English

رهبر رنسانس والیبال ایران را می‌شناسید؟

شکست تیم ملی والیبال کشورمان مقابل یک تیم آسیایی و حذف از المپیک توکیو زنگ هشداری برای فدراسیون نشین‌ها و وزارت ورزش ایران است.

رهبر رنسانس والیبال ایران را می‌شناسید؟

خبرگزاری موج، طی یادداشتی به نقد اجمالی علت ناکامی والیبال ایران در المپیک توکیو پرداخت و نوشت:

سالها از زمانی که تیم ملی والیبال ایران زنگ تفریح تیم های شرق آسیا بود و مردم والیبال دوست آرزوی گرفتن یک گیم از چین ، ژاپن و کره را داشتند می گذرد دیگر کسی یادش نمی آید که تیم والیبال ایران با چه مصیبیتی مقابل این حریفان قرار می گرفت تا پیروز یک گیم لقب گیرد. در آن دوران حضور در مسابقات قهرمانی جهان ، لیگ جهانی و المپیک چیزی شبیه یک رویای دست نیافتنی بود اما برنامه ریزی و کار ، کار ، کار باعث شد تا امروز ما به همه این رویاها برسیم هر چند که باخت به ژاپن نیمی از رویاهای ما را خراب کرد اما می شود بار دیگر برخواست. شاید اگر همه حواس وزارت ورزش معطوف به مقوله فوتبال نمی‌شد فاجعه المپیک توکیو در والیبال و سایر رشته‌های ورزشی رخ نمی‌داد.

ایوان بوگاینکوف در سال 1374 در فدراسیون تحت مدیریت یزدانی خرم به ایران آمد و کار استعدادیابی را از مدارس آغاز نمود. او دانش آموزانی که قد نزدیک 2 متر داشتند را تحت نظر گرفت و با آموزش و برنامه ریزی و گذاشتن نقشه راه باعث شد تا نسلی در والیبال ایران پرورش داده شود که از قهرمانی نوجوانان جهان تا حضور در قهرمانی جهان، جام جهانی، لیگ جهانی و المپیک را تجربه کند.

نسل امروز دوره افت و ضعف والیبال ایران را ندیده و در سالیان گذشته به حضور در مسابقات جهانی عادت کرده است اما ترس نه از حذف المپیک بلکه از جایی آغاز می شود که تیم ایران به یک تیم آسیایی باخته و این می تواند زنگ خطری باشد برای از دست رفتن آنچه که تا امروز کاشته ایم.

به نظر می آید بهتر بود که فدراسیون والیبال به دنبال گمگشته خود جهت استعدادیابی دوباره باشد شاید ایوان بوگاینکوف جدید و آغاز راه دوباره والیبال ایران را نجات دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه