English

وحید فاضلی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

دو نقیضه بزرگ در لیگ بیستم وجود داشت

سرمربی سابق نساجی در مورد کلیت لیگ برتر گفت: نبود تماشاگر و عدم حضور بازیکن باکیفیت خارجی باعث شد لیگ برتر از لحاظ فنی دچار نوسان شود.

دو نقیضه بزرگ در لیگ بیستم وجود داشت

به گزارش  خبرگزاری موج؛ لیگ بیستم درحالی به پایان رسید که بسیاری از هواداران و دوستداران فوتبال اعتقاد داشتند که نسبت به ادوار گذشته دارای کیفیت پایین تری بود. در همین خصوص گفتگویی با وحید فاضلی داشتیم که وی دو عامل نبود تماشاگر و عدم حضور بازیکنان خارجی را دلایل افت فوتبال ایران دانست.

 

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید:

فاضلی درباره کادر فنی تیم‌های لیگ برتری گفت: در فصل گذشته، شاهد تغییرات کادر فنی تیم ها بودیم. نکته مثبت این بود که مربیان جوان به این چرخه اضافه شدند.باید به این نکته هم توجه کرد که خیلی ها علاقمند به ورود مربیان خارجی هستند. به نظر بنده وارد کردن مربیان خارجی با کیفیت بالا خیلی خوب است و به درد فوتبال ما می‌خورد. ولی اگر دقت کنید چهار تیم آسیایی ما با مربیان ایرانی توانستند نتایج خوبی بگیرند. حتی تیم فولاد که در گروه سختی قرار داشت و متاسفانه نتوانست به مرحله بعدی صعود کند با مربی ایرانی نتایج خوبی‌‌ در این راستا گرفت و این موضوع در بلند مدت به ما کمک خواهد کرد.

وی در ادامه افزود:در خصوص این که می‌گویید قانون جدید وضع شده است که مربیان در نیم فصل یا بعد از چند بازی اگر تیم را به هر دلیلی ترک کنند تا آخر فصل نمی‌توانند مربیگری کنند را نشنیده ام ولی به نظر بنده اگر چنین قانونی هم باشد برای مربیانی اعمال می‌شود که خودشان با میل خودشان از تیم جدا می‌شوند نه مربیانی که باشگاه نمی‌خواهد و یا اخراج می‌کنند. در این صورت می‌توانند با باشگاه‌های دیگر قرارداد ببندند.

فاضلی درباره امتیازگیری تیم ها در لیگ بیستم نسبت به لیگ سالهای گذشته گفت:امتیاز گیری را نمیتوانیم به کیفیت لیگ ربط دهیم . شاید در سال‌های گذشته تیم ها با کسب 62 امتیاز قهرمان می‌شدند و امسال سپاهان با 65 امتیاز نتوانست قهرمان شود، دلیل بر بالا بودن کیفیت لیگ نیست. 

وی در ادامه اشاره کرد:سپاهان تیم خوب و منسجمی بود ولی پرسپولیس توانایی بیشتری نسبت به آنها داشت و توانست بالاترین امتیاز را کسب کند. هر دو تیم شایسته قهرمانی بودند. پرسپولیس نسبت به سپاهان زودتر توانست نواقص را رفع کند ولی سپاهان در یک مقطعی از فصل دچار لغزش شد و امتیاز از دست داد.

فاضلی همچنین در خصوص بازیهای آسیایی و فینالیست شدن تیم‌های ایرانی در آسیا گفت:به نظر من این پتانسیل برای این که تیم‌های ما به فینال آسیا راه پیدا کنند وجود دارد و دور از دسترس نخواهد بود. تیم های ایرانی چه از بعد فنی و چه غیر فنی هنوز هم قابلیت ها و توانایی فینالیست شدن در آسیا را دارند و می‌توانند به فینال راه پیدا کنند. 

وی ضمن این که نظر مثبت نسبت به مربی تیم ملی داشت گفت:اسکوچیچ مربی فنی و تلاشگر است و برای او در ادامه ی راه آرزوی موفقیت می‌کنم. به نظر بنده عدم داشتن عقبه ی قوی در سطح بین المللی یکی از دلایل ایجاد حواشی برای او در تیم ملی بود. ولی با بازی‌هایی که تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی انجام داد و با اقتدار توانست به مرحله ی بعد صعود کند باعث شد کاریزمای لازم را به دست آورد.

فاضلی درباره لیگ یک خاطر نشان کرد: لیگ یک امسال بسیار سخت و پر فراز و نشیب بود. تیم ها از سطح فنی بالایی برخوردار نبودند. به طوری که ما در پنج هفته ی آخر فصل هشت تیم مدعی قهرمانی داشتیم.  

مربی پدیده در صحبت پایانی خود درباره لیگ فصل بعد گفت: امیدوارم هم در لیگ یک و هم لیگ برتر فصل جدید به بازیکنان و مربیان جوان بهای بیشتری داده شود. و همچنین توانایی فنی مربی و بازیکن در اولویت قرار گیرد و بر اساس همان توانایی‌ها به آنها توجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه