English

سالی متفاوت برای پرسپولیس

سالی متفاوت برای پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری موج؛ برای پرسپولیس شاید فصلی متفاوت تر از فصول قبل در انتظار باشد. بعد از بدست آوردن پنجمین قهرمانی پیاپی و حضور در دو فینال آسیا حالا انتظارات به مراتب از این تیم بالا رفته و نگاه داخلی و خارجی به انحاء مختلف شرایط این تیم را دنبال می کند. نکته ای که حالا در عکس العمل های پیش از فصل بازیکنان و هوادارن و کادر فنی نسبت به حتی نقل و انتقالات این تیم دیده می شود و همین توقعات باعث شده فصل روبرو برای آنها از دو منظر متفاوت باشد.

 

نگاه اول

سال قبل گل محمدی با پرسپولیس به قهرمانی رسید، از آن دست قهرمانی ها که شش دانگ آن را به نام او زدند ودیگر شریکی به نام کالدرون را در آن نمی دید. اما کادر فنی این تیم خوب می داند که در تمام این پنج سال چه همانجا که با اقتدار برانکو این تیم را قهرمان کرد و چه آنجا که با یک لغزش از سمت برانکو و پرسپولیس و تنها یک برد از سمت دیگرمدعیان قهرمانی این تیم قهرمان نمی شد، هیچگاه شاید کار به این معنا به روز آخر نکشیده بود که پرسپولیس با 67 امتیاز تا روز آخر هنوز قهرمانی خود را قطعی نمی دید و دنبال کننده ای 65 امتیازی در جدول مسابقات نداشت که کار را برای آن سخت کند. بنابراین احتمالا کادر فنی سیگنال ها را دریافته که از لحاظ امتیاز گیری شاید فصل سخت و سنگین تری در پیش روی این تیم است. حضور در سه جبهه آسیا،لیگ برتر و حذفی و احتمالا مباحث و اردوهای تیم ملی فصل فوتبالی روبرو را هم به ماراتنی فرسایشی دیگری تبدیل کند، به این سیاهه کرونا را هم اضافه کنید که همچنان امکان درگیری جامعه فوتبالی به آن است. پس پرسپولیس از لحاظ روانی باید آماده جنگیدن در این سال فوتبالی به مراتب دگرگون شده باشد. وشاید مانند فصل قبل جایی برای از دست دادن امتیاز و افت های مقطعی هم برای این تیم جایز نباشد.

 

نگاه دوم

پرسپولیس فعلا تا لحظه نگارش این مطلب دو بازیکن را از دست داده که هر دو جزو لاینفک موفقیت های این تیم حداقل در این فصل بوده اند. به خصوص احمد نورالهی که جور خیلی از ناکارآمدی های این فصل این تیم را کشید. رفتن نورالهی و روند یارگیری این تیم در ادامه مشخصا در خط میانی شاید نشان از تغییراتی در چیدمان داخل زمین این تیم را به ما بدهد و باز هم در امتداد آن احتمال اینکه کادر فنی پرسپولیس بر اساس بضاعت این تیم و حتی تغییر و تحولات فنی از چینش معمول این چند سال به فرمیشن دیگری کوچ کند. اتفاقی که در زمان کالدرون افتاد و برای جا افتادن آن یک نیم فصل حدودا طول کشید. اگر این حدس ما در این برهه از زمان درست باشد باید گفت مشکل اصلی کمبود زمان تا شروع بازی های این تیم است. اتفاقی که دور از واقعیت نیست برای تیمی که حالا با یک چینش خو کرده و روی این تیم و سبک بازی این تیم تحلیل های زیادی صورت گرفته و ایضا یکی از ستون های اجرای این سیستم را هم برای اجرای آن از دست داده. و اتفاقا شاید بهتر باشد به یک شروعی متفاوت برای ماجراجویی و بدست آوردن موفقیت های آینده دست بزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه