امروز نه تنها این اتفاق رخ نداده است، بلکه شرایط مهدی مهدوی‌کیا و تیم ملی در پُرابهام‌ترین نقطه ممکن قرار دارد.

درحالی که حدود یک ماه تا اعلام لیستِ تیم ملی امید باقی مانده، بسیار عجیب است که هنوز هم خبری از مهدی مهدوی‌کیا در دسترس نیست، فدراسیون فوتبال همچنان در شکستنِ روزه سکوتش درباره مهدوی‌کیا و تیم ملی امید مقاومت می‌کند. 

 *کیا و امید، در پرابهام‌ترین نقطه!* 

هنوز هم مشخص نشده که چه زمانی قرار است سرمربی جدید تیم ملی امید به تهران سفر کند؟ آیا اصلا سرمربی جدید با فدراسیون فوتبال به توافق نهایی دست پیدا کرده است؟ تمرینات تیم ملی امید چه زمانی آغاز خواهد شد؟ آیا تیم ملی امید در فرصت کوتاهی که برای آماده سازی دارد بازی دوستانه انجام خواهد داد؟ اصلا برنامه‌ای برای دوران آماده‌سازی تیم ملی امید نگارش شده است؟ تمام این پرسش‌ها ابهاماتی است که باید پاسخ آن را از ساختمان اجاره‌ای فدراسیون فوتبال و ساکن‌های کت و شلواری‌اش دریابیم که در حال حاضر هیچ خبری بنا به مصلحتِ آقایان در دسترس نیست!

*وقتی احدی پاسخگو نیست*

همان‌طور که گفتیم، انتخاب مهدوی‌‌کیا در بعد رسانه‌ای، برای فدراسیون فوتبال اقدامی مثبت تلقی می‌شد، اما به راستی با آنچه از شرایط فوتبال ایران و مدیریت شلم‌شوربای آن به خاطر داریم، انتخاب فردی که به واسطه دستیاری در تیم زیر ۱۶ ساله‌های هامبورگ! و حضور چندین ساله‌اش در فوتبال پایه آلمان، هیچ شناختی از بازیکنان زیر 23 سال فوتبال ایران ندارد، انتخاب درستی بود؟ آیا این حجم از، از دست دادن زمان برای گرفتنِ موافقت یا رضایت‌ تیم هامبورگ برای همکاری مهدوی‌کیا و تیم ملی، می‌ارزید؟ چه تضمینی برای موفقیت مهدوی‌کیا در تیم ملی امید وجود دارد که باید تا این حد فرصت‌های آماده‌سازی تیم ملی امید را از دست دهیم؟ یا اصلا فدراسیون فوتبال پلن دومی پس منتفی شدن حضور مهدوی‌کیا در تیم ملی امید دارد؟

 *کلام پایانی* 

باری؛ وضعیت تیم پلی امید در شرایط قمر در عقربی قرار دارد، اگر مهدوی‌کیا نتوانسته رضایت باشگاه هامبورگ را کسب کند، بهتر است هرچه سریعتر سرمربی تیم ملی امید معرفی شود، البته گویا بازهم باید خود را برای یک ناکامی دیگر در رده‌های پایه فوتبال آماده کنیم.

گفتنی است، تیم ملی امید با تیم های لبنان – تاجیکستان و نپال همگروه است و بازی های این گروه در شهر دوشنبه برگزار می شود. بازی ها در 11 گروه برگزار خواهد شد که در پایان تیم های اول به همراه چهار تیم برتر دوم راهی دور نهایی می شوند تا با ازبکستان میزبان 16 تیم شرکت کننده در دور نهایی بازی ها را تشکیل دهند. دور نهایی بازی ها در سال 2022 در تاشکند برگزار می شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی